{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5593448] 2020. 02. 20. 12:04
lomizós
Térdgép. Elvileg az új és drága változatokat (a 100e/db árszinten) úgy tervezik, hogy a csavaró erőket átvegyék és eloszlassák a lábon. Ebből azt gondolnám, hogy kisebb erőhatásoknál se a térd, se a comb vagy a combízület nem sérül, nagyobb erőhatásoknál talán inkább a comb. De ilyen esetben térdgép nélkül is baj lesz. Nem mondtad, hogy a térded alapból milyen, mert ha gondok vannak vele (volt már baleseted pl.) akkor ajánlott a térdgép. Viszont térdprobléma nélkül én kezdőként egy jó térdvédőt vennék elsőre, mert a térdgép nagy beruházás, ha lehet, hogy két év múlva megunod, meg a sebesség is kisebb. Azzal egyetértek, hogy sokkal jobb a patentos, mint a tépőzáros rögzítés, én is ezt tapasztaltam.

Sisak. Amiket írtál abból egyiket sem venném. A Thor nem sisagyártó - ha jól tudom csak gyártat más cégekkel - a HJC-nek ez a típusa meg tényleg a belépőszint alja. Szerintem ne a sisakon akarj spórolni. Ha valamiben tiszta szívvel tudom mondani, hogy a drágább a jobb, az pont a sisak. Nem mondom, hogy a 200 ezres dupla olyan jó, mint a 100 ezres, de a belépőszintet a közepes árkategóriától is fényévek választják el, a prémiumtól meg pláne. Amennyiért csizmát akarsz, annyiért kapsz jó sisakot is.

Szemüveg. Nagy különbségek nem lesznek. 100% szerintem oké.

