Yamaha 1M8 BOP 9,2 / 10

Yamaha / Yamaha 1M8 BOP
gyártási év: 1984
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Erre a motorkára is igyanaz jellemző mint amit a chappy -nél írtam.Meglátni és megszeretni.A hatalmas plussz a testvérmotorhoz képest a manuális váltó.
A legtöbb BOP 3 sebességes félautomata,de az 1M8-as ritka 4 sebességes kuplungos.
A sebességek jól vannak elosztva ,az 1-es a falmászó a 2-3-as az átlagos haladásra terepen földutakon és a 4-es
a nagy egyenesekhez.
Optikailag nekem régebben nem tetszett a chappy-hez képest de megszerettem sőt volt itthon egy másik motorról idom amiból vágtam neki hátsó farokrészt oldalra amivel még csinosabb.
Nem is értem hogyan képzelték azt az egyenes lapos hátsórészt,lukak vannak rajta tehát mintha terveztek volna rá idomot de mégsem csinálták meg.
Telók közül az egyik a visszahúzó az olajos csillapítású szimeringek mérete picit extra,motorosbolt katalógusból sem tudott rendelni de máshol kapni hozzá.
Ahogyan minden mást is bontottan vagy utángyártottan lehet beszerezni ,a Chappy-vel kompatibilis mindene aminek nagy rajongótábora van,a BOP-nak kevésbé.
A motorja yamaha DT RD kompatibilis ahoz is van minden ami szükséges.

Használtan vettem biztosan hajtották elöttem is de ennek ellenére nem kopik
talán mert sok benzint adok neki mivel hobbibamenet terepen használom és ésszel lendületből optimális fordulatszámon/sebességben tartom sosem erőlködik.
Fogyasztása terepen dombról le fel traktornyomos földutakon 3-3,5 /100km

Valaki erősebb rugót tett rá hátra ami nem probléma hisz a Chappy-nél sem bírta a 9x kilómat keményebb menetkor.
Ahogyan a chappy is ez is erőteljes kis vasgyúró konstrukció van benne anyag.
Tolni benzin nélkül hazáig 8km-t terepen tehát nem egy kedvelt időtöltés,leengedett abroncsal pláne nem.
Eredeti abroncsai vékonyabbak kis ügyeskedéssel rárakható nagyobb is.

Használtmotor vásárlásnál érdemes megnézni a felnik belsejét mert ha helytelenül tárolják akkor a víz komoly kárt tehet belül.
Nálam is cserés lesz a felni,bár most rendbetettem lecsiszoltam ,igaz hajszálvékony lett de elbír még.
Ötletem hogy a felnik közé 1 újjnyi vonalban szilikont kentem nem tud bejutni a víz.

Ülése és testtartása hosszú távon is kényelmes.
A kormány keskenyebb mint a Chappyé de megszokható.
Végtelenül kiszámítható megbízható kismotor,mivel yamaha.
1 éve 100km-rekre járok el vele a határban néha hetente 3 szor és sehol nem maradtam ott...lekopp.
Persze az én definícióm szerint a motoros nem üres gázhúzó ember hanem szerszámokkal és alkatrészekkel útnak induló szerelő
aki tisztában van a motor működésével pontosan tudja mi kell ahoz hogy induljon.
És pl egy eltömődött benzincső vagy egy szikraközbe ékelődött kosz,vagy meglazult lánc vagy kuplungbovden esetleg kipufogó "furulya"
kicsúszása miatt nem telefonál haza utánfutóért.

Erre használta
hobbizni

Javítanivalók
apróságok

Itt szervizelte
otthon

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csepi0101

Beküldve: 2015. április 2.