Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megnézem persze, de kB 3 hónaposak! Ennyi idő alatt lehet ez mocsok amiről beszélsz? Mert igazából a feknyergen kívül szinte minden új
"karmantyúk hornyaiba egy kristályos szerkezetü kicsapodás jön létre"
Ezt nézd meg! Ès távolítsd el.
Hát köszönöm a válaszotokat! Még a zsirzást megprobalom a csuszkákon de már kezdem nagyon unni a szitut
Azért is fontos hogy minimális surlódással forogjon a tárcsa, mert ha hozzáér, akkor kagylósan kikoptathatja a tárcsát, Ami annyit tesz, hogy körben nem lesz azonos a vastagsága ez pedig ingadozó fékeröt-rázást okoz, mely csak tárcsacserével orvosolható. Méréseim-tapasztalataim szerint 1 század miliméter (0.01mm) már érezhetö, 0.015 mm már jelentös, és 0.02 mm -es kagylós kopás tárcsán már müszakin való eredménytelen részvételt eredményez a fékerö ingadozás miatt.
Ezért nagyon fontos a dugattyúk tisztántartása.
Összeszereléskor létezik egy paszta amivel meg lehet kenni a karmantyút.
https://www.amazon.de/ATE-03-9...
...de van aki csak fékfolyadékkal keni meg...
Továbbá a fékbetét csúszkáit a féknyereg öntvényében is meg szoktuk kenni vékonyan rézpasztával.
Korrossabb motorok munkahegereinél elö szokott fordulni olyan jelenség, hogy a karmantyúk hornyaiba egy kristályos szerkezetü kicsapodás jön létre, mely lehet a valami aluminium oxid, vagy a fékfolyadék származéka. Ez annyit tesz hogy lecsöökenti a karmanytú hornyának átmeröjét az féknyereg öntvényében, így a karmanytú sokkal jobban ráfeszül a dugattyúra. Az én ismereteim szerint karmanytú kerestmetszete nényzetprofil. A horony van kúposra munkálva egy picit. Amikor a dugattyú kifele indul a karmantyú belsö átméröje ráfeszül a dugattyú palástjára a keresztmetszete rugalmasan deformálódik (nyírás jön benne létre). Mikor a nyomás megszünik a karmanytú deformációjában tárolt rugalmas feszültség-energia (mint egy sima mezei rúgóban is) nyomja-húzza vissza dugattyút. Ha kopás miatt az elmozdulás nagyobb akkor nyilván a karmantyú belsö felülete megcsúszik teljes deformáció esetén, melyet valszeg a horony külsö oldalfala határol, és a dugattyú kijebb csúszik, majd nyomás megszünesekor a karmantyú ismét visszahúzza dugattyút.
Szóval karmantyúk cserélve, új tárcsák betétek, és nincs totál visszanyomva a dugattyú sem nem vastagabb a betét a többitől! Ma mentem 500km t haza értem és ahogy toltam a garázsba már hallottam hogy surlódik szóval ugyan az! Nem nehezebb tolni vagy ilyesmi annyira nem fog be de mégis szorul kicsit és szét vág az ideg tőle! Főleg mert egy kissebb vagyon volt az EBC fék szett! Mi az annya picsáját lehet vele? Nem értem
Igen jó a kérdés! A karmantyúk is szinte újak! KB 3 hónapja cseréltem le azokat is! Vagyis azokkal kezdtem még a gyári tárcsá volt fent és úgy gondoltam régi a munkahengerekben a karmantyú és kicseréltem! Surlódott utána is! Aztán 1 hete új EBC tárcsák plussz betétek és ugyan az! Szorul. Ma mentem 500km t és ugyan ez van! Még mindig szorul. Megőrit
Hogyne menne már bele. Simán.
Nem típusazonos motorcserének minősül, úgyhogy lehet gond vele ismerve hazánkat. Próbálj meg 893-ast szerezni, megkönnyítené az életed de a 919-est is le lehet papírozni, megvan rá a jogi háttered. Nyilván kell az új motorról számla vagy adásvételi, paraszti logika alapján eredetvizsga...amennyire tudom, mivel nem típusazonos a blokk, lóerőt nyersz, stb. kell engedély az NKH-tól, addig ne is kezdj semmibe szerintem amíg nem tudod, mit szólnak hozzá. Mondom, a jogi háttered megvan de úgy megtudják nehezíteni a dolgodat, hogy önként elállsz a 919-es cserétől.
