Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van ára! Én majd vagy repsolt vagy motult veszek 10w40 félszintetikus észter bázisút a hornetbe.
8500 körül meglehet venni neten az olajat kb 2000 az olajszűrő kicsivel több mint 10-ből megvan.
Mikor mit. Muszáj a min 10W50 fullszintetikus, szűrővel a 4liter ~20pénz kb. A motul 7100kicsit olcsóbb a Motorex nagyon drága. Most Elfet fogok venni mert az aokkal olcsóbb mint a többi és papíron mindent tud amit kell, na meg a GP-ben rajta van a matrica a KTM-eken
Milyen olajat használsz te?
További kulturált vitázást nektek.


Az jó. Én mindennap zuhanyozok. Minden motorozás után olajat cserélek szűrővel együtt. + Levegőszűrő és gyertyacsere.

Igy minimális a koromlerakódás is...
A suzukitol.
nem,olvastam a manualt.Eddig is 8000 nel csereltem,most is azt tettem.Pont leallas elott lett meg.Nekem jobb igy.Kb 100e re szamolok.
Csak belekotortam. (Ha jól gondolom a CB600F a hornet). Van itt 1997, 2004 és 2006 is.

Nem tudom. Nekem a mostani autókban "dinamikusan" számolja. Van hogy 12-13 ekm után kéri az olajcserét van hogy 18-19 között. És a mennyiség nem fogy. Valamiből számolja (indítások száma, hőmérséklet ingadozás, stb)

Mondjuk meglepő, hogy nyáron 40 fok kornyékén forszírozott autópálya tempónál az olaj hőmérséklet max 105-106 fok, télen minusz 10 fok környékén 100-110 kornyékén andalogva pedig felmegy 95-re is. Általában egyébként 94-67 között ingadozik.
A 6000 km a magyar berögzött csereperiódus. Mint az autókban a 10000km, mostanában 15e.
Kár, hogy nem tudtok kulturált hangnemben vitázni?

Belenéztem egy Hornet kezelési utasításba. Abban 12.000 km van. (Lehet motoronként különbözik, mármint a horneten belül...)

Honnan jön a 6000 km?
Neked nem mondták a szalonban, hogy meghálálja a motorod ha ősszel cserélsz benne olajat ?
Én is tudtam hogy nem fogod adatokat, bizonyítékokat olvasni.
Eleve mit jelent az hogy savasodik az olaj? Milyen ph-ról milyen ph-ra változik?

Egyetlen képet szeretnék látni ahol a használt olaj, fél év állás alatt bármilyen elváltozást okozott a motor bármely belső alkatrészén.
Te most kötözködsz?
Tudtam.....
Nagyon szépen összeollóztál írásokat ide.

Csak szólok, ma már nincs kén a tüzelőanyagokban!

És most hogy Te ilyen élesen elválasztottad a rozsda és a korrodációt egymástól ami egyébként lényegében ugyanaz, kérlek mutass egy képet ami szemlélteti hogy az öreg olaj bármiféle kárt tett volna a motor bármely alkatrészében!! Gyanítom hogy ilyen tem fogsz találni

Bizonyítékokkal alátámasztott tényeket írj amik igazolják az állításodat miszerint a motor “meghálálja” ha ősszel cserélsz benne olajat!!
Mind1 hogy mit mondok,akkor is mást fogsz állítani... na de még jobban kifejtem magam,mer látom nagyon gyengécskén érted meg a lényeget,és teljesen mást álítasz,amit mondok!Ez nem is lenne baj,de az hogy kiforgatod a szavaim...

Nem csak a megtett kilométereket kell figyelembe vennünk, hanem az olajcsere időpontját is. Hiszen, a motorunkba töltött olaj az első használattól kezdve folyamatosan öregszik, egy év után akkor is érdemes cserélni, ha mocink egy temperált hőmérsékletű és állandóan ideális páratartalmú garázsban pihent.Túlmelegedés és extrém hideg esetén az olaj és az adalékok molekuláris szerkezete károsodhat. Az olajnak a kenés mellett, hűtési, tisztán tartási, tömítési és korrózióvédelmi funkciói is vannak.Az olajteknőből a vezérműtengelyig minél gyorsabban el kell jutnia az olajnak, mivel itt van legtovább fém-fém érintkezés. Kopáshoz vezethet, ha nem elég gyorsan alakul ki az olajfilm. Minél frissebb és jobb az olaj, annál hamarabb jut fel a veszélyeztetett vezérműtengelyig, azaz, annál előbb kezd el kenni.Az elöregedett olaj a hidegindítás mellett, normál üzemben sem tudja megfelelően ellátni feladatát és mindezek mellett még meg kell említeni a „változó minőségű” üzemanyagokat, melyeknek magas kéntartalmuk az olaj tisztító molekuláit pusztítják és oxidálják a motor alkatrészeit. Ilyenkor motorunkban megjelenik a korom.