Ruházat. Szerintem ez teljesen egyén- és motorozási stílus függő. 5-10 fok közt aláöltöző alul/felül + protektorok + endurós dzseki elég (a mez télen azért kevés lenne). Ahogy növekszik a tempó és csökken a hőmérséklet, úgy kell egyre több réteg és esetleg egy balaklava. Teszteld le magadon, tudni fogod.
[#5593412] 2020. 02. 20. 10:27
Nauda
Köszönöm szépen mindenkinek az eddigi hsz-eket a témához, jó olvasni a tapasztalatokat.
Ahány emberrel ebszélek annyi féle véleményt hallok, úgyhogy nem egyszerű eldönteni mire is van igazán szükségem. Tegnap például ugyanazt mondta egy imserős a térdgépekkel kapcsolatban, mint itt ini, hogy jók ezek, de azt ne feledjem, hogy ha a térdgép megvédi a térdet, akkor feljebb a csípőnél fog rendet rakni az erő, amit a térdgép oda továbbít a combcsonton keresztül. Nehéz ügy, ráadásul nem kevés pénz a térdgép... egyelőre hajlok a Leatt Dual Axis felé, vagy a Thor Force XP felé, bár inkább a Leatt, emrt a Thort-folyton tépőzárazni kéne, attól meg agyf@szt kapnék :D
A nyitott vagy zárt sisak kérdést megoldottnak látom, elfogadom a nyitott siak meletti érveket ;)
Sisak vonalon egyébként a Thor Sector vagy a HJC MX II nagyon alap? Vagy ezek hobby endurózásra már vállalható kategóriák?
Szemüvegek terén Progrip vagy 100% márkájú szemüveget ajánlották kb 10 eFt-os értékben az egyik boltban, bár megmondom őszintén eladóknak nem mindig merek hinni :D ezek vállalható kategórák?
Egyébként télen és hidegebb időben mit húztok fel? Én biztos nem fogom annyira komolyan tolni, hogy elég legyen a vékony cross gatya és a mez 5°C-ban ráadásul el is kell jutnom közúton a terepig, addig meg ráfagyok a gépre
Csizma vonalon ezt a Froma Terrain TX csizmát nagyon dícsérik nekem, meg azt mondják, hogy csak olyat vegyik ami csuklós és 4 csatos, mert hogy az sokkal kényelmesebb és hogy még talán többet is véd, mint ami nem csuklós. Ez tényleg igaz? Az Alpinestar csizmákat például pont szidták ár/érték végett, hogy drága és nem jobb egyáltalán. Azt mondta a gyerek, hogy ő zabálja a csizmákat, de hogy ez a Forma tovább bírja mint az Alpinestar... 70-80 eFt-nál többet nem szívesen adnék per pillanat egy csizmáért, de azért a lehető legjobb védelmet szeretném kapni a pénzemért.
[#5593052] 2020. 02. 18. 9:49
kijo
Szia!
Próbálok egy kicsit én is segíteni a döntésben: A sisak az egyértelmű, hogy krossz/enduro sisak a jobbakból.
Én kemény protektoringet használok (FOX) egy kicsit nehezebb benne mozogni és nyáron meleg, de megvéd. A modern lágy protektorosak persze ugyanezt tudják vagy még jobbak csak sokkal kényelmesebbek. Egy biztos úgy nem szabad viselni mint, ahogy a linkelt képen van biztosan alámegy valami (Nekem megvolt.). Mindig kell fölé legalább egy mez.
Én a második Leatt térdvédőt használom, nagyon kényelmes és véd is. eddig megvédett amikor kellett, persze nem térdgép.
Amikor jön a baj úgyis tekeredik valami, Nekem beakadt és beszorult a lábam egy kőbe és a közép kategóriás csizmán nem volt elég komoly boka és boka fölötti védelem így pont annyit engedett amennyi már sok volt. Szerintem a pénztárcádhoz és az igényeidhez mérten próbáld a legkomolyabb védelmet választani. A legdrágább az ha valami sérülésed lesz.
[#5593046] 2020. 02. 18. 9:24
GD
Forma csizmát ne vegyél.
Sidi, Gaerne, esetleg TCX, Alpinestars amikért érdemes pénzt adni.
[#5593040] 2020. 02. 18. 8:42
lomizós
Csizmánál szerintem azt kell figyelembe venni, hogy főleg endurózol vagy inkább krossz. Egy jó krosszcsizmán sokszor semmilyen (vagy minimális) mintázat van a talpon, tehát ha leszállsz a motorról, nem tapad. Ez egy krosszpályán nem nagy ügy, de kint a dagonyában/sziklán már gond lehet. WReti leírta, ami ennél is fontosabb. A krosszcsizmában nem annyira tudsz járni, annyira egybe van öntve az endurós kicsit enged bokában mozogni. Nekem sem volt Forma csizmám, de jó ár/érték arányúnak tartják. (Szerintem a csizmánál csak úgy, mint a sisaknél fontos, hogy ne neten rendeld, hogy érezd mennyire tart, mennyire nyom.)
[#5593039] 2020. 02. 18. 8:30
WReti
Ha nem védi semmi a szemed, akkor hamar találkozni fog porral, sárral (amit az előtted haladó ver az arcba), faágakkal, bogarakkal. Persze földúton gurulni jó lehet ilyenkor a zárt sisak is, de a legnagyobb hidegben is le tud "főni" az, aki már egy kicsit a lovak közé dobja a gyeplőt, vagy melósabbá válik a terep. Nem beszélve arról, mikor 26-odjára állítod fel a gépet...
A belinkelt térdgép tényleg jó árban van, általában ezek 100eFt körül indulnak /db. Igazán ez abban a pillanatban hiányzik majd, mikor meghallod/érzed a szalagok reccsenését (ne legyen ilyen soha!). Sajnos nem mindig adja ki az élet, attól függetlenül, hogy mi több mi tizenéve endurózunk, és még - lekopogom - az igazán komoly sérülést mindenki megúszta. Nem a legkeményebb változatot űzzük, de bőven bármikor bajba lehet kerülni, ha elhagyod az utak világát.
A Forma csizmákat nem ismerem, mi TCX-et használunk, itt is fontos a kényelem és a biztonság. A TCX-nek a boka része viszonylag könnyen mozog - egy bizonyos tartományban - ezáltal a gyaloglás sem annyira akadályozott. Oldalra és túlságosan előre-hátra viszont nem engedi a lábfejet egy kis merevítő szerkezet, ez nagyon jó védelmet ad. Nekem is visszahajlott a jobb lábfejem egy faágba beakadva, mielőtt váltottam volna erre. Talán itt sem a márka számít, hanem a kialakítás.
Egyébként nagyon jól csinálod, dicséretes ahogy körbejárod a témát, meghallgatod a tapasztalatokat. Persze biztosan vannak fokozatok a rövidgatya-pólótól a nyakvédőig, majd úgy is a saját tapasztalatod lesz ami kialakítja a végleges felszerelésed.
Remélem tudsz jó cuccokat választani, beszerezni, aztán irány a legszebb élmények, csak toronyiránt!
[#5593031] 2020. 02. 17. 23:54
Nauda
Köszi a válaszokat.
A nyitott vs zárt sisakon lehet csak azért gondolkodtam el, mert most hétvégén próbáltam ki a terepet, igaz még csak lightosan, és olyan nagyon meleg se volt, de nyitott plexivel nem éreztem vészesnek a dolgot. Mondjuk ha elképzelem mindezt 30 fokban na akkor tényleg kelleni fog a nyitott bukó
És meg vagy elégedve a Leatt Z-frame térgéppel? A második Leatt csak térvédő, de néztem pár tesztet a Z-frame térdgépről és hát nem voltam meggyőzve, hogy valóban ér annyival többet amennyivel drágább. Ha belépő szintű térdgépként csak kicsit tud többet mint a térdvédő, akkor nem adok érte 3-szor annyit, megveszem az "olcsó" térdvédőt , vagy inkább gyűjtök hozzá és ha ár értékben sokkal több védelmet ad mondjuk ez
https://aunergyor.hu/leatt-ter...
akkor lehet inkább rászánom azt a nem kevés plusz pénzt

