Yamaha DT80 7,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT80
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 80 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 49864
vezetett km: 150
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Na szóval Simsonról ültem át egy yamaha dt 80 Lc2-re. Az egész úgy kezdődött hogy kinéztem a gépet felhívtam a tulajt elég sok mindent kérdeztem tőle az árából következtettem hogy nem egy méznyalás lesz de a lényeg az, hogy akkumulátor van benne, beindul, a műszerek működnek mérnek a hőfokmérő kivételével és egész jól néz ki a motor.

Amik viszont hiányosságok :
Nincs gyújtás kapcsoló nincs ülészár nincs kormányzár
kopott a hátsó gumi cserére szorul
kopott a láncszett cserélni kell
féklámpakacsolók nem működnek be kell kötni
és állítólag gyűrűzni és kéne

Az első benyomás az volt amikor megláttam hogy hú ez hatalmas nagy dög, a második a szemrevételezés volt, körbejártuk, tapogattuk, kérdezgettünk.

Jött a próba na a csoda itt történt Simson után felültem erre hát mit ne mondjak nem is akartam leszállni róla. Beleszerettem, először feltűnt hogy húzom a gázt és nem nézem a fordulatszámérőt 2-3-4-5ezer és semmi aztán jött a 6 ezer na hát ott olyan iszonyatos erővel kezdett húzni hogy attól féltem hogy ledob magáról :D Na akkor minden világos lett amiket olvastam a dt-kről hogy 6 ezernél kezd húzni mind mind igaz másodikra jött a gyors kör :) akkor már kicsit adtam neki de még itt se annyira...

Megálltam itt még bőven a csoda hatása alatt álltam... Vételi szándékkal mentünk le (300km-ert tettünk meg érte) úgyhogy minden áron el akartam hozni, az ára kereken 100.000 forint volt ebből semmi jóra nem lehetett gondolni de nem foglalkoztam semmivel csak azzal hogy aláírjuk a papírt és minél gyorsabban hazaérjünk és rendesen ki tudjam próbálni. Megtörtént az adásvétel, haza is értünk, rúgom be, nem indul, rúgom megint semmi. Felhívom a volt tulajt, aki elmondta hogy erősen kell rúgni és felkapcsolni a kapcsolót ;D beröffent mentem is vele az első kört igaz hogy szemerkélt az eső de nem érdekelt ahogy visszaértem a ház elé ki is fogyott a benzin de ez se volt baj úgyis jött az este betoltam a garázsba és kb 2 órát üldögéltem rajta :D másnap felébredtem négykor, akkor attól féltem hogy csak álom és még mindig nincs meg a DT, lementem nyitottam az ajtót, felcsillant a kora reggeli napfényben a fényszórója...

Az első szerelés úgy zajlott hogy a vétel másnapján levettük a láncot hogy egy szemet kivegyünk belőle mert már annyira ki volt nyúlva ez meg is történt indultam haza a nagyszüleimtől kb 30km ez volt az első hosszabb út nagyon meg voltam lepődve a teljesítményén ezt nem is lehet leírni érezni kell.
Egyszer csak egy mellékzörejre lettem figyelmes ami aztán megszűnt. Kb olyan 40km után nagyon erősen kezdett csörögni és nyüszíteni ekkor szétkaptuk a kuplungot megnéztük nem ott volt a baj hanem beljebb ekkor került el a szerelőhöz aki azt mondta hogy a Blokk belseje kuka. Gondolhatjátok hogy mennyire örültem a hírnek mert a drága előző tulaj nem tett bele olajat de nembaj 2 napra rá szereztem egy olyan gyönyörű váltót hogy el se tudjátok képzelni ez 15.000ftft + még hozzá a szimreing készlet és a papírtömítés össz-vissz 26 ezer forint volt


De Nem érdekel a lelkesedésem töretlen ahogy kész a motor írok róla másik tesztet

Erre használta
Egyelőre csak utakon :)

Javítanivalók
Váltó,lánc.

Itt szervizelte
Törökbálint Kerekdomb utca autó-motor szervíz

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Duky

Beküldve: 2011. augusztus 24.