Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kedves márkatársak! 2000-es Cb500-asom van, már 4500 km-t tettem bele egy év alatt, minden probléma nélkül, és egy túrán, a 3. napon elkezdett dadogni 4000-4300 fordulat között. Alatta teljesen jó, 4500-tól ismét, de nem nagyon mertem 5000 fölé - vagy csak ritkán - húzatni. Hidegen, melegen mindig ugyanazt produkálta. Könnyen indult, de az a dadogás, a gyújtás kihagyogatott, rángatott abban a tartományban. Pont ahol leginkább használja az ember. Gyertyákat kicseréltem, aksisarkot megnéztem, levettem - visszatettem, ugyanaz. Remélem valami bagatell dolog, de a szerelőre még 10 napot várnom kell.
Ráadásul ezzel együtt a kuplung holtjátéka is egyre nőtt, állandóan kellett utánaállítanom, nem keveset, úgy hogy kuplungkarnál és a blokknál is két nap alatt (5-600 km alatt) elfogyott az állítási lehetőség, annyira, hogy a blokknál a kontraanya nem is játszik szerepet. Mintha 5-6 cm-t nyúlt volna a kuplungbowden. Persze ennyit nem nyúlhat. Még jó, hogy haza tudtam vele jönni. Pedig - azt mondják - a CB 500-as legendásan megbízható motor. Mit gondoltok?
Kíváncsian várom mire jutottál!
Pár napig nem jutottam a motor közelébe,de ma egy dolgot kipróbáltam.Lehet hogy meg van a bűnös.Nem akarom elkiabálni,még pár napig próbálom,most úgy is elég hideg van.Utána jelentkezem.
A legfőbb bűnös a nem gyári benzincsap javító készlet volt
jobb róla nem beszélni. :)

Kb hasonló okok miatt 5 hónapig szereltem (t) a komplett fórum az én motoromon is.
És mi volt az?
Engem 2 évig szívatott a gép, elég bagatell hiba miatt, csak rájönni volt nehéz.
A fesszabályzók sajnos emiatt szoktak kifingani, hogy túlhevülnek, ebayen nem olyan drágán lehet keresgélni hűtőbordásat, az jobban bírja. A fekete doboz a gyújtás modul, mondjuk az talán ritkán adja meg magát. Még a főtengelyi jeladót kellene kimérni, az okozhat hirtelen megállást. Van manualod a géphez? (Haynes) Igaz, hogy angol, de sok okosságot lehet benne találni!
Tavaly nyáron vettem,és kb 5000 km mentem vele.Nem lett piszkálva semmi,olajcserén kívül.A hátsó borítás alatti kütyüt már akartam kérdezni,hogy mi is az.A feszszabájzó mennyire lehet meleg?Az enyém elég meleg,kézzel nem is nagyon érinthető.Viszont töltés rendben van,az aksi sem merül.Van a közelemben egy motorkerékpár szerelő szakember.Ő lesz a következő lépés,talán ki tudja mérni a hibát.Vagy marad az alkatrész cserélgetés.
Még lehet a jeladó(és annak vezetéke) vagy a gyújtás egység a jobb hátsó borítás alatt. Kezdetek óta ilyen a motorod? Jó lenne tudni, hogy a hiba megjelenését megelőzte-e valamilyen szerelés, vagy akármi esemény.
Hát ez nem lesz egyszerű eset
Megtaláltam a két trafót,elég jól eldugták.Ráadásul az enyém fejidomos.A régi gyertyákkal is ugyan ez volt a helyzet,azért is cseréltük.Az elképzelhető,hogy menet közben egyszerre áll le mind a kettő trafó?Mert,ha egy nem is működik,akkor is egy henger még dolgozna.A vészleállítót is néztem már,nem látok vezeték szakadást,vagy látható hibát.Az oldal sztendernek hogyan kellene szabályosan működnie? Most azt is kipróbáltam,hogy közép sztenderre állítva elindítottam,sebességbe raktam és kihúztam.A lámpa világított és meg is állt a motor.Gondolom ez így oké.Viszont amikor az úton áll meg,nem világít a lámpa és nem is lóg a sztender,erős a rugó.
Két külön trafó van, meg kellene mérni az ellenállást a " -" pont és a gyertyapipa között, hátha kiderülne valami. A régi gyertyákkal is csinálta?
Kormányon lévő gyors leállító, vagy az oldal sztender biztonsági kapcsolója? Nem lóg az oldal sztender nagyon?
Úgy gondolom,az üzemanyag ellátással nincs gond,a karbi pucolásnál sem találtunk semmi feltűnő problémát.Két vadi új gyertya került bele.Itt valami olyan elektromos hiba lehet,ami mind a két hengert leállítja,mert úgy áll le,mintha lekapcsolnám a gyújtást.Nincs látványos rángatás,dadogás.80-90 es tempónál egyszer csak érzem,hogy kezd elfogyni az erő,behúzom a kuplungot és már világít is a piros lámpa,leállt.Félrehúzódok,várok egy percet,vagy még annyit sem,és negyedik-ötödik kísérletre elindul.Mind a két hengernek külön trafója van?Hogy tudom kideríteni,hogy jól működik.
