Yamaha DT125R 8,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT125R
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 35500
vezetett km: 4000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A yamaha dt 125r előtt már volt 3 motorom, elsőként egy simson enduro, utána egy Aprilia rx 50/70 amit elcseréltünk egy aprilia leonardo 150-es robogóra, eladtuk, és utána jött életem úgymond első normális endurója, a YAMAHA DT 125R. A motort Vecsésen vettük 2007. december 28-án, egy magánembertől, aki motorokat importált. Amikor elmentünk a tulajdonoshoz volt nála 2 db Dt125r , egy Kawa. KMX 125, valamint egy dr 350-es hiányosan. kitolta a dt-ket az udvarra, hogy megvizsgálhassuk őket, kipróbáljuk, meg ilyenek.... az egyik dt fehér színű volt, kb 94-es évjáratú, de nem működött a ford.szám. óra, de amúgy kifogástalan volt. ránéztünk a másik dt-re, ami lényegesen szebb volt, szerintem és csak 10 000 ft-al volt drágább. A kipufogó frissen volt fényezve, minden működött rajta, szép, csendes motorja volt. kipróbáltuk mind a 2őt és a kék jobban is ment. Le is alkudtuk 210e-ről 190-re és elvittük. Nagyon örültem! nézegettem szerelgettem,.... Miután este hazaértünk tankolni akartunk bele, de nem láttuk, hogy a tankban van egy szűkítő. hoppá tele a tank? vissza is tettük a tanksapkát és másnap vígan motoroztam a friss hóban(a kertben) addíg, amíg ki nem fogyott a benzin. Nem nagyon értettünk még hozzá nem volt előtte komolyabb motorom csak az az olasz Rx... megnéztük, h van e szikra, megnéztük a gyújtást, minden jó. mi lehet a baj? szomorkodtam, hogy nem jó a motor, hogy rossz motort vettünk. Aztán a napokban hoztunk haza benzint kannába és gondoltam megnézem fér -e egy kevés a motorba. hát nagy örömömre belement az egész kannányi benzin és minden jóra fordult. pöcc röff indult és határtalan volt az örömöm. 2007 tavasz! az első komolyabb motorozásaim az új géppel. Elég furcsa, még az elején kicsit rádobom a kuplungot, minden más mint a régi motoromon volt. Egyre többet motoroztam vele, már kicsit ráéreztem a dologra, ápolgattam, próbálgattam, mit tud a gép, de csak ésszel. a power miatt nagyon ki tudott gyorsulni és nagyon tetszett. Elsőként egy új gumit vettünk rá, valamint új fékbetéteket. végigmotoroztam egy szezont a géppel, hát mit mondjak, sok élményt szereztem vele. Nem túl erős egy bizonyos tudásszint felett, de tökéletes tanulómotor. jó továbblépés egy 50-es vagy 80-as gépezetről. pörgős és gyors motor, de persze nem a legjobb a 125 ccm-es kategóriában:) 2008 tél. végigmotoroztam egy évet a dt-vel, semmi kifogásom nincs vele, de talán annyi, hogy az első teleszkóp elég puha. Na de mind 1 jó ez a könnyű terepezgetésekre, és az aszfaltra. Tervezgetem a felújítást tél elején. A közelben összeismerkedtem egy igen jó yamaha szerelővel, aki ért is a motorokhoz, ezért gondoltam elviszem hozzá, hogy rakja rá fel a motoromra az új láncszettet. Nagyobb áttátelt rakattam a motoromra, azzal a reménnyel, hogy jobban fog húzni. 2 óra alatt mindent megcsinált a srác. Nem piskóta a gyerek.! következő 7végén, amikor apánál voltam újra mehettem a gépezettel, elég jól húzott, szántotta a homokot, amit én nagyon szeretek, ha egy motor felszánt mindent...:) jó az áttétel meg minden nyúztam egy pár hónapig, pontosan március végéig. kicsit csörgött a blokk, mondom ez nem normális. Jólvan menjen újból a szerelőhöz. karburátortisztítás új fékolajak új hgátsó fém fékcső meg minden... profi fékek lettek, nagyon pöpec minden, csak éppen a szíve nem volt egészséges(blokk). nem ment úgy ahogy kellett volna... április közepén elvittem ugyanehez a szerelőhöz teljes motorgenerálra és a powermechanikát is kicserélték. 4 hét alatt minden kész volt. 2009. május 14-et írunk és tegnap lett kész a motorom, még nem mentem vele, de mindjárt itt a hétvége. 1000 km-ert kell járatnom, ha jó motort akarok, úgyhogy nemsokára hozzákezdek. de mindenkinek tudom ajánlani a dt-ket. Mindenhol elmennek a hatalmas sárban, meredek emelkedőn, homokban, csúszós úton esőben, porban akármilyen viszonyok vannak is d elvergődsz vele. De a DT-kezt közútra és gyenge terepre tervezték, nem ajánlatos Mostoha körülmények közöttt használni, kímélni és ápolni kell őket, nem csak lelakni, és akkor egy örökéletű motor tulajdonosai lehetünk)

Erre használta
endurózás kemény terepeken, ( hard enduro) ,túrázások, betonn való szaladgálás...

Javítanivalók
semmi problémája nem volt csak a kopó alkatrészeket kekllett kicserélni, valamint a blokkot generáloztattam.

Itt szervizelte
mindíg rendesen volt szervízelve, átnézve, az utóbbi időben,(fél év alatt) kb 4-5 ször volt szerelőnél. az egyik haverom, aki a yamahánál dolgozik, ő szervízelte. ( nagyon ügyes és precíz) és jó áron dolgozik.

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Enduro Fighter

Beküldve: 2009. május 14.