Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha nagyon nem megy kell venni helyette egy robogót
úgy gondolom aki nem képes a váltót kezelni az ne menjen ilyennel, mert annyira elvonja a figyelmét hogy előbb-utóbb nagyobb baj lesz
pl a gyermekem már 12 évesen remekül kezelte a simsont, igaz az 3-4 sebességes volt csak
Muszáj lesz neki megszokni,tegnap ment vele először közúton,hát katasztrófa volt!
Sokat kell gyakorolnia,hogy belerázódjon!
Szerintem a fokozatkijelző csak arra jó egy Sendán, hogy megtalálja az ürest, meg hogy elvonja a figyelmét az útról, mert állandóan azt fogja figyelgetni. Ha rutintalan a váltós motorral, akkor kell majd neki egy kis idő, de meg fogja előbb-utóbb szokni, hogy számolgasson, és érezni fogja mennyit kell vissza és felváltani. Én nem azt memorizáltam soha, hogy éppen hányas fokozatban vagyok, hanem azt, hogy mennyit kell visszaváltanom az adott sebességhez amire lassultam. Olyan meg sokunkkal előfordul még a nagyobb motorokon is, hogy keressük a hetediket néha, szerintem legtöbben ezért veszik a kijelzőt. Rá fog jönni egy idő után hogy egy bekanyarodáshoz mennyit kell visszaváltani 6-ból stb.
Sziasztok! Szeretnék fokozatkijelzőt tenni a Sendara!Az lenne a kérdésem hogy van e rá lehetőség,vagy felejtôs,?A lányom meg van zavarodva a sok fokozattól!
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy a féklámpát nem lehet édzrevenni hogy vilagit?mi lehet a gond!
Köszönöm a segítséget megpróbáljuk igy.
Üdv.
Bowden szépn jár nincs akadás.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Remélem nem lesz nagy gond a kuplungal.
Amúgy van itt valaki Sz. Halom környékéről?
Csak okoskodás és nem tapasztalat, de megnézném a kuplungbowdent, hogy nem akad-e berohadásból származó korrózió vagy szálkásodás miatt, mert lehet, hogy emiatt szakaszosan enged ki.
ha a kipufogó lent van a karbi is kijön, meg kell próbálni elfordítani a karbit a helyén hátha lejön a csésze, mondjuk akkor lehet már útban lesz a benzincsap
nekem le kellene cserélni a csészét de úgy összesározta a gyerek hogy amíg nem mossa le addig nem nyúlok hozzá, hátha sikerülne úgy kicserélni hogy ne kelljen baszakodni a gumicsövekkel
Hali.
Valaki az 5546736. ill 5547660-ra.
Köszi
egy km óra meg egy "rendszámtábla" tartó kelleni fog, szóval írok neki, köszi a linket!
a seregélyesi embert tudtam eddig csak hogy sok mindene van
a kuplung meg olyan hogy egy új sok évig kitart, szerintem 4-5 évig úgysem lesz nagyobb motorja
pár ezerért meg úgysem ad senki sem egy komplett lamellaszettet, ettől többet meg nem érdemes kiadni érte
Ő az:

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?account_list_id=447d39ea49fcfc465faa8be4a4d8920e
Van egy Kiskunfélegyházi srác a Jófogáson akinek egy kazal cucca van Derbihez meg az ilyesmi kisendurókhoz. Lehet van neki jóárasított bontott de jó kuplungszett, és akkor nem kell a srácnak végigszívnia a szezont. Nem vagytok messze tőle.
jó eséllyel full lamella csere kell neki is meg nekünk is
mostanában kettesbe teszi be, így ha minden nap mászkál vele ritkán áll le ha áll 2-3 napot akkor így is leáll
olyan 20 felé meglenne a csere kopó lamella fém lamella tömítés
télen lehet megcsináljuk de mos a pénzén inkább benzit vesz
Hali.
Mi lehet a gond?
