Útszéli szerelések

Kalandok a kb. 30 ezer km-en. Sok nem lett lefotózva, mert pl. ha egyedül voltam leginkább a probléma megszüntetésére koncentráltam.



De ezeken felül a teljesség igénye nélkül:
-szerszámos fedél elhagyás,(szakadó hóba nem nagy élmény a szerszámok összeszedése)

-karbi állítások próbálgatása(mindig szűk volt a keret a motorozásra, így tartanom kellett magam a vonat jegy árához, szóval ha 3 liter felett evett sokkal akkor már pánikoltam, de mivel 37es főút nem éppen szélcsendes sík vidéken van, így gyakoriak voltak a problémák)

-érdekes módon magával a megszakítóval nem sok bajom volt, viszont több gerjesztő tekercset felemésztett a szerkezet, utána kitaláltam egy teljesítmény ellenállás beiktatását, de az meg az álló részeket égette le, szóval csöbörből vödörbe

-no persze azért volt pár gyújtás állítás is

-fixen van a vázba a blokk sajna ami, főleg akkor volt zavaró mikor megtudtam már tankolni és igyekeztem többnyire nyélgázon közlekedni vele, logó kipufogó, oldal csomagtartóval, a hátsó csomagtartót többször a lámpa vezetéke mentette meg az elhagyástól. stb, stb,

-egyszer rosszul raktam fel a láncot, hát el is szakadt két személy alatt mikor siettünk volna, később is jelentkezett a probléma teljesen indokolatlanul(tuti jól állt a patentszem)

-ugyancsak szerelési hiba volt hogy leesett az első lánckerekem érdekes volt a hiba jelenség, mert először csak a 4et dobálta utána meg már nem lehetett váltani, éppen munkába és suliba "siettem" és este raktam össze, de nem húztam le a lánckereket

-egy alkalommal kitört a tűgörgőből egy kis darab, csúnyán elrendezett mindent, no ekkor lett felújítva a belseje(főtengely, henger fúrás), ezután már szerkezeti baj csak a blokkfelek kopottságából adódott

-a blokk felekben szarok már a csapágy fészkek, gyakorlatilag ha kiveszed a csavarokat pereg szét az egész, "kicsit" lóg is a főtengely emiatt.

no de ezektől függetlenül nagyon szerethető jószág, csak párszor kellett futóra tenni, de akkor max 40m-re voltam otthonról, sokat kibírt a sok hibától függetlenül is, erre is van néhány példa:

-rendszeres volt a motor túlterhelése ugye a megengedett súly talán 200kg amit vihetne, hát volt olyan is hogy barátomat költöztettem haza koleszból kb. 160kg ült a motoron és volt két nagy táska, meg egy tanhátizsák is, plusz barátomon is volt egy nagy hátizsák, az emelkedőket végig egyesbe teljesítette a szekér szinte.

-rendszeres volt hogy hugimat én viszem nyíregházáig, ilyenkor két személy plusz egy 100 és egy 80 literes túrazsák, egy tankhátizsák(tele szerszámmal), néha egy plusz hátizsák, vagy mikrósütő, esetleg villanyrezsó stb.

-de szállítottunk rajta etz blokkot is például,

-frissen járatósan elmentünk trabantot venni eger mellé, két helyre is, 140km volt a hengerben főtengelyben, és úgy csapattuk át a bükkön meg az eger melletti hegyeken, azon a héten több mint 1000km került bele, gyakorlatilag be is járódott.

-miután úgy hozta az élet hogy volt pénzem már tankolni, onnantól meg gyakorlatilag csak nyélgázon közlekedtem vele, ez széljárástól függően 85-95 között alakult, (közel 6000es fordulat több száz km-en át)

No hát ennyi lenne a rövid kis története a csúzli, tápos, MZ-nek.

UI.: most sajna első futómű és fordulatszámmérő nélkül áll a garázsban, kelletek ugyanis az alkatrészek a nagyba, az őzikés koccanás után.