Yamaha 1M8 BOP 8,6 / 10

Yamaha / Yamaha 1M8 BOP
gyártási év: 1980
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 2000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Meglátni és megszeretni.A plussz a testvérmotorhoz képest a manuális váltó.
A legtöbb BOP 3 sebességes félautomata,de az 1m8-as ritka 4 sebességes kuplungos.
A sebességek jól vannak elosztva ,az 1-es a falmászó a 2-3-as az átlagos haladásra pl terepen földutakon és a 4-es a nagy egyenesekhez.
Optikailag nekem régebben nem tetszett a Chappy-hez képest de megszerettem sőt volt itthon egy másik motorról idom amiből vágtam neki hátsó farokrészt oldalra amivel még csinosabb.
Nem is értem hogyan képzelték azt az egyenes lapos hátsórészt,lukak vannak rajta tehát mintha terveztek volna rá idomot gyárilag is de mégsem csinálták meg.
Telók közül az egyik a visszahúzó az olajos csillapítású szimeringek mérete picit extra,motorosbolt katalógusból sem tudott rendelni de neten kapni hozzá.
Ahogyan minden mást is bontottan vagy utángyártottan mivel a Chappy-vel kompatibilis mindene és a Chappy-nek nagy rajongótábora van a BOP-nak kevésbé.
A motorja yamaha DT RD kompatibilis ahoz is van minden ami szükséges.

Használtan vettem biztosan hajtották előttem is de ennek ellenére nem kopik talán mert sok benzint adok neki mivel hobbibamenet terepen használom és ésszel lendületből optimális fordulatszámon megyek vele.
Fogyasztása terepen dombról le fel traktornyomos földutakon 3-3,5 /100km

Valaki erősebb rugót tett rá hátra ami nem probléma a Chappyféle rugó nem bírta a 90 kilómat.
Ahogyan a Chappy is azért erőteljes kis vasgyúró konstrukció van benne anyag.
Gondolom azért hogy nagy sebességnél ne vigyen el a szél.Mert megfelelő áttétellel aszfalton lehetne velük menni 80-at.
Tolni benzin nélkül hazáig 8km-t terepen tehát nem egy kedvelt időtöltés,leengedett abroncsal pláne nem.
Eredeti abroncsai vékonyabbak de kis ügyeskedéssel rárakható nagyobb is.

Használtmotor vásárlásnál érdemes megnézni a felnik belsejét mert ha helytelenül tárolják akkor a víz komoly kárt tehet belül egy ilyen veterán kismotornál.
Nálam is cserés lesz a felni,bár most rendbetettem lecsiszoltam ,igaz hajszálvékony lett de elbír még.
A felnik közé 1 újjnyi vonalban szilikont kentem hogy a víz ne tudjon a fémek között bejutni csak a gumiperemnél de ott nem tud annyira.

Ülése és testtartása hosszú távon is kényelmes.
A kormány picit keskenyebb int a Chappy(vagy nálam nem eredeti volt a Chappy) de megszokható.

Erre használta
hobbizni járás

Javítanivalók
Elcsúszhattak vele ezért a műanyagokat hoztam helyre,sárvédőt,lámpát,km órát.Más gondja nem volt,mivel yamaha.Mint az óramű ennyi idősen is.

Itt szervizelte
otthon

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csepi0101

Beküldve: 2014. november 4.