{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5499325] 2018. 11. 20. 17:42
sörci
Rá van tanítva minden alkalommal, amikor hozzányúlok, és ki is van villogtatva. Amióta hűvösebb van, nem is jelentkezik a hibakód. Így utólag visszagondolva akkor csinálja a cirkuszt, amikor jól át tudott melegedni a blokk. Gyanakodok a főtengely szimmeringre is, vagy olyasmire, ahol nagyobb hőmérséklet hatására fals levegőt tud szívni.
[#5499321] 2018. 11. 20. 17:37
sörci
Én mostanában sokat szereltem, ezért otthon vagyok a témában (úgy érzem). Nem tudom a gyári hozzáállást, én feltöltöm a tartályt, amennyi belefér, fel sem teszem a kupakot, úgy indulok próbaútra. Viszek magammal egy palack vizet persze. Amikor kezd melegedni, megállok, és utánatöltök, majd megyek tovább lassan, és így tovább addig, amíg egyszercsak leesik a hőmérséklet mutató az alaphelyzetbe. Ez van, amikor 6-7 megállás, van, amikor 2-3. Nem hagyom túlmelegedni, max középértékig. Negyed óránál sosem tsrt tovább.
[#5499093] 2018. 11. 19. 20:58
zoli1976
indítási fordulatszám hiba ,gázállás érzékelő nincs rá tanítva vagy elfelejtette alap gáz állás értéket 18,19,20 hőmérő
[#5499091] 2018. 11. 19. 20:51
piciz
Ha nincs v8z a hengerfejbe meg a henger körűl mitől nyittana ki a termosztát a hengerfejen kell lenni lègtelenítőnek ott ahova a vízcső be van kötve
[#5499090] 2018. 11. 19. 20:44
zoli1976
hengerfejen ,víz szivattyún
[#5499089] 2018. 11. 19. 20:29
Kovesz
Sziasztok

Van egy aprillia sr 50 sport robogóm 2002 es évjàrat morini blokkos. Még a karburàtoros. Àtesett egy felujitàson pontosabban: főtengely felujit, uj hajtókar csapàgy szimeringek stb... A hűtőt feltöltöttük vízzel abba a hitben hogy majd kinyit a termosztàt és elindul a víz. Óvatosan mentünk vele pàr métert a hőfok jelző kiakadt azóta is ott maradt és a tartàlyból nem fogy viz. Mit rontottunk el? A motor indul ugyanúgy remélem nem lett baja. Valahol van ezen légtelenítő? Aki szerelte szerinte eldolgozza a rendszer. Légyszi segitsetek. Köszi
[#5498695] 2018. 11. 18. 6:59
Szöcsy
Sziasztok!

Továbbra is szivat a járgányom. Kihagy a gyújtás. Visszadurrog hol a karbiba, hol a kipufogóba. És egyenletlen az alapjárat. Karbi tömítetlenségét ellenőriztem féktisztítóval, és sehol nem förög fel a járgány szóval az jónak tűnik. Hol keressem a hibát? Válaszokat előre is köszi.
[#5496282] 2018. 11. 09. 7:03
csibewer
Helyedben nem tennék fel oldalkitámasztót. Épp a múlt héten törtem meg a robogómat az oldaltámasztó elsüllyedése miatt....tükör, fékkar, idom törött.
[#5496252] 2018. 11. 08. 21:02
zsaru
Idomot????
[#5496251] 2018. 11. 08. 21:02
zsaru
Sportcityn volt már valakinek oldal sztender?? Vágni kell az alsó idomított??
[#5495999] 2018. 11. 07. 20:39
pityke71
Hi!
Valami márkaszervizben nem kérdezted?Hátha segítenek(ha tudnak vagy akarnak)
Végső mentsvárnak jó lehet.
[#5495881] 2018. 11. 07. 12:40
sörci
Nekem semmi bajom nincs az injektorral. Amit az utolsó hónapban szoptam, azt egy porlasztós is tudja reprodukálni. Nekem a bajom azzal van, hogy nincs egy értelmes leírás pl a hibakódokról. Kettővel lejjeb írtam a 17-es hibakódot, egyszerűen nem tudom megjavítani, mert azt sem tudom, milyen hibát jelez. A google 2 oldalt ad ki találatnak, azokat már tízszer elolvastam, de okosabb nem lettem. Ettől indul, megy, megáll, dudál, csak zavar, ha nem tudok értelmezni valamit. Nekem tetszik az injektor, keveset fogyaszt, környezetkímélő. Ha a 72 éves apám robogózni szeretne, neki én is a porlasztósat javasolnám.