Csizmára ezt ajánlották már több helyen is. Mik a tapasztalatok a forma cross csizmákkal?
https://www.fc-moto.de/en/Form...
[#5593012] 2020. 02. 17. 21:38
lomizós
Akkor nem csak én vagyok lusta kimosni a protektoringet. Szárítás, aztán jól van az úgy.
[#5593009] 2020. 02. 17. 21:34
WReti
Ha van lehetőséged, próbálj egyet kerülni nem nyitott sisakban, nagyon könnyen összehasonlítható a kettő. Ahogy kvelertak kolléga is írta, a plexi párásodása nem kerülhető el zárt sisakban, és a fejed is "úszni" fog az izzadságban (felnyitva is). Persze ha rendeltetésszerűen használod a motort terepen, a nyitottban is, de az hamarabb szárad. Ugyan így nem működnek a dualsport sisakok (krossz forma, lezárható plexivel).
Ugyan ilyen protektoringem és térdvédőm (az első) van. Ha van lehetőséged, mindig a legmagasabb védelmet válaszd. A térdgépek nem olcsók, viszont védenek az oldalirányú behatások ellen is. A második sem térdgép (ha jól látom), csak egy fokkal jobb térdvédő... Volt nekem is hasonló kialakítású, de ez a fehér Leatt sokkal kényelmesebb. És egy sok napos túrán betyárosan sz.r érzés, ha valahol egy picit is nyom Szóval törekedj a maximum védelemre, de bármelyiket is választod próbáld ki alaposan, legyen kényelmes. A protektoringtől picit tartottam az elején (előtte kemény protis volt), de ez is teszi a dolgát (teszteltem jó pár szájon átfordulással), viszont tényleg észrevétlen, mintha nem lenne rajtam semmi.
A protektoringre már csak mezt, és időjárástól függően enduró dzsekit kell venni. Viszont az egész alá egy aláöltöző javasolt.
Nem a sár (és a por) miatt akarod majd kimosni, és nem ez lesz a legnagyobb problémád a cuccal. Egy tisztességes endurósnak olyan szaga van egy néhány napos túra után, hogy legszívesebben elégetnéd a 140 eFt-os felszerelést :). Vagy ha Te nem, akkor a párod/többiek/bárki aki megközelít. És ez így van jól, aki ezt nem szereti, nem fogja sokáig csinálni...
Én még SOHA nem mostam ki a protektoringem. Minden móka után kiakasztom megszárítani (ha lehet, akkor a napra), és úgy teszem el.
[#5593007] 2020. 02. 17. 21:31
ini
Én kb 10 éve egy agv gp1 sisakkal tolom
Nekem nem jön be a szemüveg meg akarok fulladni benne
Ha párás felhajtom aztán annyi...
Csizma legyen fasza, azt éri a legtöbb baj
[#5593003] 2020. 02. 17. 21:25
ini
Térdgép hasznos dolog hiszen a térd védve van
De
Ha csavarodik akkor valami törni-szakadni fog és ha térd nem tud akkor a csípő ízület lesz a gyenge pont
[#5592921] 2020. 02. 17. 17:24
lomizós
Azért kell a csőrös sisak, mert 1) kell, hogy kapj rendesen levegőt, 2) ha plexis sisakod lenne, kb 3 mp alatt párásodna be belülről, mikor rendesen tolod neki (főleg, hogy az endurónak nincs szezonja, vagyis télen is simán mész) 3) nincs akkora tempó, mint aszfalton, ezért ha forgatod a fejed, nem (annyira) forgatja a sisakot oldalra a menetszél a fejeden, szóval nem annyira elsődleges az aerodinimka (nyilván persze az, csak nem mindegy, hogy 250 km/h fölötti tempóra van-e optimalizálva egy sisak vagy sem), 4) ja és szemüveg nélkül a szemed garantáltan telemegy homokkal egy jó porolós úton.

