Yamaha XTZ 750 9,6 / 10

Yamaha / Yamaha XTZ 750
gyártási év: 1996
lökettérfogat: 749 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 46000
vezetett km: 10000
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte sportmotoroztam, de vágytam valami kényelmesebbre, mivel lett két gerincsérvem. Amikor eladtam az YZF1000 R -t, nem tudtam mit vegyek, naked bike-ot vagy túraendúrót. Próbáltam Varaderot, TDM-et, DL1000 -et....egyik sem jött be. Aztán egy Tenerét volt lehetőségem kipróbálni és beleszerettem :-)

Ez még igazi vas, kemény, határozott és férfias motor!

A motorerő bőven elegendő az országúti közlekedéshez, persze majdnem 100 LE-vel gyengébb, mint az előző motorom, de amire használom tökéletes. Dinamikus és erős motor, kicsit magasan van a súlypontja ezért hajlamos kanyarban megviccelni. Viszont ha hozzászoksz, akkor lábtartóig lehet dönteni. A világítása tényleg kritikán aluli, illetve a fék igényel még hozzászokást a modern motorokhoz képest, néha akkora fékutam van mint egy M62-es Szergejnek. Bár a tömegem is hasonló.Ja, és a fogyasztásom is.
Számomra picit puha volt az első futómű, de azt orvosoltam sűrűbb olajjal. A váltó pontos, lyukat még nem sikerült váltanom.

Atomháború után a Teneré marad meg a világon és a csótányok. Láttam Youtube-on olyan videót, amikor csak a lámpa volt ki a vízből. Én is kipróbáltam. Működik.

Két személy számára egyáltalán nem kényelmes az ülése. A párom is motorozik, igaz nem nagyon ér le róla a lába, de imád vele menni.
Bármilyen alkatrészt lehet hozzá egy órán belül találni, viszonylag olcsón. Amikor először cseréltem rajta olajat megszopatott, mert két olajleeresztő csavarja van és én meg nem vettem észre ( :-o)
Összességében az egyik legjobb motor, amin valaha ültem.

Erre használta
Menni menni menni. Bükk, Mátra, Tátra, földút, murva, bárhol. Ahol csak akarsz.

Javítanivalók
Kihajtás szimmering (4000 forint)
Elsőkerék csapágy (csapágyboltban SKF 1200 forint, gyári 8000 forint.)
hm....más nem. Olaj, szűrő, amik minden motoron.

Itt szervizelte
Otthon a garázsban

A beküldő 17 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: LionKing

Beküldve: 2011. július 26.