TEHÁT A HASZNÁLT OLAJ,korrodálja a belső részeket!!!!!Nem rozsdásítsa amit te írtál

Még 1x hogy csak is megérsd.és ezt nem muszáj senkinek be tartani,de ez az olajrol az igazság!

Ha tél előtt cserélünk olajat, akkor a régi olajban található oxidatív részecskék és savas kémhatású komponensek nem okoznak belső kémiai korróziót. Ha viszont nagy hőmérsékletingadozású helyen áll a motor, akkor összegyűlhet olyan mennyiségű pára stb. a friss olajban, ami aztán nem válik a későbbiekben a hasznára.

Ennél jobban nem bírom kifejteni,ha ebből se érted meg,hogy miért is jó télire friss olajal letenned a mocit!Rengeteg szerelő ezt ajánlja,itt megint csak megjegyzem,ne forgasd ki a szavaim,nem parancsoltam,és mondtam senkinek hogy ezt így kell...én így csinálom az hogy te meg még 2 nem értetek 1et az elvel,nem azt jelenti hogy ez amiket leírtam baromság!!

Ha már olaj...még azt is hozzá tenném,nem csak a km számítanak,hanem nagyban befolyásolja a vezetési stílus is!

Kedves F.Levi az olajrol ez a bizonyított tény!És rengeteg motor ismerőseim vannak,olyan is aki ezt sportszerűen űzik,mind friss olajal rakják le a motorjukat.
Örök dilemma.
Én majd csak februárban cserélek a 7ezerpárszázat futott olaj szépen benne figyel a blokkban, a fűtött közel +30 fokos garázsban telel a motor.
Persze hogy lapozol hisz nem tudsz írni egy bizonyított tényt sem hogy milyen kárt okoz ha nem friss olajjal rakod le télre a motort.
Hagyjuk....megnyálaztam az újam és lapoztam!!!!
Az 1 év vagy X km előírást nem az olajgyartók hanem a motor gyartoja adja meg.
Altalanos hasznalat mellett ez a 6-10e km siman osszejon ev vegere.
A "meghálálja" ugy jon ki hogy hasznalatkor savasodik nemileg es lebegésben tartott korom azert lerakodhat 4-5 honap alatt.
Es nem a magyar gyakorlat szerinti 20-30e im hanrm inkabb a 100e km hasznalatkor.
Egy 2-3e km es olajat nem de egy intervallum kozelit van ertelme cserelni.
Öntsd ki, szűrd le, töltsd vissza
Meghálálja

És még mielőtt bárki "mondaná" nem vagyok köcsög
Tehát akkor ha Te 6000-enként cserélsz mert ugye annyinál “kell” akkor Te kidobod az 1-2ezret futott olajadat mert télre muszáj friss olajjal elrakni a motort.

Nem évkre rakod le hanem néhány hónapra!
Komolyan, úgy gondolod hogy be fognak rozsdásodni az alkatrészek a motorban vagy mire akarsz kilyukadni azzal hogy a használt olajnak “rosszabb a tapadása”.
A 2000-et futott olajjal miért kopna jobban a motor?!

Ezekben az érvekben megint nincs semmi bizonyított tény csak annyi hogy szerinted ez így jó és aki nem így csinálja az rosszul csinálja.

Az 18-as szezonban 3x cseréltem olajat, utoljába októberben mert akkorra jött ki a matek és egy 2000km-es túra előtt lecseréltem. Most öntsem ki belőle a 20ezer forintos olajat mert már kb 3000-et futott ?! Ugyan....
Ugy hálája meg,hogy a használt olajnak a tapadása kenése romlik nem??Így a belső alkatrészek is jobban kopnak,a te döntésed hogy tavaszal,vagy télen cserélsz benne olajat,meg hogy mennyit mentél vele!És én ezt 1 évre mondtam,nem pedig 1000km után,itt most a téliesítésről volt szó!Szerintem?De kár ezen vitázni,mindenki úgy csinálja ahogy akarja...én így teszek,7-8000km,évente simán bele karikázok.15fokos melegbe én is ki vinném,mivel nincs pára lecsapódása,se a blokba,se sehol.Mivel pára lecsapódás a blokba,az olajba kerül,és így már az olaj minősége is romlik?Nem?Ki így ki úgy....Kárt ezzel én magamnak a gépembe nem teszek,sőt csak jót,még akkor is ha az még jó lett volna,nem sajnálom rá se az olajat se semmit! :)v Mindenkinek más a véleménye!Én a mocim így téliesítem. :) És ha jönnek a jó idők,csak gurulni kell vele!
Még mindig nem tudtam meg, hogy miért és hogyan hálálja meg a motor ha ősszel cserélek benne olajat

Na meg ha a tél folyamán megyek vele mondjuk 1000km-t mert az udő engedi, mert évek óta jellemző télen a 15fokos napok. Na ilyenkor mi van ?! Akkor az új olaj már használt ?
ami nalam az idokorlat miatt hamarabb jon el.