Yamaha Neos 100 9 / 10

Yamaha / Yamaha Neos 100
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 100 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 21000
vezetett km: 4500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Egy barátom nemrégiben vett egy 250-es nagyrobogót, és letette ezt a motort amit én megvettem tőle.

Előtte nem volt még saját motorom, de a Postának motoroztam egy Yamaha YBR125 és olykor egy Simson s53 nyergében, majd egy hírlapos cégnél egy Honda XR125-össel.

+++ Városba istenkirálycsászár!

+ Lévén hogy a henger 100-as nagyon jól gyorsul a gyári, minden tuningot nélkülöző összeállításban is. Én nem is bontottam meg ezt.
+ Könnyű, nagyon alacsonyan van a súlypontja.
+ Keskeny, az autók között nagyon könnyen lehet manőverezni vele.
+ Nekem a 60-at kb 2-3 mm-re húzott gázkarral könnyedén megtartja, de ha kell innen is lehet vele előzésbe kezdeni.
+ Nagy a hely az ülés alatt. Egy régi kerékpárpumpát hordok magammal, mellé egy defektjavító készletet, minden olyan szerszámot amivel akár az út mellett is apró darabokra tudom bontani, pár kisebb alkatrészt és még befér a lakat, két kesztyű meg egy pulóver is.
+ Tubeless gumijai vannak. Úton is javítható.
+ Halk.

- Az olajat eszi mint az állat.
Lehet hogy az olajpumpájával van a gond, nemrég kikötöttem, és azóta magamnak keverem az üzemanyagot.
- A csomagtartó alsó támaszkodó rögzítési pontja igen gyengére sikerült, merevítést kellett hegeszteni bele, de azóta jó!
- Már egy 4-5 centis kátyú is tud meglepetést okozni, ez a kis teleszkóp és a kis kerék hátránya.
- Akármit is akar csinálni rajt az ember, arra fel kell készülni hogy azon a részen az összes idomot le kell majd szedni.
- És a sok tekergetéstől hamar elhasználódnak a műanyagok, elkezdenek kiesni a csavarok, de minden ilyen helyen meg lehetett oldani átmenő csavarral úgyhogy nem zörög, csörög, csattog semmi.
- Gyenge a világítása.

Erre használta
Munkába járok, néha futárkodok és még túrázok is vele.

Javítanivalók
Lévén hogy 10 éves, azért volt egy-két dolog.
A gyári kipufogó teljesen átrohadt, és egy LeoVince Touring típusú, a gyárihoz igen hasonló karakterű került rá.
Amit viszonylag sűrűn kell rajt nézni az a hátsó varió külső tárcsa. Hajlamos megenni a csúszkát, ha nincs elég zsír benne.
Kicsi a féktárcsa és ha sokat (napi 100km körül) mész vele városban, akkor elég hamar elfogy a fékbetét érdemes tartani tartalékot magadnál.
Ahol lehetett, minden csavart imbuszosra cseréltem, mert sokkal jobb egy 4-es, egy 5-ös és egy 6-os imbuszt magaddal hordani mint krovát meg szenvedni a csillagcsavarokkal.
A fényszóróját valami elképesztően kicsi és gyenge műanyag akasztó tartja alul, ami miatt mozgott is és nagyon hamar kiégett az izzó benne, de meg lett erősítve, azóta sokkal jobb.

Itt szervizelte
Amihez volt szerszám azt magamnak, a többit a
Bp III. ker Szentendrei út 113 alatt levő szervizben. Rendesek.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: davidadam625

Beküldve: 2012. augusztus 25.