Suzuki LT-F250 Ozark 8,4 / 10

Suzuki / Suzuki LT-F250 Ozark
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 15000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ezelőtt egy 2006-os Yamaha DT50R típusú motorom volt. Kipróbáltam pár kínai quadot, és nagyon megtetszett a négy kerék adta élmény. Mivel a kínaiakról elég sok rosszat hallottam, úgy döntöttem, inkább márkásat veszek, végül erre esett a választásom, és nem bántam meg.

Teljesítménye elég jó, kezdő motornak ideális, és még ma is meg tud néha lepni, leginkább meredek dombokra való felkapaszkodás terén. Igaz, csupán 20 LE körül van, viszont nagyon nyomatékos. Öt sebességes váltója van, amit gyakran nem is használok, mivel ötödikben is elindul. Automata kuplungos, szóval azzal nincsen gond. A rugózása nem tökéletes, nagy sebességnél nagyon pattog a hátulja, de ez nem is száguldozásra való. Végsebessége 76 km/h óra, GPS-el mérve. A gyári gumik nekem nem jöttek be, túlságosan csúszott. Gumi. Nem könnyű rá gumit szerezni, nekem most Kenda gumik vannak rajta, amikkel nagyon meg vagyok elégedve. A szikrafogót ki lehet szedni, amitől nem lesz sokkal hangosabb, viszont mélyebb és durrogósabb. Megbízható gép, nem hagy ott sehol. Persze ehhez karbantartás is kell, csapágyak cseréje, olajcsere sűrűn, gyertya, légszűrő tisztítás, vagyis az általános dolgok. Igaz, engem egyszer csúnyán otthagyott a mező közepén, egy zárlat miatt, de a suzuki szervízben azt mondták, eddig nem hallottak hozzám hasonló esetről. A helyi autószerelők javították, meg a Suzuki Motorpont. Igaz, olyan hiba nem volt rajta, ami nem miattam keletkezett, leszámítva azt az elektromos zárlatot. Nagyon kényelmes gép, egész napos motorozást is simán ki lehet vele bírni. Elméletileg egy, gyakorlatban két személy is elfér rajta, habár a hátsó embernek nem túlságosan kényelmes. Fogyasztása megfelelő, nem eszik túl sokat, motorozási stílustól függően akár 150 km-t is el lehet vele menni 10 liter benzinnel, vagyis egy tankkal. A végső hajtás kardántengellyel történik. Hátul dobfék található, amit gyakran kell tisztítani, mert berohad. Elől tárcsafék van, gumi fékcsővel, amivel egy fékpofacserén kívül nem volt még gondom. Indítása önindítóval történik, de a biztonság kedvéért van rajta egy berántókar is.

Összességében, nagyon jó motor, ha kezdő vagy, és quadozni szeretnél, akkor én ezt ajánlanám.

Erre használta
kissebb-nagyobb túrák, túra jelleggű versenyek.

Javítanivalók
Húú sok minden... de mint mondtam, minden miattam volt, a képeimen és a videóimon ez látszik is :)

Itt szervizelte
Vörösvári autószerelők, a Szabadságligeti vonatállomásnál: gyorsan és megbízhatóan dolgoznak, habár lehet, hogy csak a baráti kapcsolat miatt vállalják el a quadom szerelését.

GTS motorszervíz: sok rosszat hallottam róluk, de nekem nem volt velük gondom. Alkatrészellátás gyors, viszont a szerelés kicsit sokáig tart.

Suzuki Motorpont: innen vettem, alkatrészt gyorsan szereznek, a szerelés is reális időn belül kész van.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: HunterGSD

Beküldve: 2008. május 28.