[#5495832] 2018. 11. 07. 5:12
Szöcsy
Helyesbítek! Talán 1 injektoros motorra beruházok, az pedíg egy KTM duke 390 2017... Természetesen úgy hogy ez az épített robi megmarad hátha bedöglik a ktm...
[#5495831] 2018. 11. 07. 5:08
Szöcsy
pontosan ezekmiatt az okok miatt szívtam közel 3 évet az injektoros cuccal, és döntöttem én is az átépítés mellett. Soha többet injektoros robogót nem veszek! Sógorom is vett egy 650es suzuki burgmant, az is injektoros... Mondanom sem kell már kezdődik neki is a szívás vele... Szép meg jó, ha jó minden az injektoros gépen, azt kb úgy ennyi...
[#5495774] 2018. 11. 06. 19:25
piciz
Egy jeladó van a lendkerék mellett és a lendkerék külső palástján több lágyvas van azok ahogy elhaladnak a jeladó előtt azok sorrendjéből tudja az ECU mikor mit csináljon gondolom fordulatszámot is ezekből számol
[#5495692] 2018. 11. 06. 12:49
sörci
Valami jeladó van benne, onnan tudja a főtengely pillanatnyi helyzetét. Pl csak akkor fecskendez be, amikor a dugó már bezárta a kipu nyílást, azért nem füstöl. Gondolom az alapján lövi be az alapjáratot is, mivel azt nem tudom én állítani. 18-20 nálam is hőfok gondot ír. Na mindegy, egyszer majd nekilátok, de mostanában már attól rosszul vagyok, ha csak rágondolok a munkás ruhára... :-)
[#5495637] 2018. 11. 05. 22:34
piciz
Ilyen hogy fordulatszám jeladó ilyen nincs benn tudtommal amit meg èn talaltam ecu hiba listát abban meg a 17-esre hőgomba hibát ír vagyis úgy van írva 17-20-as hibakódig motor hőmèrsèklettel kapcsolatos hiba
[#5495389] 2018. 11. 05. 11:08
sörci
ECU 17
Variator threshold exceeded

High rev's on startup
-Examine the cause of the high revs at start-up

Ránézek a hőgombára is azért, de szerintem nem az lesz a ludas. A mutató is kimozdul, meg indul hidegen is (bár még nincs hideg), csak egy kicsi gázt kell adjak. Ezért tekertem ki egy kicsit a tps ütközőjét, de akkor is kellett gázt adjak, semmi sem változott. Inkább valami fordulatszám jeladóra gyanakszom, ami alapján állítaná be az alapjáratot. Amikor megállok, van alapjárat, de lassan emelkedik (szinte felszáll ), aztán észbekap, visszaejti alapjáratra, aztán kezdi elölről, még jobban felpörög, visszaejti, aztán leáll. De indul utána pöccre. Még átnézem a vezetékeket, csatlakozókat...
[#5495162] 2018. 11. 04. 15:49
piciz
Nem lehet hogy mégiscsak a hőgomba rossz és azért ingadozik mert nem tudja hogy most akkor hány fokos is és néha ha azt hiszi hideg rádúsít aztán melegen meg belefullad és megáll ez csak elmélet
[#5495157] 2018. 11. 04. 15:29
sörci
A pill. szelepet most elzártam, amennyire csak lehetett, aztán TPS reset, majd ECU reset. A hőfok jeladó működik, olyan negyed állásban van kb, ha többet megyek, mint 1-2 Km. Mentem most egy kört, hibakód nincs, de melegen nem stabil az alapjárat, olyan, mintha fals levegőt szívna, ingadozik. Felpörög, visszaáll, ezt ismétli egyre nagyobb amplitudóval, aztán leáll. Ettől teljesen használható, csak nem értem, miért csinálja. És szerintem összefügg ezzel a 17-es hibakóddal.
[#5495148] 2018. 11. 04. 15:01
piciz
Pillangón ne nyiss annál rosszabb lesz mert több levegőt tud szívni nehezebben fog indulni üzem melegen állíts egy normális alapjáratot és hagyd úgy a hibakódra a kérdésem a vízhőfok mutató felmegy üzem melegen addig ameddig fel kell neki? Sanda gyanúm rossz a vízhőfok gomba emiatt indul rosszul keveset kap hidegen nem dúsít annyira.
