Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez az egész egy újabb "divathullam". Ha kell, ha nem mindenki a 2Tt veszi, mert "azt mondtak az a jó".
Ne értsen félre senki pls., Nem azt mondom hogy rosszak a 2Tk. Véletlen sem. De annak is megvan a helye ahol jól lehet vele menni, mindazonáltal egy 350-400-450 egy rekluse-al tudja közel ugyanazt meg majdnem hogy "A" szinten is.
Az hogy mit/miért adnak a nagy versenyezok alá azt inkább hagyjuk
gyereknek inge mert kb 30 órát ha motorozott eddig
Az én véleményem a következő:
2T: durva, zorros feljárók, valós hard enduro. Ahol igazából számít az a pár kg különbség és a lendtomegek álltak keltett inercia nyomaték különbség (csökkenés a 4Thez képest).
4T: gyorsabb szakaszok, MX, Enduro, (ebben a keményebb erdozes és feljarozas is belefér).

Aztán a szubjektív dolgokba úgysem lehet ésszerű tanácsot adni. Én úgy gondolom egy 350-450enduro a mi kis hazánkban (beleértve egy kis Romániát is),átlagos ill. Kucsivek atlagon feluli motorosnak teljesen jó. Az hogy sokan új és teljesen más típusu motorokkal probaljak kompenzálni a tudás és gyakorlás hianyat az más kérdés.
Most lehet nekiállni anyazni . Természetesen akinek nem inge.....
csere lenne a leg kézenfekvő pár embernek írtunk már de nem kellett
hiba az is hogy tettunk rá rendszámot és nem jellemző hogy rendszámos hard endúró kell bárkinek
erre a gyerek is rájött hogy értelmetlen utcán használni egy ilyet
attán inkább egy nagyobb túra endúró a terv meg egy 2t játszani
szerencse is elég az életben maradáshoz
Ha nem tudja megállapítani mit akar, mert még nincs elég "tapasztalata", hogy ezt felmérje, teljesen mindegy mit vesz, próbálgasson.

Innen nézve inkább az a kérdés, hogy legyen ez a "próbálgatósdi" minél kevésbé fájdalmas.
Minden motor őszinte, csak a tulajok nem azok...
Menjetek olyannal motort venni, aki fel tudja mérni az állapotát, de 100 óra alattiakat nem nagyon szokták leélni, kivéve ha nagy tróger a tulaj.
Ha jól értem nagyon szerelgetni sem akarjátok, azaz a lerúgott, de még menthető kategória nektek szerintem felejtős, bár egy ezer éves 1M alatti 300 as is tudja adni az új 300 as élményt, ha rendbe van kapva, de nektek ez nem kóser, mert az csak hosszútávon jó, ha már megcsinálod, belefeccolsz, időt és pénzt, abból nem éri meg rövid időn belül kiugrani.
Újat venni próbálgatásra nagyon ráfizetős, azaz marad a kevés üzemórás, még jó állapotú, amiből talán még jól ki lehet szállni, ha nem válik be a próba.

