Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A megértéséhez ismerni kell a felépítését. Belül 120mm mélyhornyú, kívül 52mm kúpos hengergörgős.
Az agyat két oldalról betett távtartókkal lehet pozicionálni, ezzel állítva be a csapágy hézagot, meg a foghézagot is.
A csapágy előfeszítése az alu ház melegedésével változik (meg otthoni körülmények között szinte lehetetlen -0,05mm-re beállítani lemezekkel) a kúpos hengergörgősnek ez gond, ezért az agy külső oldala radiálisan is mozog, emiatt ugye a belső is - sztem ez az oka, hogy belül C3 csapágy kell. Az előfeszítés nélkül futó görgős verődik, miként az a fotómon láccik (nem tudom, eredeti csapágyak voltak-e, még a BMW gyárban (rosszul) kihézagolva, vagy már javították - mind2 eset szégyen 50e országúti km-nél.

Azt gondoltam, belül is mélyhornyút alkalmazok, így az összeszerelési sorrend némileg módosul, más nem. Aztán majd meglássuk, hogy fut.
A kúpos csapágy radiális terhelhetősége jóval nagyobb ugyan, de a golyós 14 kN-ja is elég kell, hogy legyen... (az ugye 1,4 tonna)
Nem akarok okosabb lenni a BMW mérnökeinél, de kíváncsi vagyok, jó-e az elgondolásom.
16e lett volna a Koyo,de szintén nem C3....érdekes hogy oda lazább illesztésű csapágyat szeretne a gyár.
Én lájkolom a blogodat
Írhatnál egy pár sort, hogy mi a konstrukciós hiba szerinted és mi a módosítás amit eszközöltél
FAG 61917 c3 volt benne, de én nem c3-at vettem.
Áruld el a számát,megnézem gyorsan mire jutottam volna. :D
Kösz, de már megrendeltem KOYO-t egy huszasé, és kicsit átalakítom a csapágyazást.

Ui: lehet, éltem volna a segítségeddel, úgyhogy kösz, de nem gondoltam, hogy ezen a döglött fórumon bárki is rám ír - úgyhogy meg se próbáltam
Most vissza olvastam 2 évet, nem kellett sokat görgetni ez már nem is fórum, hanem mlas-blog
Akkor majd ide írom, mire jutottam a csapágy cserével.
Szia!

Amennyiben van hozzá cikkszám lehet tudok segíteni emberi áron ilyen csapágyban,ha gondolod tégy egy próbát,adatlapomon az elérhetőségem..

Üdv!
Hát most írnom kéne ötöt, hogy meglegyen a havi 1, ehelyett csak egyet.
Bezajosodott a háccsó felem. Sztem egy konstrukciós hiba okozza a hátsó szöghajtás ismert problémáit
Elég nagy probléma, mivel a minőségi c3-as csapágy ára kb. 60 ropi.
A képen egy SKF, amit kivettem belőle 50 ekm után.
Vario obozokat keresek 1200 Gs-hez .

Köszi
csak azért, és most, hogy meg legyen a havi 1
Na Én is beszálltam a felpörgetésbe
Látod kezd beindulni
Gratula!
Akkor pörgetem én
hát ez télleg nem valami pörgős
Na, BMW 1100S túrabeszámoló:
Adria, 1600 km, 3 dl olaj, sok benzin (volt pálya is) és semmi hiba.
a chuck norris az nagyon kemény ,most olvastam,amit irtál,egyedül vagyok a garázsban de majdnem rekeszizomgyulladást kaptam,kurva jó volt.gratulálok.
szia,nekem is pont erre lenne szükségem,találtál valamit?üdv ati
Mi az hogy eggyel több? Tegnap lelopták Veszprémben vagy Ajkán az enyémet.
Heló! Engem BMW F650 GS oldalburkolaton lévő műanyag díszléc érdekelne.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mit tudtok a K1200R (2008 évj.) motorról?
Milyen problémák - hibák a jellemzők rá? (ha van)
Mire kell nagyon figyelni?
Köszönöm,
üdv,
Hát ez a topic nem nagyon pereg
Ilyen kevés BMW boxer tulaj van?

Na, pár hete eggyel több
Sziasztok, valaki BP környékén (+-100km), akinek kedve lenne motorozni egyet busával?
ferenc.birkas@gmail.com