Yamaha YZF-R1 9,6 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R1
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 48000
fogyasztás: 10 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

2005-ben amikor megjelent, nagyon tetszett, hát rávettem magam veszek egy új gépet (eddig R6-osok után). 2005.08.21-én át is vettem, szép Bordó színben. Elején még szokatlan volt az ereje az R6-osok után, de gyorsan összerázódtunk. Futóműve blokk teljesítménye nagyon jó. Kényelme viszont annál inkább rosszabb. Igaz egy sportmotort nem túragépnek vesznek. 200km után már azért az ember érzi nyakán, csuklóján az enyhe fájdalmat, de ez egy kicsi pihenéssel orvosolható. Másik rossz tulajdonság a hűtése, már mint olyan téren,hogy nyáron volt úgy rövidnadrágban mentem egy kört, és amikor bekapcsol a ventilátor akkor elég szépen égeti a forró levegő az ember lábát, illetve a váz is eléggé megtudja égetni hólyagosra a lábat.. tapasztalat, de persze ez ellen is lehet védekezni, nem kell hülyegyerek módján rövidgatyában motorozni. Folyamatosan pörgött bele a km, olajcserén, gyertyacserén, gumi, illetve lánccserén kívül másra nem költöttem. Azonban 32.000km-nél a kuplungkosár elkezdett benne zörögni (típushiba). Elmentem a Yamahához ahol vásároltam, azt mondták kicserélik újra egy bizonyos 80ezer forintért, de ugyan úgy elkezd csörögni. Így nem bántottam, kicsit Ducattis volt a hangja ,de annyira nem volt vésze. Motor eléggé érzékeny a szar minőségű benzinre, tehát volt egy két alkalom, hogy fogytán volt a benzin így megálltam tankolni egy nevenincs kútnál, és olyankor alacsony fordulaton becsörgött a blokk, de normális benzinnel egy hangja nem volt. Majd beütött a baj, elestem vele..Fejidom, fejidom tartó konzol, tank, jobbos oldal idom, faridom, jobbos lábtartó, fékpedál, fékkar, kormányvégsúly, gázkar, jobbos tükör, első hátsó jobbos index, rendszámtábla tartó.. Na hát igen, ez így felsorolva is sok, nem hogy pénzben. Pedig csak 50-nél elcsúsztam vele. Bementem a Yamahához, majd kértem árajánlatot ezekre az alkatrészekre. Akkor a motor használtan 1,38-1,47 millió között mozgott, ekkor kaptam 1,3 milliós árajánlatot az alkatrészekre.... persze cascom nem volt... Elkezdtem bújni a netet, 4 hónap alatt megtudtam venni hozzá mindent bontottan, mert szinte semmi nem volt hozzá. Így bontottan hibátlan alkatrészekből megúsztam 500e forintból, azért még se mindegy. Így újra egy hibátlan motorom volt, mindenből gyári hibátlan használt alkatrészeket kapott.

Összességében egy nagyon jó motor, túrázni egy idő után kicsit kellemetlen. Teljesítménye is káprázatos! Nekem bevált!

Erre használta
Túra, pályán sosem voltam.

Javítanivalók
Szerencsére semmi nem romlott el rajta.

Itt szervizelte
Saját magam szervizeltem, mivel szakmabeli vagyok, így jobban szeretem, ha magam csinálom meg, mert az meg is van csinálva, nem csak kiszámlázva :)

A beküldő 17 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: //Yamaha//

Beküldve: 2014. november 10.