Suzuki LT-F250 Ozark 8,2 / 10

Suzuki / Suzuki LT-F250 Ozark
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 3000
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Nos hát hol is kezdjem... 2006 szeptember végén végre több év vágyakozás után sikerült beszereznem egy 2005-ös Suzuki LT-F 250 Ozarkot.
Elég jó áron jutottam hozzá, volt benne 2 üzemóra, tehát tulajdonképpen én vagyok az első tulaj. Eleinte nem volt kivel menni, így hát egyedül vágtam neki a környéknek, de aztán több barátra is szert tettem, így egy hónap után már csoportos dagonyázásokat szerveztünk. Természetesen kezdetekben óvtam a gépet esőtől, sártól, portól, de aztán felavattuk, azóta rájöttem, hogy minden hiába, ez erre való :)
Sajnos mint mindenki előbb-utóbb énis felavattam más jelleggel is, de szerencsére a kisebb borulásokon kívül eddig nem történt komoly baj. Na bevezetőnek kb ennyi, most térjünk rá a lényegre.

Így több mint fél év távlatából azt kell mondjam egyáltalán nem bántam meg, hogy végülis nem egy új kínait vettem, mert szoktak velünk jönni ilyen gépek is, és sajnos a statisztika azt mutatja, hogy ha egy túrát kibírnak hozzányúlás nélkül akkor az már jó. Nekem eddig egyetlen apró műszaki problémám se volt, pedig nem lehetne mondani, hogy nem kap tesztelést különböző terepeken. Ez az egyhengeres 250-es motor kategóriájában szerintem az egyik legjobb. Eléggé nyomatékos, és van benne azért erő is. Továbbá elég igénytelen maga a jószág és a blokk is. Ez már kiforrott konstrukció. A váltó nekem nagyon tetszik, ugyebár nincs kuplung, mégsem automata, te váltod rajta a sebességeket. Lehet csak én vagyok ilyen, de nekem az automata váltó nem jön be, a kuplungos pedig terepre és hosszabb túrára szerintem nem a legszerencsésebb választás. A berántót nem nagyon használtam, de ha esetleg valami lenne az önindítóval, ezzel úgyis be lehet röffenteni a paripát. Télen is elsőre indul, igaz még az átmeneti időszakban is szokott kelleni egy kis szivató.
Kinézetileg szerintem az Ozark úgymond egy nagyon eltalált gép. Sajnos a hátulja elég ronda, de praktikus, mert nem leszek tőle nyakig sáros. Persze a védő műanyagok külön is levehetők. Az új modellen már új formát kapott a hátsórész is, most már az is hibátlan. Ami a kezelhetőséget és viselkedést illeti, szerintem ez is elég jó, ahhoz képest, hogy ez egy belépő kategória. Persze ha a nagyokhoz néznénk, akkor nyilván borulékonyabb és kisebb az egész. Súlya is elég jó, 183 kilojával a legkönnyebbek közé tartozik, már-már sportquad súlyban teljesít. Sajnos az utas szállításról le kell mondanunk Ozark esetén, az ülés elég rövid, és kényelmetlen két személynek még rövidtávon is.
A hátsó kerekeket nyílt kardán hajtja, ami azt jelenti, hogy a kardán szabadon van, például a TRX-szel ellentétben, ami olajban fut végig. Ennek az a hátránya, hogy könnyen koszolódik, és a csatlakozónál zsírozni kell.
Ami a beázást illeti, nekem még egyszer sem ázott be a gépezet, ami igen pozitív dolog. Pedig sok quadon előfordul a dobfék vagy a váltó beázása. Apropó dobfék, ezzel is meg vagyok elégedve, jól megfogja a vasat, bár tény, hogy a motorfék is elég erős 250 ccm-hez képest. És előnye még, hogy nem kell takarítani az első tárcsákkal ellentétben.
A felfüggesztés hagy némi kívánnivalót maga után, mert sajnos mint az összes belépő modellen, ezen sem állítható. Az eleje nekem nagyon kemény, a hátulja pedig ehhez képest puha. És sajnos ezzel nem lehet mit kezdeni. Mindazonáltal a kisebb ugratásokat jól bírja, bár tény, hogy nem erre van tervezve. A gumikkal is van egy aprócska probléma, méghozzá, hogy az első gumi átmérője 11 col, és ilyet senki más nem használ, tehát elég nehézkes első gumit szerezni hozzá.
A világítás quadhoz képest elég jó, de még ígyis elég szegényes. Itt most elsősorban az első fényszórókra gondolok. Amúgy az megint egy pozitívum, hogy viszonylag utcai használatra is gondoltak a tervezők, hiszen van tolatólámpánk és féklámpánk is, melyet mindhárom fék működtet (első fékkar, hátsó fékkar, hátsó fékpedál).
A quadomat több féle körülmény közt is használtam, mentünk lassú túrára kezdőkkel, mentünk barátokkal páran, és mentünk endurosokkal is kissé erőltetett tempóban. Én megvétel után hamarosan feltettem egy GPS-t amivel elég könnyen mérhető a sebesség, fogyasztás, üzemóra, stb. Így kiderült, hogy óránként normál használat esetén kb 1,5-2 l benzin fogy, de erőltetett tempóban akár 3l-t is képes megenni óránként. Végsebessége épphogy eléri a 80-at, de 60 felett már eléggé kínzás neki a tempó, tartósan 50-55 körül tudok vele haladni.

Erre használta
Túrázás, sarazás, patakozás. Pályára nem való.

Javítanivalók
Semmi.

Itt szervizelte
Prop-Tech márkaszerviz és Quad-Rat szerviz.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: frpeter

Beküldve: 2007. május 31.