Boncterem - Yamaha WR450F

9.4
10-es skálán
Yamaha WR450F
gyártási év:
2005
lökettérfogat:
449 köbcenti
ekkor vette:
2008
eddig használta:
2008
km óra állása az elején:
1
vezetett km:
1
fogyasztás:
7 liter / 100 km
teljesítmény:
10
megbízhatóság:
10
szervízháttér, alkatrészellátás:
10
kényelem:
7
összességében erre értékete:
10
megérte-e a vételt:
igen


Régóta szerettem volna egy ilyen WR-t, mert haveromnak volt előbb és nagyon tetszett! Azelőtt csak kétüteműm volt, ez az első négyütemű motorom! Nagyon jó a teljesítményleadása, minden fordulaton használható, ha hibázol akkor összeszedi magát és megold mindent! Futóműve fényévekkel jobb mint bármelyik másik motoromé volt! Nem egyszer húzott ki a bajból! Enduró kategóriában az egyik legjobb választás lehet, persze nem kezdőknek való! Ha van némi endurós múltja az embernek akkor nagyon jó társ tud lenni és igazán élvezetes vele a motorozás!

Erre használta
Erdőn használom főleg, de sm-ként is üzemel jövőre!

Javítanivalók
vezérműlánc csere és a szelepeket állíttattam be. olajcsere 1000-enként nem árt! ezenkívül csak a kopó alkatrészek (gumik, első fékbetét lánc...szokásos)

Itt szervizelte
Bajzát Attila csinálta Felsőtárkányban. Rendes tag!

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: balagemaster

Beküldve: 2008. december 13.

25 hozzászólás

-1
#1 lacmaj
Csak mert én is győrben vettem a Ktm-m és pont olyan a kapu mint ahol én vettem. :)
2009. május 4. 14:54
+ 4
#2 ricsixt600
Csatlakozom blagemaster-hoz.Tényleg nagyon jo motor a WR,nekem is az van egy 426Wr 2002 évj és tényleg nagyon jol müködik és megbizhato a moci.Elötte csak régebiek voltak nekem.XT-TT stb de ezekhez nem is hasolitom a Wr-t.Tényleg csak a kopo alkatrészeket kell cserélni és az olaj és légszürö gondos cserélye és tisztittása azt ennyi.Azért a Wr nem csak egy motor annál több.Ezzel biztos igy vannak a Wr tulajok is.
2009. október 15. 10:46
-3
#3 stenoka
Sziasztok
Az a kerdesem lenne hogy vajon menyire valikbe terepen.Ti hol hasznaljatok endurozgatok vagy csak utcan hasznaljatok
2009. november 4. 21:24
+ 2
#4 zolcat
Hello
Nekem is van egy 2005-ös Wr 450 és nagyon meg vagyok elégedve.
Endúrózni nem is kell több, ez könnyű erős jó futóművel.
Én nyáron hobbi supermotózok is vele és arra is tökéletes, de jövőre lehet hogy spec supermoto kéne, mert ha már kezdesz gyorsulni akkor futóműben több kell.
2009. november 15. 10:26
+ 3
#5 ricsixt600
Én endurora használom a mocim.és nagyon jol álja a sarat,bármi legyen az ami akadáj lenne nem az,ha hibázol kihuz a bajbol,legyenaz bármi.sok elönye van.én ajálani tom a wr-t mindenkinek.igaz azt vesz amit akar.nekem ez a 4,yamahám,és mind jo volt,igaz régi endurok voltak de nem áltak meg,Wr meg maga az enduro,Én nem szidom a ktm de miért az van sok embernek?az van elterjedve de nagyon,Wr-t hol látsz?ki vesz wr-t?és olcsobb is mind a ktm és jobb is.
2009. november 15. 19:14
+ 1
#6 verpe
Olajcsere 1000km-enként (OK).