Igen. Húzz rá mezt/endurós dzsekit és annyi. Ha sárban fetrengsz majd, akkor úgy is ki kell mosni a protektort is.

Csak a másodikkal van tapasztalatom. Véd, tudja, amit kell. Rendes térdgépet ha veszel az véd a csavarodás ellen is, de ahhoz azt hiszem jobb a szilárd (nem gumis) rögzítés. De ezt majd valaki javítja, aki nálam többet tud ezekről.
[#5592886] 2020. 02. 17. 15:41
Nauda
Sziasztok!

Kezdő endurósként rakjatok helyre pár dolgot a fejemben :D
Az endurozást miért nyitott sisakkal és szemüveggel üzik? Nem ad nagyobb védelmet egy zárt sisak plexivel?
Van egy ilyenem:
http://shop.protektorok.hu/pro...
A képen igencsak terepen van az ember, na de azért ennek a lyukacsos szerkezetéből nem szívesen takarítgatnám a durva sarat. Vagy erre húzzak egy mezt aztán kész?
Van valakinek tapasztalata, hogy ez a térdvédő milyen?
https://www.leatt.com/shop/cat...
Vagy a Z-frame nagyon beugró szintű térdgép és nem ad nagyobb védelmet mint egy térdvédő?
Ha így van akkor ezzel is megbarátkoznék:
https://www.leatt.com/shop/kne...
[#5534039] 2019. 03. 29. 11:32
Szanyin_81
Szia! Szimpatikus gyakorló hely. Hol található?
[#5533913] 2019. 03. 28. 14:42
aaa12
Sziasztok!

Egy kis kedvcsináló videó a jóidőre! :)

[#5461719] 2018. 06. 09. 14:27
Vendég2
Sziasztok!

Holnap lesz Veszprémvarsányban az Husqvarna Endurocross verseny, megtudná valaki mondani mikor kezdődik?

