{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5354747] 2017. 05. 26. 9:07
emzoli22357
Nekünk idősebb Kelet-Európaiaknak, akik megéltük a korábbi rendszer hiánygazdaságát,és a szocialista tábor olykor nagyon alacsony minőségű termékeit,kicsit furi egy ex keleti blokk beli gyártó, idegenkedünk tőlük.
Csakhogy, ezek a gyárak,amik megmaradtak,túléltek,már 20+éve a Nyugat-Európaipiacra termelnek elsősorban, a termékeik már nem azok a tipik szocialista izék.
Ez a skoda már nem az a skoda, ez a dácsia már nem az a dácsia,ahogy ez a mostani MItas,már nem a korábbi Barum.

Ahogy a másik hsz-ben írtam, a helytelen méretű gumijaink Mitas-Sava koprodukcióban készülő cuccok voltak,nem volt más bajuk csak a mérethiba.

Mitasból például teljesen jó az MC 50-es,ebbőlvan is méret kisciberére.
http://www.mitas-moto.com/inte...
[#5354744] 2017. 05. 26. 8:44
emzoli22357
Szagérteni köll? DDD:)

A régebbi modellek Enkei felnije kissé lehetetlen méretű, nem túl sok gyártó kínál rá helyes méretben gumit.

Az első 1,85 széles felni méretét tekintve a senki földjén van,80/xx-es gumihoz kicsit széleske, a 90/xx-es hez meg vékonyka.
Történelmileg ez a kicsit furi méret a 80-as évekből származik, akkoriban nem volt még divat a széles gumi, az akkor még működő Európai kismotorgyártók (puch-Zündapp-Kreidler unsw) mind ilyen méretű kerékkel dobták piacra a recegéket,és a nagy gumigyárak Pirelli Michelin estébé kínáltak is hozzájuk megfelelő gumit.
A 80-as évek közepére az Európai kismotorgyártók szinte mindegyike megkrepált, a felniméret meg maradt,illetve megkezdődött a 90-es évek elejétől a "minélszélesebbannáljobb" című agyalágyult versengés,aminek az a vége,hogy a mostanában piacradobott 6-8 loerős recegéken teljesen irreális méretű gumik vannak, amik drágák, nehezek és roppan feleslegesek. Elrettentsül a Derbi Gpr gyári gumimérete 110 elöl és 130hátul ami reálisan elég volna egy 40loerő körüli 170 kilós motorra,de eztegy 8 loerős kismotorra szerelik..
Szóval,a kiscibere felnimérete a divattal szembemenve teljesen ésszerű, csak éppen nem könnyen beszerezhető.

MI próbáltunk a régebbi modellre 90/80-ast előre és 110-eset hátra, de ezeket egyértelműen behúzza a felni, túl domborúak lesznek,amitől főleg alacsony sebességnél billegőssé válik a motor. Meg lehet szokni,de elég idegesítő először.
Végül,szépen mindenki visszaváltott néhány verseny után a gyári méretre, elöl 80/90-re hátul 100/80-ra,mert ezek fekszenek szépen a felnin.