Egyéb dolgok, karbantartások mik lennének (km-enként mit és hogyan)?
Súlya mennyi teletankolva?
DRZ-hez képest mennyire szervízigényes (ez gyengébb, viszont ebben is van azért erő, ami lehet hogy elég lenne).
A Yamahán mikor van nagyszervíz (kb.), és mennyibe kerül?
A részletekre én mondjuk kíváncsi lennék.
Köszi!
2010. január 14. 09:55
+ 3
#7 balagemaster
verpének: megpróbálok válaszolni a kérdéseidre.
Az 1000-es olajcseréken kívül amiket még érdemes rajta gyakrabban elvégezni:

-himbarendszer bezsírozás kb. félévente 1x
-vezérműlánc csere és szelepállítás-kb. 10-12000 km után. kb. 20000 HUF munkadíjjal (15000 HUF a D.I.D. vez.lánc kb.)
-első teleszkópokat én szoktam légteleníteni 1-2 motorozás után
-légszűrő tisztítás gyakran mivel enduro (mindenki látja, hogy mikor retkes)
-ezen kívül nem szoktam mást csinálni, csak tankolni meg mosni, meg mosás után befújkálom WD 40-el itt-ott

DRZ-hez képest könnyebb(112.5 kg szárazon), erősebb, pörgősebb(5szelep), jobb a futóműve

Nekem most volt a 9000-es olajcsere, tavasszal vezérműlánc cserére elviszem

kb. ennyi hirtelen
ha van konkrét kérdés még szívesen válaszolok.
2010. január 17. 16:20
0
#8 ricsixt600
Na mester konkrét kérdésel álok elö,

Mond meg hogy a köszponti rugostagon nked hogy van a nyomo huzo beálitva?én 88kg vok :),Te kb hog yszoktad állitani?Mennyi Klikk errearra amarra?
Én majd most cserélek elsökerék csapágy meg ilyesmi azt ennyi:)
Ha gondolod msn meg besz ezeket ok?Adatlapomon a cimem.
2010. január 20. 11:57
+ 1
#9 balagemaster
felvettelek msn-re Ricsi
2010. január 23. 12:33
0
#10 kifa
BALAGEMaSTER!Helló! Én is wr tulaj vagyok és szerintem is faszán szeletel a gép!Aki ilyet vesz,nem bánja meg.Kopó alkatrészeken kívül még semmi komolyabb nem ment rajta tönkre 3 év alatt.Komolyabb beavatkozás tényleg csak a szelep állítás meg a vezérműlánc.Berugós létére egy rúgásra indul. KÉRDÉS BALAGEMASTER/mert látom,te itt eléggé vágod a témát/ Az enyém elvileg svéd piacra készült és nem lehet forgalomba helyezni/ az én alváz és motor számomra azt dobta ki a "gép" h ez a tipus Yamaha Wr426F forgalomba nem helyezhető,pedig ugye nem egy ilyen motoron van rendszám. Na most a motoromon alváz szám szerepel,kormány alatt a váz nyakon de adattábla v adatmatrica nincs a motoron.KÉRDÉSEM az lenne: h adattábla szerepel-e egyáltalán a WR-eken? (gondolom igen csak az enyémen nincs ilyen) Köszi a választ előre is!
2010. február 19. 19:38
0
#11 balagemaster
Helló kifa! Bocs, h csak most válaszolok! Ebben nem tudok segíteni sajnos. Olyanről még nem is hallottam, hogy külföldi piacra szánt gép nem kaphat itthon rendszámot.. Csak olyanról, hogy ha alkatrészként került az országba akkor nem lehet levizsgáztatni. Nem hinném, hogy az adattábla hiánya a baj. Bár kitudja. Szerintem alkatrészvámos lehet a tied.
2010. március 4. 17:57
0
#12 Dave305
Heló nemtudja valaki kozuletek ,hogy a 250es wr is ilyen hogyismondjam szinte igénytelen?
2010. május 23. 12:01
0
#13 theking
Hello!
Bajzáth Attila a legrendesebb és legmegbízhatóbb motorszerelő a környéken! Csak ajánlani tudom mindenkinek :)
Ja és balagemaster, király a wr-ed!
Üdv!
2010. május 29. 12:20
0
#14 Balu001
Hali Srácok.
wr 426 F tapasztalat valakinek?
Előre is köszönöm.
2010. június 23. 01:19
0
#15 tamás96
Hello énis ient szeretnék veni csak 400-ast és az a kérdésem menyivel joban megy mint egy 125 ös kété.
2010. augusztus 30. 22:34
0
#16 balagemaster
sokkal jobb:)
2010. szeptember 14. 21:06
+ 1
#17 DAVE134
Én most szeretném lecserélni a R-125 öm
Valami 400-450 egy endúróra.
eddig csak Yamahám volt. TZR50--YZF-R125--?
Nézegettem a DRZ400at, a KTM EXC 450et, meg a WR 450et
azt szeretném kérni, hogy ezeknek a motoroknak az előnyét és hátrányát írd le, szerinted melyik a legmegbízhatóbb? Melyiknek kerül legolcsóbba a fenntartása? Alkatrész árak melyikhez a legolcsóbbak?
Ezeket a motorokat kb mennyi idő után kell felújítani? és ez kb mennyibe kerül?
Miért Drágábbak a WR-ek mint a EXC vagy a DRZ?

