Yamaha XT660X 8,2 / 10

Yamaha / Yamaha XT660X
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 659 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 400
vezetett km: 20000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

2005-ben egy kifogástalan állapotú, alig használt XT-660X Supermoto-hoz sikerült hozzájutnom, csak azért vettem, mert az volt a legolcsóbb, de egyszer sem bántam meg. A korábbi TZR-125-ösöm után mellbevágó volt a nyomatéka, a fékrendszere szerintem sokkal jobb, mint a tesztekben leírt, nagyon jól bírta a rossz minőségű utat, tuning kipufogóval pedig olyan hangja lett, hogy motortól azóta sem hallottam hasonlót. A fogyasztása kevesebb volt, mint a TZR-é, még azután is, hogy vettem hozzá egy Dynojet Power Commandert, ami a nyomatékkifejtésén is javított, és a sokat kritizált gázadás-és elvétel közbeni rángatást is teljesen megszüntette. Ezt a hibát a későbbi XT-k ben kiküszöbölték. A legnegatívabb tapasztalatom az volt, hogy nagy hidegben hajlamos volt alapjáraton leállni, és ha ez sebességváltás közben történt, képes volt állóra blokkolni a kereket, ez pedig kezdő motorosnál problémát okozhat. A láncot szezononként kellett cserélni, nem bírta a nagy egyhengeres blokk egyenetlen nyomatékleadását, bár ez szerintem nem hiba, hanem tulajdonság ezeknél a motoroknál. Hosszú túrákon sajnos a nyereg elég kényelmetlennek bizonyult; hiába széles és vastag az ülés, mégis 100-150 km-enként vagy meg kellett állni pihenni, vagy fel kellett állni a lábtartóra. Az utas üléspozíciója jó, de az ő ülésszivacsa még a vezetőénél is vékonyabb. Összességében egy nagyon jó ár-érték arányú motorkerékpár, nem igazán supermoto, inkább funbike.
Két év használat után adtam el egy Yamaha FZ-1N kedvéért.

Erre használta
A motorral rendszeresen mentem 5-600 km-es túrákra, 2 nyáron mindennap 30 km-re munkába jártam vele.

Javítanivalók
A motorral kapcsolatos rendszeres kiadásaim kimerültek a kéthavi hátsógumi-vásárlásban, (és persze a benzinköltségben) egyetlen garanciális meghibásodás fordult elő; a hátsó kerékagyban található rángatáscsillapító gumitömböket kellett kicserélni, szerintem egyértelmű, hogy a Dynojet beszerelését megelőző időszakban tapasztalt rángatás nyírta ki. Ugyanez vonatkozik a láncra is.
A Yamahák általános előnye, hogy az olajcsere-intervallumuk 10000 km, ami költség és környezetkímélő a 4-5-6 ezrenkénti intervallummal szemben.

Itt szervizelte
A nyíregyházi Yamaha Karsai márkaszervizbe hordtam a motort olajcserére, és a garanciális javítást is itt végezték el. Szerintem a szerelői munka színvonala kifogástalan volt, a munkadíj pedig a pesti áraktól lényegesen kedvezőbb. A korábban említett gumialkatrészt díjtalanul kicserélték. A láncszett olyan 40.000 Ft-ba került, a szinter fékbetét összesen 15.000-be. A Dynojet 85.000 Ft volt, a kipufogó 110.000. A legjobb gumiabroncs amit sikerült hozzá venni, az IRC SP-11 volt, ami majdnem 10000 km-t kibírt, szemben a gyári Pirelli Dragon 4000 km-ével. Egy olajcsere 20000 Ft-ba került.

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: xtremist1000

Beküldve: 2007. november 16.