Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hogyan ellenőrzik hogy nem babráltátok a motort, szétszedik a verseny előtt? Majd kitapasztaljátok mennyire szigorú a helyzet, direkt szűrő, beömlő polír, egy kis könnyítés imitt amott szerintem belefér
Az bizony Józsi, az elektroszmog, vagyis a láthatatlan mumus. Egyébként még mindig vitatott az élettani hatása de hosszútávon nem egészséges az tuti! Nekünk jut belőle rendesen, főleg a söntkábel közelében, vagy amikor szigetelt kesztyűben érintéses technológiával dolgozunk. Persze kap ebből mindenki más is ebben a modern világban, Wifi, átjátszó tornyok, mobil... stb. Nem örülök én se a sugárözönnek de védekezni nem nagyon lehet ellene, általában váltjuk egymást nagyobb munkáknál és elég komoly nálunk a rendszeres alkalmassági is, az utóbbi években már a vérünket is vizsgálják.
Ahogy könnyítitek a görgőket, úgy emelkedik a fordulat. A gyári görgő méret inkább kompromisszum a rugalmasság és a tartósság között.
Sok szerencsét a versenyhez!
persze valami iylesmi a terv. Van egy feleakkora motoros srác mint én, na ő pont jó lenne erre. Csak nem robogózott még sose. Van egy srác aki régen robogóversenyzett, de ő meg tavalyelőtt elesett a motorjával, azóta nemnagyon van kedve sose jönni...

Van görgőszett, de nem biztos hogy jobb lesz, lehet majd új gyári megy bele. Pont azt beszéltük most, hogy inkább a gyorsulásra kell menni, mert a pálya kanyarog, egy egyenes van benne a célnál, ami kb a pálya ötöde. Majd 20.-án lesz tesztnap, ott válogatódnak ki a pilóták, valszeg lesz görgőcsere is közben hogy megnézzék melyikkel mennek jobb köridőket :)
Gumikat jó keményre fújni és egy kicsi, könnyű pilótát a nyeregbe. Görgőből kicsit könnyebbet bele, ezek a kis kétüteműek úgyis a fordulatból élnek.
persze, egyből már 3 éves tervet eszeltek ki :) Mondta a nagyfőnök, hogy idén inkább csapatépítő jellegű legyen, nembaj ha tökutolsók legyünk, de élvezzük. Aztán az idő előrehaladtával egyre jobbak leszünk úgyis. Az a baj, hogy a széria robogón CSAK a variátort lehet megpiszkálni. Ha akármit lehetne, akkor menne erre a robogóra minden :) Tervezett, szimulált kipufogó, nyilván a hengerbe, dugattyúkba is belenyúlnánk. Van itt szakértelem bőven, végülis kb 50 itt dolgozó ember gépkocsi, teherautó, vonat, tengeralattjáró meg ilyesmi motorokat tervez. Szóval akkor nekünk biztos izgalmasabb lenne, de így is jó buli lesz szerintem :)
Az elektromos térerő miatt?
Új idők már ! Akkor/80-as évek közepe/ a 120Kv-on a FAM-osok kezdték ezt a technológiát tóbbszór néztem a munkájukat . Nem a hosszú élet alapja . Még nekünk akik csak a kapcsolókat javítottuk is havonta kellett menni EKG-zni !
Na az egy külön világ, anno az alapképzéseken belekukkantottunk abba is egy kicsit.
A póznamókus ma már nem igaz, legalábbis ránk nem, mi kikapcsolás nélkül dolgozunk feszültség alatt 22kV-on, főként érintéses technológiával szigetelt gémes kosaras teherautóból. Mellette a NAF (120kV-os) hálózat felügyelete-karbantartása, ügyeletben meg minden, akár KIF (fogyasztói) hálózat is, ja meg alállomási munkák, kábelszerelés... szóval minden.
Az szép munka lehet! Én Bányavillamossági techn. vagyok . Nyugdíjas.
Na még ! Nekem vill.háll.szerelő a szakmám ! Magyarul póznamókus ! Nagyfesz.kapcsolókat javítottunk szervizeltünk 20-120Kv-on !
Gondolom , hogy nagyon észnél kell lenni. Mekkora az a nagyfesz, ahol még fesz. alatt dolgoztok?!
Az első 10 hiányszakmában benn van. A legkeresettebb az okj-s takarítónő a minap olvastam, de informatikusból is rengeteg kellene.
Akkor értem, gépkezelőkből is hiány van, pontosabban a jó gépkezelőkből, mert pl. vizsgám nekem is van targoncából még a nehézgéppel együtt csináltam meg, viszont a vizsgán ültem utoljára targoncán, úgyhogy igen összeborogatnék mindent ha most hirtelen rá kellene ülni
Egy multinál targoncázok jelenleg.
Neked mi a munkád István?
Munkaerőhiány van és ez nálunk főleg gond, még ha találnak is villamos végzettségű embert, több év mire minden feljogosítást megszerez és teljes értékű beavatkozóként dolgozhat, illetve ügyeletbe is be lehet tenni.
Nálunk is nagy a fluktuáció. Egy hét alatt öten mondtak fel, hozzánk is kellene egy ember hónapok óta, de hétfőn felmond egy közvetlen kollégánk. Megy is a kapkodás... szerintem csak pénz kérdése a képzett munkaerő, de már régóta nem hozzánk járnak át a szomszédból melózni, hanem fordítva.
Felelősség az van , nekem nem kell mondanod, főleg amikor nagyfeszültségen dolgoztok! Gondolom kevés a képzett ember!
Ez nagyon jó és a cég is nagyvonalú, gondolom felismerték hogy munkahelyi csapatépítő programnak is remek lesz.
Kíváncsi leszek a beszámolóra, remélem lesz
Egyik kollégát baleset érte otthon, másik kettő a dunántúlra költözik. A fizetésünk nem olyan rossz de a felelősség is nagy és minden pillanatban észnél kell lenni. A munka változatos és sokat vagyunk külterületen, néha sokat kivesz belőlem de mégis szeretem, csak a pénzért nem tudnám ezt csinálni.
én is pár éve rendszeresen voltam Steyr-ben munka miatt, és ott is azt láttam hogy felfestés nélküli tökéletes keskeny utak kanyarogtak a dombk között. De szerintem akárhová megyünk, mindenhol tökéletes út vár majd ránk :) Csak kell valami cél. Egyébként azt is néztem, hogy a Bledi tóhoz is szívesen elmennénk majd Szlovéniába, ami az Őrségből csak közelebb van, viszont az se egynapos túra lenne, mert letudni ott mindent nem szívesen akarnék pár órácska alatt.

A robogóverseny meg egyébként elég durva, rendes csapat kell, 4 vagy 5 pilótával, szerelőkkel, sajtóssal. Ráadásul egykét perc alatt betelt az a 24 hely ami volt. Nekünk szerencsére sikerült az elsők között nevezni, remélem jó kis buli lesz. Aprilia SR50-t vett a cég. Sajna semmit nem lehet változtatni a gyári állapoton csak a variátort. Így aztán nem tudjuk nagyon kamatoztatni a hozzáértésünket, de azért le lesz mérve rendesen, beállítva ahogy kell. Biztos nagy buli lesz, már várom nagyon :)
Köszönöm ! Jó egészséget!
Miért fogytatok el a munkahelyen? Nyugdíjba mentek ? Vagy máshova dolgozni? Remélem azért rendesen fizetnek?! Az biztos, hogy az osztrákoknak nagyon rendben vannak a dolgai. Én először '86 nyarán voltam kint! Majd '90 -ben is, és utána is többször.