Többünknek nagyon bevált a Heidenu K80, forszírozott üzemben szépen meg lehet olvasztani,van értelmezhető kopásképe, mérsékelt esőben sem esik ki alólad egyből, gyorsan melegszik, nem rettentő érzékeny a nyomásra (de azért megérezni rajta már 0,2 bar difit is) ha utcán is motoroznék a kisciberével az utcai motorra is ezt tenném.
Például a mofaker forgalmazza.
Amit nagyon nem javaslok az a Conti Go. Olcsó,de olyan is.
2-3 éves korára elpárolognak belőle a lágyító anyagok,és kifejezetten kérgesedik, hamar öregszik, és már új korában sem egy nagy etvasz.
[#5354432] 2017. 05. 24. 19:04
Gyurma1969
Maradunk a gyári méretnél. Köszönöm még egyszer. Nézelődök még a neten.
[#5354403] 2017. 05. 24. 18:19
CBJózsi
Megnéztem. 120/70-es van a 34-es kerekén. Ránézésre jó rá.
[#5354358] 2017. 05. 24. 15:52
CBJózsi
Mondanám, hogy nekem 130/70 es IRC van fennt gyárilag, de ez már a JC 50-es modell, aminek szélesebb a felnije. Neked 100/80 a hivatalos. 110-es biztosan felmegy még, van otthon egy JC 34 kerekem, majd megnézem mi van rajta. (szerintem azzal versenyeztek)
Az IRC viszont jó választás - mint írtam is. Most már ez lett a beszállító. Az biztos, hogy a Dunloptól ezerszer jobb!
Eddig nem volt vele semmilyen negatív tapasztalatom.
[#5354349] 2017. 05. 24. 14:25
Gyurma1969
Most lett véve a cbr 125r motor a fiamnak első kereken mitas gumi van a hátsó már elhasználódott amit cserélni szeretnék, de ebben a méretben nem nagyon találok.
Bármilyen segítséget vagy ajánlatot meghallgatok. CBJózsi köszi a hozzászólásod neked milyen van fent a CBR-en?
[#5354247] 2017. 05. 23. 21:13
CBJózsi
Majd a versenyző kolléga megmondja mi az ideális kanyarban. Talán lehetne egy fokkal vastagabb is - nem tudom miért, jobban biztosan nem tapad.
Mostanában nem volt Mitasom (az ezresre nem tenném, a 125-ösön még nem kopott el a gyári). De régebben a CB 500-on az volt a legjobb választás, arra emlékszem.
Apropó, végre az első Hondám, ami nem fos Dunloppal jött ki, hanem IRC-vel!
Na AZT tudom ajánlani, nagyon jól teszi a dolgát!
[#5354216] 2017. 05. 23. 19:39
Gyurma1969
Sziasztok.Meg szeretném kérdezni, hogy milyen gumit ajánlotok hátsó kerékre? 100/80-17. vagy esetleg más méret?
Mitas-ról vélemény?
Előre is köszönöm!
[#5353237] 2017. 05. 19. 9:11
emzoli22357
A bajnokságban együtt megyünk a zongorásokkal (yamakka:)azok tényleg gyorsabbak erőből.
A gyári motorra mértek valami 13 eleje loerőt (annak is többnek kellen lenni hihi)
De főleg nem ebben jobbak,hanem a juniorok egyszerűen sokkal jobban mennek mint mi vén hülyék:)
[#5352670] 2017. 05. 16. 12:45
CBJózsi
Jah, ezek csak számok. A lényeg, hogy egymáshoz képest mit tudnak.
A CBR jóval erősebb, mint egy MZ vagy egy Innova, de állítólag gyengébb, mint a Yamaha.
Országúton tud 90-100-as utazót normál körülmények között, és 120-ig viszonylag könnyedén elhajszolható.
Ennyi.

BTW. most volt fennt a hahun egy JC50-es 500-ért! Ami roppant diszkont - valakinek ilyen perverziója lenne...
[#5352475] 2017. 05. 15. 17:34
emzoli22357
Igen, vélhetően ez van a háttérben.
Viszont így már valós tudjuk mennyi az annyi.
(nem mintha ez bármit is számítana:)
[#5351815] 2017. 05. 12. 14:30
CBJózsi
Meglepő és hihetetlen, mert akkor hány LE az Innova? Vagy egy 125-ös MZ? Valami itt nem stimmel. Szerintem nem számolták át főtengelyre és az a hátsó keréken mért teljesítmény.
[#5351796] 2017. 05. 12. 13:04
Alucardd
Sziasztok!

Keresnék jó állapotú bontott piros fejidomot 2006-os CBR-re.
Ha tudna esetleg valaki, megköszönném!
[#5351598] 2017. 05. 11. 10:11
emzoli22357
No elvsak,volt itt korábban egy kis beszélgetés (vita-szerűség) arról,hogy valójában hány loerő is lehet egy kiscibere.
Nos,tegnap padrakerült az egyik recege..
A motor egy viszonylag csinos,nem is egymillió kilométres darab, a mezőnyben az egyik leggyorsabb.
Van rajta egy tök nyitott titán sportkipu rendszer, egy ténylegesen 28-as karbi ( a gyári valójában 26 sincs) ki van belezve a légszűrője anagyobb áteresztés kedvéért.
Ez a motor,az én ténylegesen TÖK SZÉRIA motorom mellett úgy megy el erőből egyenesben,hogy öröm nézni,pedigmaga a motor vagy 5 kilóval nehezebb mint az én jobban lefosztott biciglim, és a pilóta is alaphangon egy tizessel nehezebb hálam,ennek ellenére engem a szériával kikerül erőből mint a tehénlepényt.
Tehát ez a kissé felturbózott recege,több óra szondás(műszeres) karbioptimalizálás után 12,1 loerőt tudott.
magyarul, amit saccoltam korábban,hogy a széria motorvalójában nemigen lehet több 10 loerőnél az eléggé biztos hogy áll..
D:)
[#5350310] 2017. 05. 03. 21:13
BáthoriMotor
[#5350232] 2017. 05. 03. 14:31
emzoli22357
[#5348984] 2017. 04. 27. 12:57
CBJózsi
Csak hátsó? Van ülésem, de hogy jut el hozzád?
[#5348966] 2017. 04. 27. 10:59
Vman
Sziasztok!Keresek km óra spirált,hátsó ülést.Köszi.
[#5348954] 2017. 04. 27. 8:43
CBJózsi
Akkor nem 30 hanem 50. Csodálkozol, hogy otthangynak? A Simson egy vastag meg pár pilincka vascső. Nem nagy kunszt könnyíteni...
A vázam még megvan, ha gondolod valahogy megoldhatjuk hogy eljusson hozzád. Húsvétkor közbeszólt néhány tényező, de ami késik....
[#5348952] 2017. 04. 27. 8:40
CBJózsi
Az elsőben nincs, autót helyeztettem forgalomba, de biztonságosabbnak ítéltem fizetni érte egy "profinak".
Ha van rajta műszaki, akkor nem nagy gond - az enyémeken nem volt, azért nem kockáztattam.