350 4T cserélni 300 2T re? Nem akarja senki? Vagy nektek nem volt még megfelelő donor?
Őszintén csodàllak ,hogy ilyen sokàig életben tudtàl maradni...
fogyasztás lényegtelen, a hatótáv inkább fontos, bár ez a kettő eléggé összefügg, de pénzügyileg nem érdekes
a szervizelése se pénzügyileg hanem inkább munkaügyileg "fontos" örökké engem basztat hogy csináljuk ezt csináljuk azt aztán mindig az a vége hogy felbaszom magam és megcsinálom mert tovább tart elmagyarázni mint megcsinálni
épp pár hete volt egy legőngőkar+ egyéb kacatok mosás+zsírozás hát rossz volt nézni amit csinált
mondjuk az olajcserét már megcsinálja, eddig azt is nekem kellett
na mindegy
a 2t ennyiből jobb ott egyszerűbb az időszakos szerviz, többire meg majd elviszi kecskemétre a ktm-be, nekem nincs kedvem baszakodni
amúgy a legnagyobb gond az hogy szerintem ő sem tudja mit akar.......
volt az 50es derbi, azért vette hogy ide-oda elmászkáljon nem feltétlen terepen
aztán egyszer elvittem homokbányába és a derbi nem bírta
akkor vette a 350est, az bírja de miután ment egy 300assal az kell neki.....
szerintem fogalma sincs hogy pontosan miért....
amúgy itt kérdeztem már ki tud őszinte motort, az sem baj ha épp van javítani való rajta, vagy ha jobb állapot és nem olcsó
csak ne legyen egy lerúgott szar kikozmetikázva drágán
Értem amit írsz és részben ezt vallom én is, de amikor már a használat során helyreállíthatatlan károk keletkeznek, akkor egy olyan motorért én nem adnék ki ekkora összeget. Vettem már inkább bontóba való motort, szép sosem lett, de legalább kétszer annyiba került összesen, mint egy normális állapotú. Én is kemény terepen használom a motorom, de ha valami letörik vagy elkezd elkezd szétmenni, akkor azt kicserélem. Figyelek a külsejére is.
Rendeltetés szerű használat, mi ezzel a gond? Nyilván le van verve minden enduróra (főleg extrém esetében igaz) használt gép, tisztelet a kivételnek,
aki annyira tud motorozni, vagy inkább a gép alá fekszik, csak ne sérüljön...
Használt gépnél (számomra) sokkal érdekesebb a karbantartás ténye, pl. mosott-e légszűrőt minden alkalommal, vagy csak amikor már nem ment a gép, annyira dús volt,
vagy benne rohadt-e a teló olaj vétel óta, stb. "belsőségek", ezek nem igen jönnek át a képen.

Értem, hogy mindenki szépet akar, de valójában nem ez a lényeg, hanem amikor rajta ülsz, aki meg nézegetni akarja a motort, az mehet szalonba is, esetleg kép a falra :)
Természetesen ez is, mint minden csak szubjektivitás, nekem nem fontos az esztétika a motoron, amikor csinálok rajta valami dizájnt és 2 alkalom múlva "leütöm", mindig felmerül bennem, hogy tök felesleges volt.

A konkrét motor esetében az üzemóra miatt ez már foglalkozós darab, sorra fognak előjönni a bajai, tuti lesz vele teendő vétel és szétborítás után, ilyen árkategóriában inkább még gyűjtögessen az ember és vegyen újat, vagy 100 üzemóra alattit.
Értem, akkor első körben azt tisztázzátok, miket szeretne, stb. amit kérdeztem, ha ez megvan, lehet vizsgálódni, hogy melyik nézőpontból melyik motor mit tudhat.
Az a bibi, hogy egy fél órás próbából nem jön át minden, csak egy két kirívó rossz vagy jó dolog, hosszabb távon meg sok dolog előjöhet, amire esetleg nem is gondolt,
s ott lesz egy géppel, amivel nem tud motorozni vagy egyéb járulékos problémák lesznek.

Biztos vagyok benne, hogy kevesen találják meg első 3 ból a számukra sok szempontból megfelelőt.

Sajnálatos hír, hogy nincs próba lehetőség már a típusokra...
Ha tudjátok, toljátok ki a cserét, amíg, nem tud próbálgatni, addig max elméletben lehet felmérni, de itt is tudni kéne, hogy mik a nézőpontjai, hogy szeret, merre motorozik, milyen stílusban, mik a fontosak számára a motorban, lényeg-e a fogyasztás, súly, vagy melyik mennyire, stb.
Igen. Rendesen volt használva és odaverve mindenhez.
gondolom emiatt árulja régen.....
Ezt nem erőltetném. Nem olyan, mint amilyennek le van írva...
nemigen van teszt lehetőség, pl kecskeméten is csak az utcai motorokat lehetett próbálni
annyit mondott hogy múltkor ment egy kört egy 300assal és az "mókásabb" csak el lett adva a 300 így hosszabb teszt nem lett végül
buzi vírus hiszti miatt erdélybe se tudtunk menni tavasszal, mert ott tudott volna próbálni több évjáratot is a hegyen, itt a pusztában nem jön ki semmi "különbség"
én le akarnám beszélni róla mert úgy gondolom ő sem tudja mit akar és mit keres
azért ez a 350 se szar motor, főleg hogy végigküzdöttük a rendszámozási procedúrát is vele
Nem tudom Szalinak mi a baja, nekem az, hogy nem lehet házilag állítgatni (még)
de ez csak elenyésző százalék, akinek ez gondot okoz, 20 as TPI-t már szerintem is bátran lehet venni, főleg átírt CDI vel.
Szia Ini!