Üzem melegen mérj rá a hőgombára 85-90 fokos víznél 270 Ohm körül kell lenni az ellenállásának ha nem annyi én cserélnék benn egyet a 17-es hibakód hőgomba hibára utal legalább is amit én találtam
[#5495090] 2018. 11. 04. 10:12
sörci
Linkeltem már, de még egyszer:
http://szabomotor.unas.hu/Nara...
Itt szó sincs Kínáról, sőt, a gyárinál jobb minőségről beszél. (ugyanott van 12.000-ért is hengerszett, a drágábbat vettem, mert biztosra akartam menni) Már sokan tippelték, hogy levegős dugó lehetett, tehát az a legvalószínűbb ok. Én vettem egy új dugót (Meteor, talán olasz), mert nem volt kedvem kísérletezni.
Most van benne kb 200 km, tehát sok infóm nincs még, de nyomatékosnak tűnik, szépen megy. Viszont a blokk sokkal zajosabban jár, főleg, amikor elveszem a gázt (motorféknél). Arra tudok gondolni, hogy az alsó tűgörgő is kapott a jóból, és az csinálja, pedig nem lógott a hajtókar. Na mindegy, én már az idén nem nyúlok hozzá, az tuti.
Még a TPS-szel szopok. Bár most szinte jó minden, csak zavar, hogy hidegindításnál játszanom kell a gázzal. Ez meg úgy kezdődött, hogy húztam volna le a csatlakozóját, erre a belével együtt jött. Lenne is egy kérdésem, hátha tudja valaki: a TPS-ben a pillangószelepnek mennyire kell nyitva lennie? Ugye van egy állító csavarja, mint a porlasztóson az alapjárati csavar, ami a tuskót állítja. Kicsit nyitottam rajta, hogy ne kelljen gázzal indítani hidegen, de nem változott semmit, vagy inkább rosszabb lett. Még egy kérdés: tudja-e valaki, mit lehet kezdeni a 17-es hibakóddal? Google nem segít. Mivel bejáratós, nincs a halálba pörgetve, azt kizárnám. Felajánlok valami jutalmat annak, aki konkrétan tudja, és el is mondja!
[#5494796] 2018. 11. 02. 14:00
Mumtaz
Nem lehet, hogy Neked is az a probléma, mint nekem volt a Jetforce-ommal? Annál a karbis és az injektoros változat blokkja egy az egyben ugyanaz. A hengerszett is elvileg az lenne és injektoroshoz nincs is szett, csak kompletten marha drágán pl. Malossi 110000-ért. Nálam gondot jelentett a kínai szettekkel, hogy beleértek a hengerfejbe pont úgy, mint Neked. Végül egy bontott hengerfej égésterét átalakítottam egy gravírozógéppel, hogy jó legyen.
Szerintem a karbis dugattyú púposabb volt.
Mondjuk a kínai szetteknek nem az volt utána a bajuk, hogy valami valamibe beleért, hanem, hogy azok az öntöttvas szettek úgy koptak, mint a fene. 1800Km-t bírt ki a legtöbbet. Akkor már gyűrűzni kellett. Most egy Airsal alu szett van rajta, csak ahhoz még kellett a hengerfejen alakítani és ott már nem csak az égésterén, hanem a tömítés fészkén is. De megérte. Azóta is megy 90-et is és nem vesztett az erejéből.
[#5493785] 2018. 10. 28. 9:26
sörci
Az első tervem az volt, hogy kihézagolom, a henger alá is rakok, meg a hengerfej alá is. Kb 3mm vastag a dugó teteje, eszterga kilőve. Viszont nekem akkora tortúra egyedül szétbontani, meg összerakni, hogy inkább vettem egy új dugót, Meteor, 10500 Ft, ezt nem kell próbálgatni, mint a hézagolást. A naruku dugó meg volt köszörülve, de üzem közben így is beleért a hengerfejbe.
Meddig szoktátok bejáratni ilyenkor?
[#5493114] 2018. 10. 24. 7:45
fgabo
Szerintem az a szett nem ditechre való hiába írják. A karbisnak meg magasabb a dugó teteje úgy tudom.. Le kellet volna esztergáltatni ha az anyagvastagság megendedi. Szerintem.