Yamaha YZF-R6 9,2 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R6
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 37700
vezetett km: 4500
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte egy 125ös aprilia af1em volt,mikor azt eladtam sokat gondolkoztam mit is kellene venni.A végén erre a típusra,03-05ös r6-ra,és a 01-03as gsxr 600ra eset a választásom.Nagyon nehéz volt a döntés,mert mindkét motornak megvolt az előnye,és a hátránya,Az r6 már alul is 6.ban elég nyomatékosan megy,4ezres fordulaton teljes gáznál szépen elkezd tolni,amíg a gsx-r alul nyomatékszegényebb,és alacsony fordulaton kb 3000es fordulat környékén elkezd berángatni,ami az r6osnál kb 2ezres fordulatnál kezd el jelentkezni,A tesztekben írt kb 1literrel nagyobb többletfogyasztás is ellene szólt,viszont az ára,és kezelhetőségre,kanyarodási íve,sokkal közelebb állt hozzám a gixer,az aprilia után.Az r6 valahogy nem azon az íven akart menni amit én kiszemeltem,viszont az ereje nagyon lenyűgözött,így sok gondolkozás után az r6os mellet döntöttem,amit azóta sem bántam meg.
Pár 100km után elég jól összeszoktunk,ráéreztem a kanyarodási ívére,kezelhetőségére,elég könnyű beleborítani a kanyarokba,olyan mint ha már évek óta az enyém lenne.Elég kezelhető,a teljesítményét elég egyenletesen adja le,nincsenek benne lyukak.Olyan 8ezer körül kezd még jobban éledezni,és 12körül adja le a legnagyobb teljesítményét.Itt 1.ben elég aktívan szereti emelgetni az elejét,két személynél már ne is beszéljünk róla:D A kormánystabilizátor elégé ajánlott,a rövid tengelytávja és villaszöge miatt,hajlamos a kormánycsapkodásra,főként rossz úton erős kigyorsításnál,mikor elemeli az elejét.Azok számára bátran ajánlom akinek már van egy kis motoros tapasztalata.A vezető kényelme sportmotorhoz képest eléggé jó.Bár páran már panaszkodtak mikor jobban befordítják a kormányt a kezük nem fér el kényelmesen a tanktól.Nálam ez a probléma nem áll fent,tökéletesen meg vagyok vele elégedve, biztos az én kezemhez tervezték a hangvillás fiúk:D Hosszabb távon 110-120as utazóval 100-150km-t lehet megtenni,utána már kezd egy kicsit kényelmetlen lenni,de elég egy 5-10perces pihenő,lazítás,és megint lehet menni ugyan ennyit. Fogyasztása hosszú távon 100as utazóval finom előzésekkel sikerült már kihoznom belőle a 4.6ot,de helyben néha egy kis tépkedéssel sem szokott 5.5liter felé ugrani.
Pakolhatósága a hátsó ülés alatt lévő rekesz az égőkészlettel és elsősegélycsomaggal ki is merül.Az ülés alatt lévő 4fület kiakasztva lehet még hálóval felpakolni ha nincsen éppen utasunk.A világítása elég jó,műszerfala elég szép és sok mindent tud,rejteget.Mikor kigyullad a benzin lámpa a napi számlálót automatikusan átváltja és kiírja mennyi km-t ment a motor a lámpa kigyulladása óta.Ezen kívül a műszerfal fényerejét,a villogó váltásjelző fényerejét,a villogás gyorsaságát,és annak a fordulatszám tartományát lehet állítgatni, öndiagnosztikát végezni,hibakódot olvasni,és 4 fordulatszám tartományban az injektor befecskendezését állítani,ami nem is olyan rossz egy sportdob feltételénél.Egyedül a tükröket cseszték el,amit akár hogy is állítok olyan holtér van benne,hogy vagy a már majdnem mellettem lévő kocsik vagy a távolabb lévők vannak takarásban,ezt idővel szerintem le is fogom cserélni.Ezt az egy problémát leszámítva eddig tökéletesen meg vagyok vele elégedve :)

Erre használta
Túrázásra,Néha becsúszik egy kis autópálya,és a racing hajlam levezetésére.

Javítanivalók
Egyenlőre szűrő és olajcsere.
Majd télen lesz megcsinálva rajta a 40ezres szervíz,remélem nem fognak érni megelepetések.

Itt szervizelte
Itthon

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: sanko888

Beküldve: 2011. augusztus 28.