1-be rakva a váltót majd a kuplungot lassan engedve rángat a motor, a blokk is ugrál mihelyt kiér a kuplungkar motor rendesen megindul már nem és a többi sebességfokozatban sem.
CARBURETTOR
BRAND / TYPE............................................................................Dell´Orto / PHVA 14
ENGINE IDLE SPEED .......................................................................1,900 ±100
TURNS IDLE JET AIR SCREW .................................................................3
DIFFUSER DIAMETER ........................................................................14 mm.
# IDLE JET .............................................................................................#36
# MAIN JET ..............................................................................................#73
CONICAL NEEDLE: TYPE / STD ADJUSTMENT .................................A8/3rd
SLIDE VALVE ...........................................................................................#30
# EMULSIFIER TUBE ...........................................................................#211GA
CHOKE TYPE..................................................................................MECHANICAL
# CHOKE JET ..........................................................................................#45
FLOAT ....................................................................................................3.5 gr.

Ez van a karbiról a leírásban. Beállítás céljából szerintem keress valakit aki ért hozzá, mert találgatással nem megy sokra ez ügyben az ember.
Ha jó a kuplungbowden (nincs belül kiszálkásodva pl), és a feszesség állítására sem reagál sehogy, akkor bizony hozzáértőnek kell szétszedni a kuplungot és megállapítani a hibát. Aztán hogy az a hozzáértő egy haver vagy egy szerelő az mindegy, csak tudja mit csinál.
Elnézést, külföldön voltam. Sajnos ezeket a motorokat sokszor hozzá nem értők barkácsolgatják, akik azt raknak be néhol alkatrész gyanánt amit éppen találnak. Ettől ez még persze lehet odavaló. A robbantott ábrás összehasonlítást tudom javasolni, csak a sajátommal van némi tapasztalatom, az sem régóta.
Sziasztok.
Egy hete vettem egy DERBI Senda R 50 X-Race 2008-at!(Ha lehet hinni az alváz számnak?!)
Nagyon kezdő váltós motoros vagyok. A gondjaim ott kezdődnek hogy a motor az pöcc-röff,de….!
Beindítás után 1.be téve ugrik ,és lefullad.
Kicsit megcincálva a gázt már szépen veszi,de..!
Egészen a 6.-ig erőtlen,rezonál mint állat,és nincs ereje.
hiába húzod csak pörög de nem akar húzni.
Valakinek valami ötlete?
Tuti hogy kuplung,de hogyan tudnám orvosolni?
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. 2004 es gyári senda xtreme-ről van szó. A tünet következő: a motor sokat állt legalább fél-1 évet. Beinditás után szépen járt elindulva vele kb negyed-fél gázig semmi probléma de teljes terhelésre befullad. Gázt vissza engedve kis gázal észhez tér. karbi pucolás után a tünet ugyan ez teljes gázra befullad. Gyertya cserélve, friss benzin a tankban. karbi beállítási tippet szivesen fogadok . Annyit tudni még hogy az előző gazda elmondása szerint a képen jelölt csavart is tekergették.
Köszönöm
Hali.
Karbiban fuvókát szeretnék cserélni ehhez mindig le kell vennem az ülést is meg a tankot is ,hogy hozzáférjek vagy van más megoldás is?
betettem a 13as első lánckereket igazándiból nem lett gyorsabb
mondjuk én alapból 2 személy vagyok
a 12es kereket lusta voltam feltenni avval nem tudom mit csinál, de a 13assal 55-60 felé elfogy az erő
a gazdája nem tudott jönni próbálni majd csak a hétvégén
utána majd látjuk hogy csak alattam nem megy jobban vagy alatta is
80as főfúvóka van benne az nem hinném hogy kevés lenne, gyertya színe nem tutatja hogy keveselne
Hali! Tágulásiban miért nem melegszik?! Abban is kellene az is benne van a rendszerben! Az autónál is meleg benne a víz, meg egy egyszerű központifűtésnél is.
Hali erről lenne szó: