Yamaha YZF-R1 6,6 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R1
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 71410
vezetett km: 400
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Üdv! Volt már néhány mocim, de a "válság" beütése óta csak autóztam.
Összekapartam 400 kilót, egyenes háttal ülhető sor4-est kerestem, találtam is ezt naked-dé alakított R1-et. Gyors, mégsem kell kézen állnom rajta, bár így 200 felett nem is olyan stabil, mint a gyári, idomos kivitel, nem fogyaszt keveset, de bitang, így korrektnek nevezném.
Eddig csak keveset mentem vele, de sok volt a szívás, ám nem a motor miatt.
Íme, a kálváriám:
Megosztanék a nyilvánossággal egy story-t, remélem, nem gond, h ide írom, véleményem szerint ezért fórumot nem érdemes létrehozni.
Spórolgatott pénzemből vettem egy '98-as R1-et, ami naked-dé van alakítva.
Az eladó tájékoztatott a láncszett rossz állapotáról, ezért az ilyenkor szokásos olaj/szűrők cseréje mellé beiktattam egy láncszett cserét is.
Az olaj/szűrők cseréjét magam is el tudtam volna végezni, sajna, nem tettem (egyéb elfoglaltságaim miatt inkább szakszervízre bíztam ezt is).
Megvettem hozzá az előírt minőségű alkatrészeket (Castrol Racing olaj, Champion szűrő, D.I.D. 530 VMX lánc és JT kerekek), elvittem egy Suzuki motorkerékpár márkaszervízbe a lakóhelyemen.
A munkát 5600 Ft-os óránkénti díjért végezték, csak megjegyzem.
A megbeszéltek szerint mentem a mociért, ami már a szalon elé állítva várt. Körbenéztem, láncszett ok, olaj az ablakban..khm..fekete. Rá is kérdeztem erre, de a válasz szerint ez egy használt blokknál normális jelenség.
Fizettem, mentem a dolgomra. Másnap hosszabb útra indultam volna, de nemsokára arra lettem figyelmes, h a blokkból az első lánckereket takaró műanyag alól folyik a hűtővíz (szerencse, h útközben megálltam egy cimborámnál, ott vettem csak észre, a hátsó gumi bal széle ázott a hűtőfolyadékban, ami egy szépen vett balos kanyarban ajándék lett volna).
Visszavittem a szervízbe, állításuk szerint hengerfejes a motor. Aztán vízpumpás. Aztán megkértem őket, vegyék már le a deknit az első lánckerékről. Nos, igen, sikerült odacsípni a blokkhoz az egyik vékony vízcsövet. Másnapra elkészült, 1 óra munka + cső, az annyi, mint 6200 Ft. Kicsit berágtam, így végül az óradíj felének kifizetése után mehettem. Vicc.
Ahogyan az is, h 10 perc múlva vissza kellett mennem, mert ismét folyt a víz, ezúttal a túlfolyó sapkáját rögzítették hanyag módon.
Ezek után úgy gondoltam, meghajtom a vasat, rendben van-e minden..
Hát nincs: 6000/min. körül és felett elcsúszik a kuplung, amely hibát előtte nem produkálta. Ismét a szakszervíz munkafelvevőjével folytattam diskurzust a lehetséges okokról: nem megfelelő olaj (katalógus alapján adták 4000 Ft/liter áron), épp akkor elfáradt kuplung (micsoda véletlenek, a vízcsőnél is anyagfáradás volt a diagnózis)..
Több szerelővel is beszéltem, elkerülendő a teljesen laikus szöveget, a vélemény egyöntetűen a következő volt: 1. nem megfelő olaj (sztem ez kihúzható), 2. nem azt az olajat töltötték bele, amelyet én e célra nekik átadtam.
Megjegyzem, mind a szerelők, mind a munkafelvevő munkatárs készséges és szimpatikus magatartást tanúsított, de nyilván ez engem mérsékelten képes vigasztalni, főleg annak tükrében, h egy viszonylag olcsón megvásárolt motorkerékpárhoz relatív jelentős összegekért vásároltam alkatrészeket, a nevemre iratása gusztustalanul sokba került (89.000 Ft felett némileg) és jelenleg ott tartok, h a friss szervíz ellenére fekete az olaj és csúszik a kuplung.

Egy pöttyet hosszú lett, ezért is köszi mindenkinek, aki végigolvasta.

Gábor, Bicske.

Erre használta
Utca, rövid túra.

Javítanivalók
Láncszett, olaj, szűrők, most már sanszos a kuplung is.

Itt szervizelte
Suzuki Interat, Bicske.

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Dzsí

Beküldve: 2012. augusztus 14.