Ha bontottat akarsz, néhány bejegyzéssel lejjebb.
Ha újat, akkor Lings Honda parts: kicsit jobban visszaolvasva írtam egy angol Honda kereskedésről, náluk szinte minden van cikkszám alapján, relatíve olcsón.
[#5348920] 2017. 04. 26. 23:03
emzoli22357
pályasimsonok 65kilónál nemigen szoktak nehezebbek lenni,az meg már 8-10 loerővel is jól halad.
A cbr száraz súlya is 110+ kiló ami egy vicc, menetkészen meg a 120+ ez elfogad6atlan:)

Az enyémről már lejött egy csomó fityfene, minden luxus ami utcára való,lámpa,műszer,tükör stb,de még mindig rohadt nehéznek érződik a méretéhez képest,ami főleg lassú tempójú,vagy áttevős kanyarokban zavaró.
Most olyan 105 alatt lehet már,de még vagy huszat le kellene fűrészelni valahonnan:)

ha valahogy 80-85 kilóra le lehetne faragni,sokkal jobban is haladna.

Ami brutálnehéz rajta,az maga a főváz,azzal nem sok mindent lehet kezdeni, bár lehet ha begorombulok, a télen kifurkálom belülről D:)
A kormány villahíd egységen van 2 kilót meg lehet spórolni,az az ontöttvas gyenge és nehéz
vannak nagyon faja poliamid kormánybefogók,duralu csővel nulla súlyúak, persze,ha elzakózol eltörik.
A hátsó féknyereg tartólemezét szemeltem még ki,az isvalami iszonyat vastag vaslemez, mintha 300 kilós motoron lenne azt is legyártom aluból.
szóvalígy..
90 kiló alá bemenni ez volna a cél..
[#5348740] 2017. 04. 26. 11:35
Kazsas
Helló!
Nem tudom jó helyen kérdezek-e, de ha nem bocsánat!
Érdekelne, hogy valakinek van, e tapasztalata honosítási eljárásra itt gondolok legfőképp szükséges papírokra, és költségekre.

Másod sorban, hogy hasidom pár beszerzésében van- e valakinek tapasztalata.

Válaszokat Köszönöm!
Kazsas
[#5348496] 2017. 04. 25. 14:55
CBJózsi
Hátmondjukde könnyebbek is vagy 30 kilóval...
[#5348480] 2017. 04. 25. 13:41
emzoli22357
majdnem mindegyik reszelt 70-es simson gyorsabb volt, mint a kiscibere ezen a ki pályán, persze,a kapagéppel sokkal könnyebb menni

Hétvégén rendes Magyar Bajnoki van Máriapócson,lesznek hondák is,majd beszámolok:)
[#5348469] 2017. 04. 25. 13:00
CBJózsi
Megértem, bár szerintem az 50ccm kicsit túlzás. Kell ez a 125-ös ahhoz, hogy ne legyetek - a normális embereknek is - útakadály. Én is szívesebben megyek csavarogni a kicsivel.
Anno 15 éve együtt vettük a CB500-ast egy zirci rendőr sráccal, neki volt egy CG 125-öse is és azt mondta, hogy az JOBBAN szereti valahogy
Sehogy nem értettem, de most, hogy nekem is ott áll a garázsban a két gép, sokszor szívesebben választom a kisebbet.
Vasárnap is felkeltem fél hatkor, mire a család megreggelizett, én már lenyomtam egy jó 250 km-t szép tájakon, naná