Mennyit megy így, és mennyit megy SM szettel? Utazónak mennyit szoktál használni?

(Bocsi a sok hülye kérdés miatt) :D
2010. október 4. 15:23
0
#18 TDK
Helló.Én érdeklődni szeretnék hogy a Yamaha wr 450 az üzemórás-e.?Köszi
2011. január 28. 21:43
0
#19 kissanyi
DAVE134: Annyit tudok mondani, hogy a KTM-ek szervízigényesebbek és elég drágák hozzá az alkatrészek. Szerintem a drz a legkevésbé szervízigényes, de a wr-t sem kell sokkal többször szervízelni.
Az hogy mennyit megy, az áttételfüggő, de 130 körül van a végük (a drz-knek) SM szettel pedig 155 körül. Utazósebesség pedig 110-120km/h

TDK: Hát nem üzemórás asszem, de az alapvető dolgokat (pl.:olajcsere, szelepállítás) illik rajta elvégezni

Annyitt, hogy nem volt még se drz-m se wr-em, ugyhogy ezeket csak hallottam, ill. máshol olvastam, barátoknak vannak ilyen motorjai. :)
2011. július 13. 01:37
0
#20 tencsu
dd
2013. március 19. 21:29
0
#21 antro
Hali most váltottam ltz 400-ról wr 450 -re, nagyon szeretem jó kis gép.
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen olajat használtok és milyen időközönként, üzemóránként cserélitek. (Motul, Repsol, szintetikus vagy félszintetikus stb.) Ha valaki tud segíteni előre is köszi!
2013. április 6. 11:23
0
#22 nagyi1989
Yamaha wr 450f 2007 es van. De nem találok sehol Berugó kart használtan. Újonnan 50e ami nagyon sok. Valaki segítsen!
2013. augusztus 15. 12:27
0
#23 Dani567
hali.Azt szeretném kérdezni hogy a 426 os wr üzemórás-e vagy sem.A közeljövőben szeretnék venni egyet és érdeklödtem e motor után és azt mondták nekem hogy nagyon könnyű kép alapján összekeverni a 426 os yzf-el.Valaki valami bölcsességgel el tud látni? :)
2013. augusztus 28. 14:50
0
#24 sens
Dani567! Ha összekevered egy yzf-el akkor ott nagy gondok vannak :D (esetleg yz-vel) Félretéve a viccet leghitelesebben úgy tudod megállapítani egy motorról h üzemórás e, h letöltöd a service manualját. Abban benne van h milyen időnként/kmenként kell elvégezni a szervizeket. üdv
március 26. 08:07
0
#25 KÖLYÖK
Hali! Olyan kérdésem lenne , hogy az yzf426 menyire tartos crossmotor részére és mik lehetnek a nagyobb hibák a motorjában! A váltójáról már halotam de azon kivül van-e még valami! Fogyasztásuk menyi 1 üzemóra alat! És bocsi de nemtudom hogy kb. 1 üzemórát menyi km-er után raksz bele!?
november 17. 22:55

Hírek »

Minden álmunk porrá válik
Két héten át csak a maguk erejére és a motorjaikra támaszkodhatnak, hogy legyőzzék a kő- és homoksivatagokat. A dakaros srácok mesélnek legvadabb kalandjaikról.
Terepesek, előre!
Akad még bőven teendő, de az utakon futó egyre több - és fiatalabb - kétkerekű arra utal, hogy Csipkerózsika álmából szépen lassan magához tér a piac.
Zöld út a biztonság felé
A járművek mellett az utak is fejlődnek, s nem csak a hálózat hosszát illetően, hanem konstrukciójukra vonatkozóan is. Utánajártunk, milyen újítások várhatók a jövőben
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor