Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Közúti használatban is van?
Megvan! Kb3 hónap alatt készült el,de ebbe benne van,hogy a forgácsolósnál 3hétig,festőnél szintén vagy 3 hétig vendégeskedett.Hétvégén be is indítom,tavalyi benzin van benne remélem nem döglött bele.
Fraszt vesziti, semmi baja nem lesz.
Kimaradt a hogy és az elveszíti között egy ha szócska azzal együtt helyes a mondat.
Én úgy gondolom hogy elveszíti egy év alatt a megfelelő kenő tulajdonságát akkor nem lesz megfelelő a kenése a motornak, tehát jobban fog kopni (gyűrűk, hengerek). Valamint mivel itt a sebváltó is ezt az olajat használja a váltó fogaskerekei is jobban kopnak és minden olyan eszköz ami ezt az olajat kenésre használja. Nem vagyok szerelő de ha logikusan rakom össze a dolgokat akkor ez így következik egymás után.
Fém fékcsöveket kapott. Csak ezért lett lecserélve.
Telon eleg erdekesen nez ki.
Az egesz motor nem er annyit. Ezt jo ertelemben ertsd. Pl fekcsovet elvieben 5 evente kellene.
Engem még mindig az érdekelne hogy milyen kárt tud tenni a motorban az olaj ha nem cseréljük le 1év után?
Azért mosön a simsonodra kíváncsi lennék. Meg van még? Mennyi idő alatt raktad össze? Ja és bocs ha köszönömöm cinikusnak jött át nem szándékoztam ilyet bármelyikőtök felé se sugározni.
Ezért köszöntem.
Olajat is úgy mert egy évet ír és évente cserélek. Bár az ott leírt 12ezer kilométert sokallom, de mivel ennyit nem megyek egy évben így évente. Ugyanez vonatkozik a gyertyára is nem mentem két év alatt 12 ezret de 2 év után kicserélem inkább. Benzin csövet egy hónapja cseréltem. Sőt vízcsöveket is meg hűtőfolyadékot is. Teló olajat tavaly cseréltem szimeringgel együtt. Fékolajat tavaly májusban cseréltem fékcsövekkel együtt.
Ahogy irtam, en ma csereltem. Ebben a gyertyaban ~14e km van, vegyesen hasznalva. Volt szerpentinezes, autopalya, varos, es egy palyanap is.
Erdekes ember vagy. Gyertyat szervizkonyv szerint cserelsz. Olajat gyakrabban. Semmi baja nincs a gyertyanak ha:
- hidegen, melegen jol indul
- alapjarat egyenletes
- fordulaton nincsennek kihagyasok
- elektrodak epek, szine szep.

Persze ezek masoktol is fuggenek.

De mivel ezt bonyolult leirni ezert hataroz meg a gyar egy futas teljesitmenyt.

De vegyel tobb 600ccm-es motort, kozel azonos teljesitmennyel es fordulatszam tartomannyal. Es latni fogid, hogy akar azonos gyertyak eseteben is 12-18-24 ekm csere intervallumot ir. Ha olajat gyakrabban cserelsz akkor cserelj gyertyat is hamarabb. Sot telo es fekolajat is.

De akkor rakerdezek. Pl fekcsovet mikor csereltel a 2002-es motoron?

Es uzemanyag csoveket?
Induljunk a kályhától:Te érdeklődtél ki mikor cserél?!
Én leírtam az én verziómat,senkit nem köteleztem ennek betartására.
Legjobban a személyes tapasztalataitoknak örülök és köszönöm.
Persze használat és használat között is van különbség. Mert nem mindegy milyen fordulaton használod a motort. Milyen fordulatnál váltasz. Hosszú rövid távolság. Ez mind befolyásoló tényező. Meg hogy mit engedhetsz meg magadnak pénzügyileg vagy mit tartasz fontosnak.
Évente 5000et megyek.
3szor cserélnék olajat. Legalábbis én. Bár lenne annyi időm hogy annyit menjek. Kicsit irígy vagyok.
Ha 2év alatt nem mész a motorral 5000-et sem akkor mi a pöcsnek dobnád ki a gyertyát?! Mi tud tönkremenni egy gyertyán ?!
Tehát ha évente cserélem az jobb. Én évente megyek a motorral 15ezret minimum, akkor most mi van ?
A túlkoros felénk időt jelent nem futott km-t.
Mi maradna? Kopadék és kox. Ennyiből te nem állapítod meg hogy az az olaj jó vagy sem.
Tegyél fel egy hőmérséklet és nyomás szenzort, azok közelebb visznek a célhoz.
De felajánlom bárkinek ingyen a két éves gyertyáimat csere után.
Nem félek egyáltalán. Viszont tudom hogy használom a motoromat, milyen fodulaton. Tehát kicserél évente az olajat kivéve ha hamarabb van meg az 5000 km. A gyertyákat meg 2 évente vagy 12ezrenként ahogy a gyár ajánlja. Max 20ezer forintról beszélünk/év/olaj vagy gyertya csere. Ez nem összeg érte. :D
Nekem nem 12e-res intervallum van hanem 20e.Kivéve a gyertyát egy teljesen új cuccnak látszik,sem elégve sem kormolódva nincs.Ennyire nem kell parázni.