Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

és te ezt hol láttad? mert én találom
Hello Everybody!

Sztem a Caponordban igy visszavett teljesitménnyel nem sok a 30.000. Egyébként múltkor az aprilia.com-on láttam 100.000 futott motort.

Harpi,
a 0 km-es motort is ki lehet próbálni? Nekem amúgy a Tuono jobban bejön. A kulcs biléta megléte egyrészt kicsit utal arra hogy megbizható helyröl veszed a motort, másrészt ez alapján tudnak kulcsot késziteni, ha mindkét gyári elveszik. Mondjuk erre kicsi az esély.

Tuonos,
asszem nem nagyon fogunk összefutni, pedig jó lett volna egyet hasitani. Azt hittem a Seat-Aprilia kereskedés alapján, hogy szombathelyi vagy mert ott is ilyen felállásban működnek. Miskolc hozzám képest az ország másik oldala, én Szengotthárdon lakom.
Hello Everybody!

Sztem a Caponordban igy visszavett teljesitménnyel nem sok a 30.000. Egyébként múltkor az aprilia.com-on láttam 100.000 futott motort.

Harpi,
a 0 km-es motort is ki lehet próbálni? Nekem amúgy a Tuono jobban bejön. A kulcs biléta megléte egyrészt kicsit utal arra hogy megbizható helyröl veszed a motort, másrészt ez alapján tudnak kulcsot késziteni, ha mindkét gyári elveszik. Mondjuk erre kicsi az esély.

Tuonos,
asszem nem nagyon fogunk összefutni, pedig jó lett volna egyet hasitani. Azt hittem a Seat-Aprilia kereskedés alapján, hogy szombathelyi vagy mert ott is ilyen felállásban működnek. Miskolc hozzám képest az ország másik oldala, én Szengotthárdon lakom.
Hali mindenkinek!
Na most aztán feldobták nekem a magas labdát!Egy újságban találtam egy 2004-ből visszamaradt o-km-es falcot .Valamint van egy 2003-as tuono.2.2 és1.55 az áruk!A falco nagyon tetszik ,de már egy kifutott széria,és a neten sem találok rólla egy komoly tesztet,viszont az ára elfogadható (bár elég sokat kell melózni ennyi pénzért!).Valyon melyik lenne jobb túrázni????Nem gyengébb a futóműve mint a tuonoé?
Hy Pubec!
Persze hogy jobb a 2-2-be rendszer, sokkal jobb gáz áramlás érhető el vele. Lehet hogy még a blokköntvény is más volt az Edwards gépén, a többiről nem is beszélve...
Na látom kezd életre kapni a topic.

Nekem valahogy nem jön be a Tuono hátsó ülése .... Ha alkalmam lesz rá le is cserélem 1 RS hátsó ülésre
Hello Harpi!

Nyitott verzión azt értem hogy folytatlan. Magyarul, a blokkból előtörő ménes össz ereje nincs 100 lóerőre korlátozva. A Tuono 126 lóerőre képes nyitottan.
Szerintem dögös kis hátsója van....
ja azt tudom hogy máshogy van hangolva... 100ló 98nm róla van szó,2001 évvégi 30e km és 1 misi. nem sok az a 30e nem?
És azt a bilétát mire tudom használni?
Még egy info Harpinak! A kulcsokhoz kell lennie egy müanyag bilétának számokkal. Kérdezz rá, hogy megvan-e!
Harpi,
tudomásom szerint nincs különbség 03 és 05 között. Ja, dehogy nem: a szin! Nem tudok olyan dologról amire különösen oda kell figyelni, csak az általános ismérvek. Törve volt-e, stb. Inkább olyan dolgokra figyelj ami késöbb, a szerzonkezdetben sokba kerülhetnek. Pl. gumi állapota, lánc. Nekem pl. egyböl láncszettet kellett cserélni. Nem olcsó.

Tuonos,
irigylem a kezeléstechnikai képzésed. Okos, hogy ilyennel motiválják a tanulókat.
Az ikerdobok nekem is bejönnek. Durván jól néz ki, viszont a 2-2 Akra SBK replica hatékonyabb. Kegyetlenül rátesz középen. Azért kiváncsi lennék milyen volt az akkori Edwards blokk Lehet, hogy elcsodálkoznánk.

Xlzx,
a Caponordról nincs különösebb infóm, nem tudom, hogy azt is fojtják-e. Az tuti, hogy a bázisblokk ugyanaz, viszont a Caponordban más a vezérlés fokolása.

