Suzuki AN400 Burgman 8,8 / 10

Suzuki / Suzuki AN400 Burgman
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 385 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 23017
vezetett km: 11500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Üdv!

A motor 2 éve van nálam. Ez idő alatt nagyon megszerettem és megismertem róla mindent. Kényelmes, megbízható, nagyon jó motorról van szó.

Olcsón fenntartható, a kötelező szervizeken és a kopó alkatrészeken kívül nem nagyon volt vele baj, sosem hagyott cserben. Ami meghibásodás történt az igazából pár ezer forintból javítható volt.

Alkatrészek viszonylag olcsón beszerezhetőek, a bontókban szinte mindent megtalálni és az újak ára sem vészes szerintem.

Jól pakolható, hatalmas a csomagtartó, ahol 2 sisak + egyéb cuccok is elférnek még, rengeteg tárolórekesz, ahova mindenféle apróságot be lehet pakolni. Részben ez is volt az egyik ok, hogy ezt a típust választottam. A fél ház belefér! :)
Még egy hátsó dobozzal, két személlyel 1 hétre lementünk a balatonra és mindenünk elfért!

Fogyasztása: a legkevesebb, amit kihoztam belőle 3,15 L, a legtöbb pedig 4,6L /100Km. 2013. évben vezettem a tankolást és az éves átlagom 4,1 L-re jött ki, amiben szerintem a városi használat volt a több.

Motorozási élményt tekintve teljesen más mint egy "nagymotor". Nem rosszabb semmivel sem, csak más.
Alacsonyan van a súlypontja, könnyen manőverezhető, az üléspozíció is elég alacsonyan van, ami kényelmes. Az én megszokott utazótempóm kb 100km/h, de valaki ennél sokkal jobban nyúzza és azt is bírja bőven.
Szélvédelme nagyon jó, én nem igényeltem a túra plexit.
Hosszabb túrán olyan 150 km-es távonként azért meg kell állnom, mert nekem elnyomja a s*ggem, de lehet ez csak az én egyéni érzékenységem. :)
A magyar kátyús utakon a kis kerekek hátrányát nem érzem. Ahol nagyon rossz az út arra nem kell menni.

Fékek szerintem megfelelőek, ez még az elől egytárcsás típus, de eddig mindig meg tudtam állni időben. Utassal, sok csomaggal megpakolva azért jóval előrébb kell gondolkodni, de akkor is teljesen jó.

Olajfogyasztás: Ez amiről még írni kell, nekem kb. 0,5 L/ 1.000 Km, ami nem kevés, de szerintem nem is olyan sok. Persze más motorhoz képest sok, de Burgmanhoz képest átlagos. Ez sajnos típushibája. A Burgmanok csipegetik az olajat. A fórumokat átböngészve nagyon sokan panaszkodnak erre, elenyésző az, akinek nem eszi. Ezzel együtt kell élni.
Abban teljesen igaza volt valakinek, hogy egyszerűbb utántöltögetni azt a pár decit, mint motortfelújítani! (meg olcsóbb is)
Ettől eltekintve a blokk elpusztíthatatlan, mindent kibír, kimegy a világból is.

Egyébként az enyém egy Olaszországból behozott példány, én is helyeztettem forgalomba. Egyáltalán nem volt rossz állapotban és ezért vettem meg.
A rengeteg tekergetett órás tákolmány nem feltételen ad jó képet a kintről behozott motorokról, de nem is értem, hogy hiszik el az emberek, hogy egy 10 (vagy több) éves motorban 20e km van?! Mert a meghirdetett darabok 90%-át így árulják. Mellesleg az enyémben óra szerint 23017 km volt vásárlásnál, ami nagy valószínűséggel nem volt valós. A szervíz szerint kb 10-15e km-rel lehet benne több az óraállásnál. Viszont nem egy lelakott rom és mivel rendben tartom, így nincs is vele sok problémám, tökéletesen meg vagyok vele elégedve.

Összességében a Burgmant csak ajánlani tudom mindenkinek . Ha minden szervizelést betartanak és vigyáznak rá, akkor biztosan sokáig hűséges társ marad. Bátran el lehet vele indulni akár külföldi túrára is, mert sosem hagy az út szélén.

Erre használta
munkába jártam, túráztam

Javítanivalók
Vásárlásnál kicsit benzinszaga volt, az injektornál egy sima gumi tömítést kellett cserélni. (pár 100 Ft-os tétel)
Hátsó rugóstag felújítása (elengedte az olajat) tételes árat nem tudok, mert itt egy alapos szervíz alkalmával jól át lett nézve a motor, valamint minden szűrőt, olajat, folyadékot cseréltettem + kopó alkatrészeket
Kézifék bovden elszakadt: 7.000,-
Lambda szonda tönkrement: bontóból 5.000,-

Itt szervizelte
1. Ide csak egyszer vittem, legelőször:
Stefi Motor, Szeged, Makai út 206.
Lehet, hogy másnak jobb a tapasztalata, de engem nem győztek meg. Csak azért vittem ide a motort, mert közel volt. Pl. nem vették észre, hogy a hátsó rugóstag nem csillapít rendesen /de lehet csak a típushoz nem értettek igazán

2. TMotor, Érd, Bajcsy-Zs. út 156.
Értenek hozzá, rendkívül segítőkészek és rosszat nem lehet róluk mondani.
Szerintem az sokat elárul, hogy inkább elvittem hozzájuk 200 km-rel arrébb, mint, hogy olyan szervízbe vigyem a környéken, akiben nem bízom!

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Yodesz

Beküldve: 2014. május 20.