Yamaha YBR 250 7,4 / 10

Yamaha / Yamaha YBR 250
gyártási év: 2008
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 2600
vezetett km: 22000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Két és fél év alatt 21 000 km-t mentem vele, a motoros szezonban napi használatban van, leginkább 30-60 km-es távokra használtam. A teljesítménye átlagos használatra elegendő, bátran lehet vele haladni a forgalomban, természetesen ha már utas is van mögötted, akkor érezhetően gyengébb, elvégre mégsem egy erőgép. A fékei és a kuplung remekül adagolhatóak, ki lehet jelenteni, hogy "egy ujjasak", futóműve nagyon szépen veszi az úthibákat, még vészfékezéskor sem koppantak le a telók, amikor gyakoroltam. A motor csendesen jár, imádnivaló hangja van a gyári dobbal, a váltó remekül kapcsolható. Kb 8 s alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 130 km/h alattam (66 kg), utazótempó 110-120 között, de ekkor már 7-8000-et pörög.
Nagyon szeretem a gépet, de nem fogom tudni az egekig magasztalni. A motort nem tartom kényelmesnek, 170 cm-mel magasnak érzem. A lábtartók gumibetétjeit meg kellett emelnem, mivel csak így tudtam kényelmesen a fékpedálra helyezni a lábam. Az ülést keménynek tartom, bár az utasom szerint jó. Erősen rezeg a kormány, ami zsibbasztó hatású, főként 5200-as fordulatnál. Az előírt 35 W-os izzóval elég gyenge a lámpa fénye. Észrevételem szerint nagyon kényes a megfelelő minőségű üzemanyagra.
Alkatrész ritkán kell hozzá, de ha kell, akkor a márkakereskedőhöz kell fordulni.
A legjobb tulajdonsága, hogy olcsón fenntartható gép, alacsony az adója, akárhányszor mértem a fogyasztását, mindig 3 l-re jött ki, dombos tájakon, és alföldön is, és a keskeny gumikat olcsón be lehet szerezni. A gyári Pirelli Sport Demon szerintem nagyszerű választás rá, sokat használtam esőben és hidegben is, de nekem mindig megfelelő volt a tapadás (hozzáteszem,hogy én óvatos vezető vagyok).

Erre használta
munkába/ barátnőhöz járás, kisebb kirándulások

Javítanivalók
törött kuplungkarral vásároltam, a gyári cserealkatrész 4100 Ft-ba került 2012-ben

Itt szervizelte
egy jászárokszállási ismerősömnél

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kissdee

Beküldve: 2014. június 21.