Ja, ha érdekel vkit, meg van a blokk gyári szerelési könyve pdf-ben.
Sziasztok!
Találtam egy 2003-as tuonot a szomszéd városban .Segitsetek már!Mire figyeljek oda,jövő héten megyek megnézni.!Állítólag 8500km van benne !A2003- 2005-ös típus között van különbség?
Hello
Igyekszik az ember informálódni. 2004 tavaszán végeztem a Mami-náll mint motorbikli szerelő.
Olyan jól tanultam hogy nyertem a HMI-nál egy 3 napos pálya-orientált vezetéstechnikai képzést.
Nem Szombathelyre gondoltam hanem egy másik városra. Miskolcra. Miskolci vagyok. Szerintem ha megnyílik egy motorkereskedés-szervíz együttes , akkor kell vagy két év míg a szerelői profik lesznek az adott márka szerelésében.
Frankók a leömlők, de én mindenképp a homológ Mille rendszeréhez hasonó³t szeretnék, valami ilyesmit
Nem lehetett annyira tré az a motor a maga idelyében, ha 2002-ben a Supebike VB-n annyira elől tudott menni.
Sziasztok! én is aprilias vagyok,igaz én bokorugrókkal játszadozom,de apám egy caponordot készül venni. Na most a kérdésem az lenne,hogy olvasgattam a folytásokat,abban is megtalálható? Tudtok még vmi infot mondani a caporól? üdv
Hi Guys!

Tuonos,
te egy jól informált tulaj vagy, látszik hogy konyitasz a dolgokhoz. A vidéki nagyváros esetében nem Szombathelyre gondolsz? Amúgy hová valósi vagy? A szombathelyiek még elég kezdők, a korábban emlitett srác is velük vetette ki a fojtást, de kezdetben lövésük nem volt róla, hogy mit és hogy kell csinálni.
Hát igen, elég nagy faszság hogy nem kapcsol le a lámpa inditózáskor...
Ja, a Natixnál vettem a gépet. Tök rendesek voltak, küldtek karácsonyi lapot is. Nyertél, Akra dob van a gépen. A beállitásaikkal azonban volt bajom, nem találták el a dolgot. Fix gázon 3400 és 3700 között rángatott mint állat, motorféken meg durrogott. Utána olvastam a dolognak, és miután rádúsitottam a CO csavaroknál, megszünt a jelenség.
Ilyen leömlökre gondolsz? Már itt van a garázsomban Tök jól látod: ez is egy német szarrá tört Milléröl van, sajnos emiatt a jobb oldali összekötöcsö kb egy fonott kalácsra hasonlit. Kénytelen leszek legyártatni vhol. A Factory Pro chipem is megvan hozzá. A chipet amúgy betettem egy próba kedvéért, de inkább még nem használom. Még brutálisabb lett vele a középtartomány, de negyedikben már nem forog el tiltásig, mert megfogja a gyári leömlö. Majd tavasszal meglátjuk milyen lesz a 2-2 rendszerrel. A régi Mille légbeömlöt én is hajtom ám!
Irtad a csögázos torpanást. Én nem tapasztaltam még ilyet. Talán neked is segithet a CO csavar állitás, mivel igy a dúsitás kompenzálhatja a benya hiányt amikor alacsony fordszámon neki húzod. Egy próbát sztem megér

Harpi,
tök egyetértek Tuonossal az SV vs. Tuono kérdésben. Próbáld ki mindkettőt, és amelyik jobban bejön azt válaszd. A nyitott verzió a következöt jelenti: az Apriliák a bejáratási szakaszban fojtva vannak. A bejáratás után a szerviznek meg kellene csinálni a Tuonos által irt dolgokat. (vezetékvágás, kipuf és légszürö nyitás) Ha nem a nyitott verziót próbálod, akkor csalódni fogsz
Helló tuanos!
Kösz a segítséget.Azt hiszem igazad van, és ki kell próbálnom a motorokat.Még az lenne a kérdésem,hogy mit takar az Apriliánál a "nyitott verzió"!
Vecsésen Az ősszel volt egy tesztmotor,de akkor lecsúsztam rólla .Tavasszal mindenképpen ráűlök egyre! Egyre inkább kiváncsi vagyok rá!
Hello Harpi!

