Suzuki LT-A 400F 8,2 / 10

Suzuki / Suzuki LT-A 400F
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 376 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 400
fogyasztás: 11 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Már közeledett a Román túra időpontja, de bérquad még sehol. 2 nappal a túra előtt sikerült végre szereznem egy szinte új automata Eigert. Bevallom kicsit féltem tőle, mivel én mentem egyedül utassal, és ez volt a legkisebb gép. Tervezése is elég régi, mondhatnánk elavultnak is, ezért sem számítottam sok jóra, de hát ez van, legalább ki tudunk menni vele.
Előtte egy Ozarkot hajtottam több mint egy évig, majd volt egy 500-as Arctic Cat-em majdnem 2 évig. Természetesen utóbbival nincs értelme összehasonlítani egy másik árkategóriájú Eigert, ellenben amire számítottam tőle, ahhoz képest pozitív volt a csalódás.

A gép erőforrása egy 26 lóerős olaj-levegő hűtéses 376 köbcentis automata blokk, melynél valószínűleg erősebbnek érezhetjük félautomata testvérét, mivel ez nem egy erőgép. Ami pozitív, hogy rátettek egy elég testes hűtőventilátort, mely álló helyzetben is elég levegőt szolgáltat a henger hűtésének. Bár ez a teljesítmény a 400-as kategóriában körülbelül középkategória, maga a gép elég könnyű, ezért ehhez képest elég fürge. Tulajdonképpen mindenhol felmentünk utassal, ahol a nagyok, még ezer méter fölött is, ahol a hó mennyisége nem volt éppen kevés. Felező és hátramenet természetesen van a járművön, felezőben körülbelül 30km/h amit kényelmesen elér, viszont elég erő áll rendelkezésre tulajdonképpen bárhol. Hosszú fokozatban 80-90km/h-ra képes a jármű, ami azt jelenti, hogy 60-70 körül még jól érzi magát, de hát nem is ezért vesz valaki quadot azt hiszem. A fogyasztását nem igazán volt időm tesztelni, mivel elég változatos körülmények között volt használva, de az egyik sima túrás szakaszon körülbelül 11l-t mértem százon utassal. Ami talán kimaradt a gépből az az első differenciálzár, ami Hondás érzést kelt. Meglepő módon sokszor nem éreztem hiányát, de persze azért jó lenne ha lenne. A kis quad amúgy elég kényelmesnek bizonyult két személlyel is.

Ami a kezelőszerveket illeti, azt egy-az-egyben Suzuki, amit már jól ismerhetünk. A mérnökök gondoltak mindenre. Féklámpa kapcsoló mindegyik féknél, tolatólámpa, elég jól világító első lámpa, manuális 4×4 kapcsoló, vészleállító. A műszerezettség egy alap fapados verzió, analóg kilométeróra napi kilométer számlálóval, üres és rükverc visszajelző, hőfok és távolsági fényszóró visszajelző. A független első tárcsa és hátsó dobfék sajnos kicsit gyengének bizonyult, bár tény, hogy megállni mindig sikerült vele, bár valószínűleg nem a legrövidebb úton.

A tank csupán 15 literes, melyből körülbelül 5 liter lehet a tartalék. E mögött helyezkedik el a légszűrő, a variátor és egyéb kivezetések pedig elöl az orrnál kaptak helyet vagy hátul az ülés mögött. Hasmagassága nem túl nagy, ezért könnyen fölakad nagyobb köveken, sziklákon. A futómű szintén elég buta, amit tetéz a hátsó merev híd. Olyan érzésünk van, mintha nem is lenne alattunk semmi, csak pattogunk a huplikon.

Összességében amire számítottam annál jobbat kaptam. Első gépnek tökéletes választás, de aki nem akar száguldozni és triálozni, annak akár hosszabb társként is ideális lehet.

Erre használta
Túrázásra használtam.

Javítanivalók
Semmi.

Itt szervizelte
RealMotor Győr.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: frpeter

Beküldve: 2010. február 18.