Yamaha SR 125 7,6 / 10

Yamaha / Yamaha SR 125
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 37700
vezetett km: 5000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte nem volt motorom, és egy megbízható kezdő motorra volt szükségem, ami nem drágább 200eFt-nál, és négyütemű. Ezzel eléggé sikerült beszűkíteni a keresést, bátyám javaslatára erre esett a választásom.
A motor egy 125 köbcentis 4 ütemű, eléggé megbízható szerkezet. Tudni kell róla hogy a Posta is sokáig használt ilyeneket, éppen a megbízhatósága miatt. Fogyasztását tekintve nem túl rugalmas, tulajdonképpen mindegy hogy mennyire húzom neki, mindig 3,1 litert mértem.
Ha indulni kell valahova, érdemes nyáron 5, hidegebb időben 10-15 percel hamarabb elindulni. Nyáron azért mert melegíteni kell, legalábbis nem árt neki nyáron sem, hidegebb időben szintén melegítés miatt, valmint azért hogy egyáltalán életrekeltsük a motort (pár perc önindítózás, rosszabb esetben némi tologatás).
Miután sikerült elindulni, áltlában max 80-as utazóval járkáltam, a maximum amit kihoztam belőle az 100 km/h volt, de ezt már nem szereti. A motor eléggé gyenge, kissebb emelkedőn, dombon felfele érdemes visszakapcsolni négyesbe, aztán teljes gázt húzni neki.
A futóművek eléggé stabilak, és lágyak, nem okoz nagy gondot a rossz minőségű út sem. Inkább a sportosabb motorozás vonz így a kaposvári elkerülő parkolójában kipróbáltam lehet e lábtartóig dönteni. Lehet, sőtt tovább is. A lábtartó felnyitható, így arra nem tud felfeküdni a motor, a sebességváltó karra azonban igen... fel is feküdt, el is csúsztam. Az esés nem okozott komoly problémát, nem tört semmi, még csak meg sem horzsolódott szinte semmi, a tükörnél laza volt a csavar így az is csak elhajlott. De az biztos hogy nem kanyarvadászatra találták ki, kivéve ha forró és tiszta a beton, és sikerült egy fél tanknyi benzinből felmelegíteni a gumikat. Egyébként csúszkál.
Néhány dolog ami zavar: eléggé kicsi a teljesítménye így hamar megunható, és e miatt inkább városi motor, bár többször megtettem már vele egyhúzóra 200km-t. Az első lámpa egy vicc, jobb ha viszünk zseblámpát is ha éjjszaka is motorozni akarunk, reflektorral még elfogadható, de azt meg a szembejövők nem szeretik. A motort a könnyű súlya miatt már kisseb szél is elég rendesen lökdösi.
A fék nem egy lenyűgöző szerkezet. Elöl szimpla tárcsa fék van ami teszi a dolgát, de azért jobb észnél lenni hogy mikor kell fékezni, a hátsó dobfékkel szemben ne legyenek nagy elvárásaink. A hátsó ülést inkább csak csomagszállításra érdemes használni, utassal nem nagy élmény motorozni.
Összességében nem bántam meg hogy megvettem, de annak aki nem csak városban és nem csak egyedül akarj használni, annak kevés, én 1 szezont használtam. Tanulni tökéletes.
Csak 2-szer hagyot cserben, bár az sem az ő hibája volt. Egyszer kifogyott a benzin :) , egyszer pedig kidurrant a hátsógumi amikor egy Ladát akartam megelőzni. Ez utóbbi eléggé kellemetlenül érintett, de végülis csak nem dobtam el, sikerült félreállni.

Erre használta
Egyetemre járásra (17 km), néha nagyobb távra (200km) mikor meglátogattam bátyámékat.

Javítanivalók
5000 kilóméterenként érdemes olajat és gyertyát cserélni, 10000 kilóméterenként láncszettet. Kellett egy hátsógumi, asszem 5000Ft volt. Elveszítettem valahol az akumlátort takaró burkolatot, azt valahol kellene szerezni. Elromlott a kilóméterszámláló, ami az első agynál van, az kb 30000Ft. Ennyiér nem cseréltem le, inkább vettem rá egy biciklire való órá.

Itt szervizelte
Kaposvár, Sándor Bt. Tették a dolgukat, hogy jól vagy rosszul azt nem tudom, de működik azóta is a motor, akkor csak nem rontottak el nagyon semmit.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: velospalacsinta

Beküldve: 2008. október 2.