Sziasztok.olyan problémám van,hogy 2007-es 1000 tuonon letört az irányjelző gomb.Kerestem a neten de,csak kínai motorokra valót dobot ki.Ha tudnátok valami weboldalt vagy bontót azt meg köszönöm.
Qrva jó......
Betegágy.... hm, ez mindenre rámondják, ami elromlik? Mert akkor a világon minden az.
A megfelelő karbantartás mellett egyébként megelőzhető a kontakt hiba és az abból kialakuló generátor meghibásodás.
Olyan motor nincs, amire sosem kell majd költeni. :)
Üdv mindenkinek!Nézegetem ezeket tuonokat.Tényleg annyira betegágy az elektronikája?Olvasgatom ezt a generátor mizériát,annak mennyi az új ára illetve az újratekercselés?Mit érdemes még tudni ezekről a motorokról?
Maradhat a regi helyen, a legfontosabb a csatlakozasok minosege.
A szabalyzo mukodesi elvebol adodoan kicsit olyan, mint a biztonsagi szelep a kuktafazek tetejen. Adott nyomasnal kicsit es elereszti a plusz nyomast.
Mivel allandomagneses, az auto generatorokkal ellentetben nem lehet a magneses mezo erosseget szabalyozni. Emiatt a generator kimeneti teljesitmenye a motor fordulatszamaval aranyosan no es mivel ugy van meretezve, hogy alapjarat magassagaban is toltson legalabb egy kicsit, uzemi fordulaton tultermeles lesz ha nincs mi elfogyassza a delejt.
A szabalyozoban a vezerlo aramkor erzekeli, ha a feszultseg pl. 14.5V fole megy, ilyenkor egy pillanatra a testre kapcsolja a generator tekercseket, ezzel igen rovid idore zarlatot csinal. A zarlat hatasara a feszultseg leesik, ekkor megszunteti a zarlatot.
Amikor a szabalyozo szabalyoz es zarlatot csinal, nagy aramok szaladgalnak a csatlakozokon. A nagy aram nagy hohatasal jaro teljesitmenyveszteseget okoz, ha a csatlakozasok nem kelloen jo vezetokepeseguek. Ilyenkor szoktak melegedni, kellemetlenebb esetben megolvadni a csatlakozok.
Ha a fesszabalyzo testelese tokeletlen, akkor a felesleges delejt nem tudja megfeleloen a testre söntölni a szabalyozo, ettol pl. tulmelegedhet benne a tirisztor, tultoltes kovetkezhet be, ami elfozi az akksibol az elektrolitot vagy akar pl. gyujtashibat is okozhat (ha a TCI/ECU tulfeszultseg elleni vedelme aktivalodik) vagy adott esetben leeg a generator tekercselese. A kuktas peldanal maradva olyan, mintha a biztonsagi lefuvo szelep telemenne porkoltszafttal es nem nyitna.
A MOSFETek atmeneti ellenallasa alacsonyabb, mint a tirisztoroke, emiatt a szabalyozo kevesbe melegszik es hosszabb tud lenni az elettartama, tehat maradhat a gyari helyen is. Ugyanakkor ennel is fontos, hogy a csatlakozasok ki legyenek takaritva es a szabalyozo testelese patent legyen a fentebb vazolt mukodesi elv miatt.
A mosfet-es feszszabot a gyári helyére raktad vagy hosszabb vezetékkel vetted és elraktad máshova?
Én is most akarok venni a CBR-emhez és nem tudom hogy maradjon-e a régi helyén vagy berakjam valami jobb helyre.
Generátor problémánal ki mire esküszik? Gyárira vagy tekercselésre vagy valami utángyártottra? Feszszab most cseréltem mosfetesre. Csatikat kiiktattam, wiring mod kész😇
Sziasztok,
eladó a vas.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/tuono_1000/aprilia_tuono_1000_rr-18745690?fbclid=IwAR1YN3C5Vz9Yehaoq1yqKkpheRTF5EhOAIV1wwRbiW6kLjfgoTbCNzxWRPk
Akkor kizárt hogy kormányzás, szerintem.
Az egyenesben nem tud beakadni ha szét is van esve.
Szedd szét a felső villahidat, meg kell vizsgálni.
Nincs értelme elméletben találgatni.....
Én szerencsére nem, de elég szarul is hangzik.....
Úgy gondolom -biztosan- volt azért ennek valami előjele. A gyújtáskapcsoló működésében, akad, szorult...stb.
Nekem még egyszer sem állt vissza. Amelyik visszaáll, ott hibás a műszercsoport.
Amúgy hiába nullázódik, attól még le lehet kérdezni az óraállást, legalább vizsgáknál vagy átírásoknál fel van jegyezve.
Sőt, még rossz is ha visszaáll és megnézi a valóst. Ha nem jelzi az eladó, hogy ez történt, akkor szar dolog innen kimagyarázni azt, hogy nem átverésnek indult....
Találkozott már valaki olyannal, hogy akksi cserénél átírodott a km óra állás? Valaki azt mondja , h az óra szokott ilyet csinálni, h meghülyül csak mi arra a garancia , hogy veszek bele egy másikat és az 1 éven belül nem szarik be.
https://www.kepesmotor.hu/moto...
Üdv.: B.