A végén azt fogod választani ami jobban tetszik.
A Suzuki mellett azt szól hogy rengeteg alkatrészt találsz hozzá, már a bontókban is. Továbbá nagyon olcsó motor. A legolcsóbb ezres!!!!! Magyarországon.
Vesd össze a két motor vázát, és a lengővillákat. Meglepő mekkora külömbségek vannak. Az SV blokk barangoláskor le tud menni 2500 körüli fordulatra is. Az RSV (a régi és az újj is, ekkor már rángatózik). De ilyen fordulaton nagypapa tötymörög a mikor tejért megy a boltba.
Ha magas vagy akkor az Aprilián több helyet találsz. Ha izgalmas robbanékony motort szeretnél akkor az Apriliát válaszd, ha nyugis egyenletesen gyorsító erőforrással szerelt bringára akkor a Suzukit.
A szerpentinen a mocit egyik oldalról a másikra borítod. A japánok még mindig a jó ócsó nedves karteres olajozáshoz ragaszkodnak. Az olajszivattyú szívócsöve az olajteknőbe nyúlik.....
Az aprilián száraz karteres olajozás vala. A sziyattyú egy olajtartájból szív. Előnye gyorsításkor pont a szívócsőbe áramlik az olaj. Stopie-záskor sem levegőt szív, mint a másik. Egykerekezéskor is olaj veszi körbe a belépőnyílást. Mindig van kenés alakítgatás nélkül is. Az Apriliában 3,9 l olaj kering ami nem kevés, hoszabb idő múlva lesz fáradt mint egy kevesebb kenőanyagot forgató moci olaja.
Én azt tanácsolom hogy lehetőleg próbáld ki mindkét motort. Apriliánál mindeképp a nyitott verziót.
Az SV 650 tuti kis bringa, ha felülsz a nagy SV-re sokkal súlyosabb közeg fog körülvenni. Nem szépítem, szerintem sokkal butább a nagy viselkedése.
Hello Purec!

Az én motoromban 12 000 Km van. Semmi gondom nem volt még vele. Viszont az olajra nagyon oda kell figyelni. A gyár ásványi olajat ír elő, a szintetikust kajálja stiftelős üzemmódban, ahogy én járok vele
A viszkozítás is fontos 15W-50 írja a gépkönyv, erre egy vidéki nagyváros Seat-Aprilia kereskedésének szuper autószerelői az 5W-50-es híg szintetikus létyót akarták beleönteni. Mivel még garanciális volt a moci inkább értőbb kezekre bíztam. Az önindító engem is szivat, ez ilyen. A motorja egyszerűen túl nagy áramot vesz fel. Segítene egy relé beépítése, amely indítózáskor leakasztja világítást a hálózatról....
A Tuono négy helyen van lefojtva Biztos azért hogy nehogy szétszaladjon a ménes avatatlan kezekben

1. Elektronika: egy szél drótot kell kihúzni a computer csatlakozójából.
2. Kipifogó: a dobba vezető csőben egy betét található, két pötty heggesztéssel rögzítve.
3. Légszűrőház: a ház vizszintes síkjában egy szűkítő. Kör alakú műanyag darab.
4. A vázon áthaladó légbemlő csatornákat a légsz. házzal összekötő csonkok. A 2000-es kiadású millén sokkal vastagabb gumicsőből vannak, erre kell kicserélni.
Ha a mocit a Kecskeméti Natix-nál vetted, akkor a tiéden egy Akrakovács dob van valszeg, és a gép négy-gáz elemzővel van optimalizálva. Ezért megy olyan jól.