Szerintem ha valamilyen karburátor probléma lenne, akkor valamilyen mértékben mindig produkálná a leállást. A hő, páratartalom változásai maximum annyiban hatnak a karburálásra, hogy "nem megy olyan jól", de nem okozna komoly gondot. Ha kizártad az üzemanyag-ellátási hibát, akkor a trafók, gyertyakábelek és pipák környékén nézelődnék. Gyertyák bele valók? Mármint hőérték, hézag okés-e, porcelán repedésmentes, helyes hézag...
Köszi a tippet Zulesi74,megpróbálom.Ma reggel is kínoztam egy kicsit,ugyanaz a tünet.Trafó,generátor,feszszabájzó nem lehet a gond?
Mindettől függetlenül először próbáld már ki azt,hogy a tank jobb oldalán alul lévő vékonyabb tömlőt egyszerűen lehúzod a csonkról és úgy használod a motort! Az a tank szellőzője és vicces dolgokat tud művelni.
Imádni valóak ezek az ufó hibák! Először pontosítani kellene, hogy a hőmérséklet vagy a víz(pára) okozza-e a hibát. Onnan már talán könnyebb tovább agyalni.
Ugyanez van nálam. A kormánycsapágynál kell keresni a hibát. Behúzott első vagy hátsó fékkel mozgasd meg a motor elejét, enyhe kattogást fogsz hallani, ami azt jelenti, kissé meg vannak lazulva a rögzítő csavarok, vagy valamilyen hézag van a rögzítésnél. Meg kell húzni a fő csavart és a kontrát. Én csináltam, de túlhúztam, majd meglazítottam, ezért ismét zörög halkan a motor eleje, főként macskakövön és mindenütt a hepehupás ukrán utakon, ami rettenetesen idegesítő, jóllehet semmilyen hatása nincs a kormányhasználatra. Ha javítod, légy szíves, jelezd, sikerült-e.
Szia! Az előző szezonban,még decemberben is mentem vele,ugyanezen a távon,elég hideg időben is.Semmi gond nem volt.A téli leállásra prémium üzemanyagot tankoltam bele,és két hetenként elindítottam,járattam,ha az idő engedte gurultam is vele.Szóval nem állt hónapokon keresztül.A gyertyák sem néztek ki túl rosszul,csak azért cseréltem,hogy hátha.De az újakkal is ugyanaz a tünet.Reggel elindítom,lassan elindulok,fokozatosan visszatolom a szivatót,és 4-5 km megtétele után érzem,hogy fogy az erő.Nem is rángat különösebben.Várok egy-két percet,nagy nehezen elindul,így kínlódok vele hazáig,mert addig még kétszer megáll.Benzin csapra is gyanakodtam,de az is ok.De a legérdekesebb az,hogy másnap napközben,bárhova mehetek vele,szépen gyorsul,140-150 es tempó sem probléma.Jön az éjszaka,megint ugyanaz.Egyszer állt meg napközben is,de akkor előtte eső esett és elég hideg volt a levegő.Ezért gondolom,hogy valami köze kell legyen a hőmérsékletnek a hibához.Lassan 30 éve autózok,motorozok.Sokat szerelgettem minden félét,de ilyennel még nem találkoztam.Attól félek,hogy ez egy olyan rejtett hiba lesz,hogy cserélgethetem majd az alkatrészeket,kizárásos alapon,aztán csak meg lesz egyszer a bűnös.
Szia,
Az első fékpofákat nézted?
Tüsszögés nem volt mielőtt megállt? Gyertya hőértéke milyen nem túl magas, gyertyakép milyen volt?
Sziasztok! Új vagyok itt,ezért bemutatkoznék.A nevem Fáskerti Norbert,Tolna megyében élek.Tavaly nyáron vásároltam egy cb 500-ast.Azóta lennék boldog tulajdonosa,de sajnos problémák adódtak.Sokat használom a motort hajnalban,és éjszaka is.Nappal semmi gond,szépen indul,jól gyorsul,alapjárat stb minden ok.Viszont reggel és éjszaka pár km megtétele után leáll.10 km alatt 3-4 szer is.másnap napközben használva ismét jó.Gyertyákat cseréltem,karburátort leszedtem,kipucoltam,nem találtam hibát.Valami elektromos dologra gondolok,ami összefüggésben lehet a hidegebb hajnali és éjszakai időjárással.Előre is köszönöm a tanácsokat!
Sziasztok!
Tudom,hogy idióta kérdés de nem tudom már mit kezdjek vele.
Szóval valami zörög a motor elejében.
Először a régi indexre gyanakodtam,mert szét volt esve a belseje de nem az.
Átfogdoztam minden az első keréknél,semmi nem tűnik lázában.
A leginkább akkor hallom,ha üresben gurulok és rámegyek egy huplira.