Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm! Igen Factory.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_factory-11307106

Szia, amit belinkeltem a hirdetés alapján, nekem tetszik. Azt érdemes megnézni. Ha karban volt tartva, akkor a 22 ezer km nem sok. Nekem street van piaggio blokkos (körsr), 25 ezer km-es, 98%-ban gyári állapotban van (a kontrasztrugó 10% erősebb malossi van benne, görgők is malossi 5.7g, a gyári elgyengült 16 ezer km alatt és nem igazán gyorsult 50 felett), mindennapos használat mellett. Ahogy néztem a hirdetést, a gumik még a gyáriak (én 24e km után cseréltem le, mert a hátsó kockásra kopott, illetve elmacskásodott mindegyik) A kipufogó is gyári rajta, a katalizátor biztos zörög már ebbe is, de ha jól megy a motor akkor nem érdemes vele foglalkozni. Nekem 1x cserélték gariba a kipuffot, de 1 év után az is zörgött, ma is az van rajta, gond nélkül megy a motor. A főtengely szimering tipikus hiba, én minden 4000-nél kicseréltetem, mert megadja magát, szivárog, meg a szívócsonk macskásodik el hamar. Ezen kívül a gyári piaggio blokk szerintem marha jó, megvagyok vele elégedve már 5. éve. A gyár fékfolyadék nem a legjobb minőségű ahogy én tapasztaltam, azt érdemes lecserélni, ha nem volt még.
A kérdéseid közül az utolsóra tudok válaszolni leginkább. Simán lehet benne annyi, valaki évente csak pár száz km használja, legfeljebb ezret a nyári hónapokban. Én márciustól decemberig nyúzom évi 4-5 ezer km-el. Csak eni 2t top syntetic megy bele, ugyan úgy megy mint újkorában. Ha bármi másban tudok segíteni írj.
Eryk még foglalkoznom kell a jetforce-val. Cserélem ma a hőgombát, mert az megdöglött, és a szívócsonkot is ma cserélem olyanra ami karbisra való. Elméletileg ha újra bootolom a cdu-t, és evileg onnantól kezdve működnije kell. Remélhetőleg. Elviekben működni fogy de a gyakorlat mindíg más. Jah és a shubertűt is feljenn rakom hogy gazdagabb legyen a keverék képzés.
Factory ditech?
Bal + jobb savgőz kivezetèsű. Mindig úgy nèzd ahogy most látod a kèpet!!!!?
Köszönöm! Milyen +-os? Látom hogy van jobb és bal. Nem tudom honnan kell nézni
Enyèmben banner van savas, YB9-B 12v 9ah mèret 135*75*139. Ez a gyári mèret tipus száma.....a márka pènztárca függő.......az enyèm bevált!!!
Szia ditech gyári akkuja 12v 9ah
Erről a részről lemaradtam.
A másik működik, vagy még beteges?
Eryk...
eky este csattant egyet mikor hazaértem motorozásból, onnantól nem undúlt.
Közben nézelődtem , bármilyen 12v 4ah akku belerakható? Vagy mit kell még figyelembe venni? A méretén kívül.
Sziasztok!

Ditechbe milyen akkumulátort érdemes venni? Savas? Zselés? Hány amperes?
Melyikben volt vezérműlánc szakadás? A kínaira azt írtad működik rendesen, a Peugeot meg kétütemű (elvileg).
Sziasztok,
Most elgondolkodtam a robogó vásárlásán megint. Régebben volt egy Yamaha Aerox-om, de az nem jött be nekem igazán.
Most a 2007 - 2010 körüli karbis Aprilia Sr 50 Factory-kat nézegettem. Gyári robogók érdekelnek csak.
Kérdéseim:
- Honnan tudom, hogy az adott gép az az 5 vagy a 7 Le-s változat?
- Érdemes a Factory-t venni, vagy a régebbi "rakéta" lámpás verziót vadásszam inkább?
- Valaki ismeri-e Pápán a Tuti Motort?
- Mennyire hihető egy közel 10 éves robogókban a 10000 km alatti futás?