Igen nekem is superbike tengelyekre fáj a fogam, Meg titán leömlőkre, mert olyan szép kék szinük van
Én úgy tanultam hogy ha jót akarunk igazán, akkor teljes rendszert kell felszerelni, a gépre. A Tuono esetében a Chippet is ki kell cserélni+ összehangolni a PC-vel.
Kiszedtem a mechanikai folytásokat, és most torpan a motor 100%-os gáz állásnál. Kevés neki a benya, sok a levegő. Addig amíg a légszűrőházon nem nyitottam ezt nem csinálta.
Még a gyári dob van rajta ami dögnehéz.. Szeretnék egy titán végdobot, és leömlőket is. Ha majd nagyon rákattanok, akkor bótolok valami használtat, a németek már biztos szarrátörtek egy pár régi millét amin titán rendszer volt.
Harpi,
sztem itt a Tuono fórumon úgyis azt mondják, hogy Tuonot vegyél. Az SV fórumon, meg hogy inkább SV-t. Tény, hogy az SV olcsóbb, de az Apriliával többet kapsz. Nézd csak a futómüvet vagy a fékeket.
A Tuono egy magas kormányos sportmotor és ez nem hátrány ha szerpentinen akarsz hasitani. Mivel a blokk nem olasz hanem osztrák, igy amiatt sem kell aggodni, az elektronika meg a régieknél Denso (asszem) az újaknál Siemens VDO, szóval ezek sem gagyi cuccok.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni tapasztalt touno-stól!Most egy sv650-es van a garázsomban,de jövőre szeretnék egy ezres v 2-es motort venni.Az a kérdésem,hogy az sv 1000-vagy inkább egy touano lenne a jobb választás?Nagyon szeretek szerpentinezni.Mi a tapasztalat?Melyik motort válasszam?????
Tuonos,
vazze te nem vagy egy kis gyerek Nekem alig ér le a lábam, de látom te nem küzdessz ilyennel. A GSR-en is te vagy?
Hány km van a mociban? Az enyémben 22600, amiböl én kb. 5000-et mentem, de semmi motorikus problémám nem volt. Szóval az alkatrész ellátásról nincs tapasztalatom. Egyedül az öninditó szivat... Néha nem forgatja át a motort és akkor kinullázza a müszerfalat meg a villantót. Ismerös a jelenség? Az RSV fórumban tanácsolták, hogy nézzem meg az öninditó relét
Nekem is nagyon bejön a Tuono és a V2 feeling. Volt TL1000-em is és elkezdtem gondolkodni, hogy milyen kényelmesebb de hasonlóan karakteres masinára lehet váltani. Kipróbáltam egy Tuonot és rá kellett jöjjek, hogy rohadtul nem megy. Emiatt lett a GSX-R ami ugyan se nem kényelmes se nem karakteres (egy év után el is adtam) Utána X-11-et akartam venni, nagyon jó motornak tartom most is. Cegléden volt is egy "jó" állapotú, de mikor megláttam, hogy hegesztve van a hütő átmentem Kecskemétre ahol volt egy tényleg szép Tuono. Gondoltam, hogy bassza Isten, ha már itt vagyok kipróbálom... Rántottam a gázon egy lazát, erre elkente a hátulját, majd amikor megtapadt jött fel az eleje mint a veszedelem. Rájöttem, hogy ez az ami kell Kiderült, hogy az a Tuono amit elöször próbáltam, még fojtva volt Mondtam is a srácnak, hogy sürgösen vetesse ki! Hát ö is meglepödött a különbségen.
Bele akarsz túrni a motorba? A PC-t még vágom, de a légbeömlön hogy akarsz módositani?És a vezérmütengely? Milyet akarsz? Egyszer láttam az Ebayen egy gyári superbike vezérmükittet, de felül licitáltak
Amúgy milyen kipuff van a gépen?
Hello!

Raktam fel képet.
Mesélek egy kicsit páratlan motoromról. Tizenvalahány évnyi motorozás után, úgy gondoltam, elég volt a szerelgetésből és a téli motor restaurálásokból. Veszek részletre egy új motort. Mi az nekem csak 1 milla a kamat. Hosszasan válogattam a bringák között, mi lenne nekem a legmegfelelőbb. Annyit tudtam a moccokról, hogy mi az ami nem kell. Kúper marhaságok, endurók kihúzva Túramotor majd ha 50 leszek. Sportmotor kell! De nem akármilyen..... Magas kormányos, normális futóművel, vázzal. Mivel csak az Aprilia gyártott ilyen motort megvettem. A kosárban benne volt még a VTR 1000 és az SV 1000 de a mindkettő harmatgyengének bizonyult a Mille blokkhoz képest. Az említett géjpek futómű megoldásait még a kilencvenes években lehetett korszerűnek mondani.
Nem bántam meg hogy Tuonot vettem. A legagresszívebb kéthengeres amivel valaha mentem. 4000-es fordulaton gurulva egy kis csavarintás a gázon és az eleje egy méter magasra kerül szinte abban a pillanatban. Minden alkalommal elkápráztat. A fékek bitang erősek, egy 954 RR tulaj is csak hüledezett mikor kipróbálta. Sokan fikázzák a minőséget az alkatrész ellátást, majd meglátjuk.... Az biztos hogy a gumi alkatrészek gyengébbek egy Japes gépben találhatóakhoz viszonyítva. A német testekben a dugattyúkat is lehúzták, mivel 50.000-nél a kopás jeleit mutatták. Az érzés amit nyújt mindenért kárpótol. V-motor volta miatt felül már nem tol akkorát mint középen, de ha majd megkapja a vezérműtengelyeket, a nagyobb légbeömlőt, és a PC-t akkor más lessz a helyzet. A Tuono egyedülálló a maga nemében, nagyon szeretem.
Nem egy gyakori motor
És nem az összesnek a gazdája tag a sportmotoron
Ennyien vagyunk és kész Amúgy mindenki mesélhetne 1 kicsit magáról is, meg a motorjáról is
Tuonos,
nyomj fel képet!
ne vicceljetek már hogy ennyien vagytok