Yamaha YBR 250 7,4 / 10

Yamaha / Yamaha YBR 250
gyártási év: 2008
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 2600
vezetett km: 21000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Régóta figyelem a bonctermet, hogy mikor jelenik meg végre erről a típusról is egy teszt, de úgy látom én leszek az első, aki megoszt egy ilyet veletek.
Nem egy gyakori típus, az egyszer biztos, kb akkor szüntették be a forgalmazását, amikor én ezt vásároltam, nem sokáig volt kapható a szalonokban, ezért meglehetősen nehéz róla informálót szerezni.
Két és fél év alatt 21 000 km-t mentem vele, a motoros szezonban napi használatban van, leginkább munkahelyre, barátnőhöz szaladgálásra használtam, olyan 30-60 km-es távokra. A teljesítménye átlagos használatra elegendő, bátran lehet vele haladni a forgalomban, természetesen ha már utas is van mögötted, akkor érezhetően gyengébb, elvégre mégsem egy erőgép. A fékei és a kuplung remekül adagolhatóak, ki lehet jelenteni, hogy "egy ujjasak", futóműve nagyon szépen veszi az úthibákat, még vészfékezéskor sem koppantak le a telók, amikor gyakoroltam. A motor csendesen jár, imádnivaló hangja van a gyári dobbal, a váltó remekül kapcsolható. Kb 8 s alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 130 km/h alattam (66 kg).

Nagyon szeretem a gépet, de nem fogom tudni az egekig magasztalni, ha őszinte akarok lenni. A motort nem tartom kényelmesnek, 170 cm-mel magasnak érzem, nem tudom miért ajánlgatják annyira nőknek, én éppen hogy le tudom tenni teli talppal a lábamat, de akkor már kényelmetlenül húzódnak az inaim. A lábtartók gumibetétjeit meg kellett emelnem, mivel csak így tudtam kényelmesen a fékpedálra helyezni a lábam, azelőtt folyton felfelé kellett feszítenem, hogy akaratlanul ne nyomjam le a pedált. Az ülést keménynek tartom, bár az utasom szerint jó. Több alkalommal történt, hogy a kezeim zsibbadtak a kormány rezgése miatt, úgy vettem észre, hogy ez 5000 fordulat körül a legerősebb, de efölött is okozott már fájdalmat a rezgés, emelett a hátam is el szokott fáradni. Mint mondtam, nem használom hosszú távokra a motort.
Észrevételem szerint nagyon kényes a megfelelő minőségű üzemanyagra, kezdettől fogva előfordult már vele, hogy menet közben felvillant a motordiagnosztika lámpa, amit volt, hogy indítási problémák követtek. Ekkor rendszerint fekete füstöt eregetett nagy fordulaton, és lecsökkent az alapjárat. A problémákat injektortisztító folyadékkal orvosoltam, nem tudom, hogy ennek köszönhetően-e, de ezek után minden rendbe jött vele. Eddig minden tavasszal gond volt az első indítással, szerintem a hónapokig benne álló benzin volt a ludas benne.
Mivel csak rövid ideig forgalmazták, ezért alkatrészekből sincs hozzá nagy készlet itthon, de szerencsére nem is kell hozzá sok minden. Olajszűrőt még tudnak adni hozzá a sarki boltban (mivel az megegyezik más típuséval), de ha más alkatrész kell, akkor a márkakereskedőhöz kell fordulni. Egy kuplungkart 4100-ért vettem tőlük, szerintem jó áron volt, én személy szerint nagyobb összegre számítottam.
A legjobb tulajdonsága, hogy olcsón fenntartható gép, alacsony az adója, akárhányszor mértem a fogyasztását, mindig 3 l-re jött ki, dombos tájakon, és alföldön is, és a keskeny gumikat olcsón be lehet szerezni. A gyári Pirelli Sport Demon szerintem nagyszerű választás rá, sokat használtam esőben és hidegben is, de nekem mindig megfelelő volt a tapadás (hozzáteszem,hogy én óvatos vezető vagyok).
A vázon néhány illesztésnél korrózió nyomait lehet felfedezni, de szerintem ez nem fog komoly problémát jelenteni, habár egy 6 éves
motortól elvárható lenne, hogy rozsdamentes legyen.

Összességében nagyon szeretem a gépet, de teljesítményét olykor kevésnek érzem, 110-120 km/h utazótempó megvan, de ekkor már 7-8000-et pörög, és én nem szívesen nyúzom.
Azt hiszem megvan minden, amit mondani szerettem volna, kommentekre szívesen válaszolok.

Erre használta
ingázás, rövidebb túrákra

Javítanivalók
kuplungkart kellett cserélni, mivel eldőlt a motor és letört a vége, 4100 Ft volt a Yamahánál

Itt szervizelte
probléma még nem volt vele

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kissdee

Beküldve: 2014. április 7.