4 gépet néztem most a neten (1: https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50-11232669 , 2: https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_factory-11307106 , 3: https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_factory-11371500 , 4: https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_karburatoros-11080732 )

Örülnék, ha segítene valaki pár jó tanáccsal.
kinter megvan a hiba oka, egészen más jellegű volt. Gyertyapipát és kábelt azért cseréltem. Amiért nem indúlt be az vezérműlánc szakadás.......
Vedd le a pipát és a kábel végét tartsd a fém vázhoz 8-10 mm-re. Ha átugrik a szikra, csattanó hangja és kék színe van, akkor annak nincs baja.
Nem kap benzint. Vagy a tank nem szellőzik.
Kisértetiesen hasonló tüneteket produkált régen a Honda Dio robogóm.
Indúlt, ment rendesen, de ha jött egy bukkanó vagy kátyu, rögtön ledadogott és megállt. Aztán vagy beindult, vagy nem. Volt, hogy 5km-t toltam haza.
Szerelő elkezdte szétkapni, és amikor a kipufogóhoz ért, meglepődött, hogy milyen nehéz. Kiderült, hogy tele volt olajsárral és a benne lévő hangtompító betét leszakadt a helyéről és hol eltömítette a kipufogót, hol nem. Végülis ki lett égetve a kipufogó, de olyan repedtfazék hangja volt utána, hogy inkább vettem egy újat rá.
A másik amit érdemes lenne megnézni, az a vezetékek. Nincs e elrepedve, elszakadva, megtörve valamelyik, ill az érintkezőket érdemes megtisztítani kontakt spray-el.

G.
Petike én karbira tippelnék, amég megy a szivató, addíg jár a motor, így szerintem amint kikapcsol a szivatód (feltéve ha autómata) kevéssé válik a benzin...(szerintem)
Kniter cdis gyújtás. Gyujtáskábel csere után jobbá vállt a hejzet, és gyújtó trafóra tippelek, mitha nem töltene fel rendesen. Az akkuval semmi baj 2 napja vettem és töltöttem fel... Azzal nemlehet baj
Sziasztok!

Tudom, hogy ez SR 50 fórum, de nem igazán találtam Habana fórumot, úgyh megkérdezem itt, hátha...

Vásároltam még februárban egy Habana 50 2T robogót, nem volt szép állapotban szegény, de műszakilag jónak tűnt, a 90 kilómmal is stabilan tartotta a 60-65öt!
Lényeg a lényeg, szétkaptuk otthon, letakarítottuk, az idomokat újrafújattam...összeraktuk!
Össz-vissz amit cserétlem benne a légszűrő (szivacs) és a gyertya.

Most h jobb idő van használnám is (hamár "kész" van), de elég érdekes tüneteket produkál:
Hidegindítás patent, megyek vele kb. 10-15 percet (nyél gázon) és olyat csinál h egyszercsak elfogy az ereje (pl. bukkanó, villamossín után), mintha elvenném a gázt, folyamatosan lassul, majd megáll.
Miután lerohadtam vele, próbálok indítózni, nagynehezen elkapja de nem jár rendesen a motor, húzom a gázt és nem indul el, a fordulatszám nincs meg....
5-10 perc elteltével elindul és megint tudom használni 10-15 percig.

Kérdésem az lenne természetesen h mi produkálhatja a hibát? Ötleteim vannak, pl: gyertya, gyújtótrafó, valami kontakt hiba, karbi esetleg...

Nemtudom mennyire érthető amit leírtam (az a baj h én se nagyon értem), légyszíves segítsetek!

Köszönöm
Vagy pl ha megszakítós gyújtáshoz való trafót használsz a cdi gyújtáshoz. Ilyenkor a trafó primer ellenállása 3-5 ohm, a 0.5-0.8 helyett. Ilyenkor is energia vész el.
Milyen gyújtásról beszélünk? Szinte bármi okozhat gyenge szikrát. Ha kevés a töltőfeszültség (amennyiben akkumulátoros gyújtás), ha zárlatos a gyújtás töltőtekercse az alaplapon (pl. Simson, belső alaplapi tekercses gyújtással), hibás cdi kondenzátor (ez csak a cdi-vel együtt cserélhető), hibás gyújtótrafó (ha pl zárlatos vagy mondjuk szakadt a nagyfesz kivezetése és belül is szikrázik), szakadt zavarszűrős gyertya, szakadt zavarszűrős gyertyapipa, stb.
Hanem egy kérdés, mivel lehet gond ha gyengének látom a szikrát? Színe megfelelő, csak halványnak látom.