Gábor
[#5435980] 2018. 03. 20. 17:02
Regő
Üdv!
Keresek Keihin 38mm karburátort!
[#5402018] 2017. 11. 27. 5:55
Dobó
Sziasztok
Látom viszonylag aktív itt a forum .
Van egy felujitott yzm nem ugy megy ahogy kellene.
https://m.youtube.com/watch?fe...
Valakinek van ötlete?

Problema hogy landolaskor megtorpan hiába porgetem , mandinerbol kimegyek mire elkapja a fordulatot
[#5399621] 2017. 11. 21. 16:48
Silex
Rendben köszi .
[#5398894] 2017. 11. 20. 12:34
donkartacs
Szia!
Ha folyamatosan használod nem lesz semmi baja a 95 től.
Ha elrakod télire és nem ereszted le a porlasztóból a benzint pár hónap után gyantásodni kezd a bio komponenstől. Ezért télire jobb eltelni valamelyik prémium benzinnel kinek hitvallása szerint
[#5398655] 2017. 11. 19. 21:55
Silex
Sziasztok ! Yamaha Yz450 F 2005 évjárat milyen olajat javasolnátok ? Szeretnék normális olajat bele tölteni, de azért 4.000 Ft/ Liter -től nem szeretnék rá szánni többet. Meg olvastam egy másik fórumon, hogy jobban megéri 100-as benzint rakni a mociba mert állítólag az alacsonyabb hőmérsékleten ég el vagyis nem termel olyan hőt mint a 95-ös benzin és ennek következtében nem használódnak el olyan hamar a szelepek a motorba . Ez ökörség vagy tényleg megéri a 100-as benya ? Hobbi szinten endurozgatok tehát nincs nagy igénybevételnek a motor kitéve. Előre is köszi ha tud valaki segíteni.
[#5394374] 2017. 11. 02. 11:18
lamb
Ettől egy picit bonyolultabb a baj. De igen,van.
[#5394340] 2017. 11. 02. 9:31
ini
ezért találták ki a power szelepet hogy alul is tudjon menni a 2t motor
neked nincs ilyen rajta?
[#5394295] 2017. 11. 02. 7:24
lamb
;-) aZádori magamnak szól
[#5394294] 2017. 11. 02. 7:22
lamb
Zádori Ádám Bocs a hibákért, mobil.
Egy éve van nálam egy Dt 125. Elég elhanyagolt állapotban vettem de azérz használható volt.
A dugó, főtengely,henger,hibátlan volt. Szimeringet azért a gondosság miatt csrtéltem. A hiba jelenség az volt,h nem volt alapjárat. Kb 4000 alá sosem ment. És,ha tépetem neki,akkor egy fura, kattogás,voltva blokkban nagy fordulaton, amit nem tudok pintosan leírni,mint egy gyujtás kimaradás hang vagy amooyan MZ-s csapszeg hang. Elég sok DT- n hallani, ha nagyon megpörgeted. (7000 felett)
Kapott egy Mikuni Vm24 et,ami 28-as torokkal bír, mint a gyárt de síktolattyús tm28. Ezzel megoldódott az alapjátai probelm. A régi karbi volt szarrá kopva.
A magas fordulati kattogás megmaradt. Mimtha detonálna. Megnyugtattak,h azt nem lehet hallani. A gyartyakép megfeleő volt. Ezek után nekiállta fentről lefelé főfúvókázni,ahogy illik a kétüteműt. Ha túletettem, nem kattogott, de nembis forgott. Szegényen majd kiszakadt a dugattyú de leforogta a 11 et is.
Ezek után hengerfej le, 3bn ez elvileg fojtott volt rajta. Fojtás kiköszörül, etedmény, nincs csattogás, viszont alul halott. 7000 felet mintha picsán rúgnák 12000 ig.
Most végre kapatm egy gyári 3mb fejet,ami a normál, felraktam, gyönyörű lineáris erő mindenhol. Viszont megint csak 9000 ig forog de addig csörgés mentes. Fúvókázás megint nem segít. 135 van most benne.