Lehet írtad, csak nem olvastam vissza eleget, de mik a fiad szempontjai és melyik mennyire fontos számára?
Röviden összefoglalva, mit szeretne és miért?
Miért nem tetszik neki a 350-es 4T jelenlegi motorja?

Nekem annyi jött át, hogy keres valami érzést, amit nem ért el a 350 el, de ha nem tudja pontosan mit keres, mindegyik vétel zsákbamacska lesz ebből a szempontból,
amíg nem próbálja ki. Többi szempontból lehet okoskodni, de az érzés csak akkor jön, ha ráül és megy vele.
Viszont itt is lehet csapda, mert nagyon sok függ az adott motor beállításától, viszonylag nagy határok között lehet őket állítgatni (már amit lehet :) ), s másként fog viselkedni más lesz az érzés. Nem tudom ez az érzés mennyi fontos szempont számára a többi lehetséges döntési szempont közül, ezeket sem árt figyelembe venni, mert beleszaladhat meglepetésekbe érzés keresés közben.

Próbával kapcsolatban talán kereskedők teszt napjait lehetne megcélozni új motorok esetében, már ha egyáltalán a mai világban van még ilyen.
Ha élőbe is szép, 1.5 ért tuti adja. Főleg ha rég àrulja. Bàr én be 1.4 eznék neki....Ennyi az àruk. Olcsóbban csak a szar kroszmotorok vannak. Azt meg tudjuk ...hogy mire jó.
a pénz persze mindenkinek számít hazudnék ha azt mondanám hogy nem
inkább azt mondanám hogy egy őszinte motort szeretnénk venni, ami bajos lesz mert kurvára nem értünk hozzá
meg azért is mert mind le van rúgva és mind drága ehhez képest
pl ezt is egy csomó ideje árulja:
https://www.kepesmotor.hu/ktm-...
képekről nem rossz meg a leírásból de mégsem kel el........
Ha csak a pénz számít vegyél egy krossz változatot közel fele annyiért. A magyarnak úgyis az olcsó kell amikor használt motort akar venni.
a próba a legnehezebb, mert senki sem "adja oda" próbálni még pénzért sem
3,2milla a ktm oldalán, más beszerzési forrást nem tudok
állítólag a szlovákoktól lehet szerezni áfa nélkül minden papír nélkül, de ilyen ismeretség nincs de még a -27% mellett is 2,4 lenne az új
és még a 2,4 milla is olyan hogy ha nem tetszik akkor egész fájdalmas, a mostani 350es is b 1.6-ba van és nem kapkod a nép érte úgy gondolom itt is egész nagy bukó lesz az a kb 30 óra ami belekerült vétel óta
pedig amikor vettük nagyon tetszett neki, igaz egy 50es endúró után minden tetszik az embernek
Mennyi az a kicsit tobb mint 2 milió? Tavasz ota 1000 euroval megugrott a motorok àra.. megmondanad pontosan mennyiert kapni.most egy 21 es beta rr 300 as motort ami.mar hasznàlható? Csak mert tavaj.még egy àrban.mozogtak.serko.ktm.beta gasgas. 7000-7200
Kicsit több mint 2M tudok új motort. Ezt a 3.2 hagyjuk már.Amúgy meg kell a próba. Az múlt 10 évbe 2 morort szerettem. A 8db az csak idő és pénz pazarlàs volt.
Először kellene egy teszt motor hogy tényleg az kell-e neki
Itt van a fasza 350 4t aztán nem tetszik neki
Szóval 3,2 millió drága lenne aztán egy évesen eladni 2ért