Yamaha DT50 8,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT50
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 14880
vezetett km: 1200
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Az egész úgy kezdődött a DT-vel hogy még egy éve vettem egy Simson-t. Azon tanultam meg váltani kuplungolni meg egy-két szereléses dolgot.
Aztán jött (egy évre rá) a ballagás, jogsi, pénz.
Először Simsont akartam venni. Mert olcsó, könnyen szerelhető, összes havernak az van stb.
De akartam valami erősebb, komolyabb gépet, és mivel Simsont olyan 110.000-120.000.- körül akartam úgy gondoltam hogy annyi pénzért van jobb is mint egy régi NDK-s gép. Szóba került a Derbi Senda de nem jött be. Elkezdtem Keletebb fele nézelődni és hát Yamaha DT.
A régi DT-t elég csúnyák... de ezek a 2004-től gyártottak szerintem nagyon a toppon vannak.
De az áruk is elég magas és emiatt kicsit óckodtam a dologtól de ha "egyszer van pénzem akkor vegyek normálisat" felfogás volt. Bejött.
Kinéztem 200 ezer magyar pénzért egy 2006-os DT-t. Amint mentem vele egy kört eldöntöttem hogy nekem kell. Gurult is fel az utánfutóra.
4-5 hónapja van meg a gép de még semmi baja nem volt "kopp-kopp". Annyit csináltam hogy 2. nap elszakítottam a gázbowdent.
A blokkja Minarelli am6 ami elég sok hasonló gépbe benne van hisz elég jó konstrukció.
Az erő olyan 5-6ezer körül jön meg de akkor úgy megy mint az állat. A végsebessége olyan 90-95 körül van egy Tecnigas E-nox kipufogóval szerelve de gyárilag is majdnem ennyit mennek. A széles gumik végett elég jól lehet döntögetni a kanyarokban. A fékek iszanyotosan JÓK. A gyári lánc borzalmasan nyúlik de ezt az előző gazdi lecserélte egy D.I.D láncra. A kényelmet sokan szidják de szerintem nem vészes. Egy alapbók cross-ozásra kitalált
gép nem a kényelemről szól.
Negatívumként csak a fogyasztást hozhatom fel mert az kicsit nagyon sok :D
ha az ember nem cibálja a gázt olyan 3-4 l de ha szúrod neki 4-4.5 is ki tud jönni.
Összességében egy Nagyon Jó Motor! A YAMAHA ismét hozta a formáját.

Erre használta
Faluba járkálás, kisebb terep

Javítanivalók
Semmi.... /egyszer elszakadt a gázbowden, azt ki kellet cserélni/

Itt szervizelte
Egy helyi szerelő cserélte ki a bowdent

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: FreddyD

Beküldve: 2012. december 7.