Yamaha WR450F 8,6 / 10

Yamaha / Yamaha WR450F
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 450 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mielőtt megvettem volna a motort nem zárkóztam el a kategória egyik motorjától sem. Abban voltam csak biztos, hogy 450-es lesz, mivel előzőleg volt egy Husaberg FE 550-em, ami túl mutatott a tudásomon. Hosszú keresgélés után leszűkítettem a kört a WR 450, EXC 450 és a CRF 450X re. Ahogy olvassátok ragaszkodtam az enduro vonalhoz. Rengeteg teszt olvasása és motoros kollégák véleményét meghallgatva úgy döntöttem, hogy Yamaha WR450 lesz belőle. Szervíz intervalluma közelebb áll a DRZ 400hoz, míg a teljesítménye megközelíti az exc450-et. Mivel nem túl olcsó ez a modell hosszú keresgélés után ráakadtam egy 2003-as példányra. Külsőre nem volt hibátlan, de a motorja szépen muzsikált. Miután megköttetett az üzlet szinte minden nap használtam. Mivel én az alföldön lakom nem volt sok kihívás a motornak, de ettől függetlenül főként földúton és enduro pályákon használtam. Ami előnye a motornak az számomra a futóműve, nagyon puha, endurora tökéletes. Közepesebb ugratóknál azért már felkoppan, de istenem én nem crossra vettem. A motorja nagyon erős, több mint elég. Amit hiányolok belőle az a 6. sebességi fokozat, ami endurónál jól jön, viszont ehhez is hozzá lehet szokni. A gép legnagyobb hibája az önindító. Meg sem próbálom javíttatni, mivel sok helyen azt olvasom, hogy az önindító probléma típushiba, amit 2006-ra orvosolt a gyár. Ez akkor bosszantó, ha emelkedőnek felfelé fullad le a gép, úgyhogy rákényszerít a motor a profizmusra. Sajnos a motoron nem volt üzemóra számláló, így nem tudom mennyi volt benne, ezért úgy határoztam, hogy teljesen felújítom a gépet. Miután összejött egy kis pénz elvittem egy közeli Yamaha szervizes sráchoz, aki teljesen felújítja nekem. Értem ezalatt hajtókar, szelepek, dugó stb. Szóval úgy 250 ezerbe számolom. Nem panaszkodom, mert mint kiderült minden gyári volt még benne. Szóval erről beszéltem, sokkal többet elmegy mint egy KTM és cserébe nem áldozol be akkora teljesítményt. Ha a felújítás után egyszer le fogom cserélni, biztosan új motort fogok venni, mert nálunk a használt motor vásárlása zsákbamacska.

Erre használta
Földutakon, erdők között poroszkálás, illetve enduro pályákra

Javítanivalók
olajcsere volt és jelenleg teljes felújítás

Itt szervizelte
Bán Robi Kiskunhalas

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kondis

Beküldve: 2014. február 27.