Ha ezek megvannak, akkor mehetsz önkormihoz átvezetni az új adatokat, tehát lesz új törzskönyv és forgalmi, a költségeivel együtt, az mondjuk nem vészes. De amúgy fent van minden a kormányablakon a neten, milyen iratok kellenek, stb...kérdés, hogy akarnak-e új műszaki vizsgát a csere után...ismét a logika alapján típusazonosnál nem hinném hogy kéne, nem típusazonosnál el tudom képzelni.
Ha új a tárcsa és betét, akkor azok gondját kizárhatjuk, az EBC az egyik legjobb márka, ha nem a legjobb. Ha amúgy a dugók úgy mozognak a nyeregben ahogy kell, nem szorulnak, stb.,
akkor:
1. lehet, hogy kicsivel vastagabb a betét "húsa" és az új vastagságú tárcsával már tökig betolt fékdugattyúval sem távolodik el eléggé a betét a tárcsától. Autón találkoztam már ilyennel, le kellett csiszolni a betétből. De hangsúlyozom hogy az nem EBC meg ilyesmi volt hanem bármi X márka. Motoron még nem találkoztam ilyennel de lehet eshetősége.
2. cserélni kell a karmantyúkat mert lekopott az élük. A keresztmetszete egy dőlt trapéz, ami a fék elengedésekor, a fékfolyadék nyomásának csökkenésekor mintegy visszahúzza kicsit a dugattyúkat. Ezt meg is tudod nézni, ha kezedben a nyereg, ujjad a dugattyún és minimálisan ráhúzol a fékre, aztán elengeded, érezni fogod, hogy valami visszahúzza a nyeregbe. Na, lehet, hogy ez nem történik meg eléggé.
3. lehet, hogy nincs semmi gond, csak a kézzel megforgatás nem ugyanaz mint a menetközbeni. Nem csak a karmantyú húz vissza minimálisan, de a tárcsa sem 0-ás, min. ütése van és az épp elég hogy pár fordulat alatt helyet csináljon magának. Azt azért ne felejtsd, hogy ez nem bicikli, hogy megforgatod a kereket és leviheted a kutyát, még mindig forog mire visszajöttök.
4. esetleg lehet a főfékhenger hibája de ha eddig nem állt fent a jelenség, ezt kizárnám ha gyanúsan a tárcsa és betétcsere után jött elő a problem.

Szerintem használd pár napig, járasd a féket, ne szedj szét semmit feleslegesen. Nem forgattam meg hogy mennyi az annyi, nyilván ha nagyon szorul, akkor ne égesd el az új féket egy szoruló nyereggel de sejtésem szerint pár 100 km múlva oda pörgetheted a kereket ahova akarod, kicsit kopik a betétből és ennyi, ha nagyon akarsz csinálni valamit, sík felületen durva csiszpapírral toljál párat a betéteken (én azt amúgyis szoktam beszerelés elött és az éleit is lekapom 45 fokban)
Sziasztok, kikönyökölt a hajtókar a 95ös évjáratú sc28 as cbremben , aminek a blokja 893 as, a kérdésem az lenne, hogy a 919 es cbr blokkját bele lehet tenni? Kompatibilis vele? motorcsere után hová kell menni , hogy a forgalmiba belekerüljön az új motorszám?
Szóval a fék nyeregben a dugattyúkat gondolom kipucoltad és nem szorul !!!
A régi tárcsa kopott ? A fék munkanyeregbe a munka hengerek gondolom kipucoltad és nem szorul.
Ja még annyi hogy új EBC féktárcsákat kapott új fékbetétekkel mert azt hittem hogy a gyári üt! Szóval előtte és utána is ez a jelenség mi lehet a baj?
Sziasztok! Mondjátok valamit arra a problemámra hogy az első fék tárcsái surlódnak azaz bele ér a fékbetét minimálisan sztm mind 2 tárcsába! Ha megemelem az első kereket akkor kézzel meg tudom forgatni de surlódik és nem tudok 1 kört se pörgetni szóval nem forog hanem szorul
Jelenleg már nem áll fent a túlfolyás gond, az még a szétszerelés előtt volt. Egyébként ez a sajtolt verzió. Összeszerelés után megpróbáltam hogy felfordítottam a karburátor és belefújtam a benzincsőbe, teljesen tömítettnek tűnt, nem éreztem semmi szivárgás (nem tudom hogy ez mennyire megbízható módszer), de szerintem nincs gond a tűszelepeknél, a legelső alkalommal talán csak felakadt valami kosz miatt.
A hétvégén megint neki ugrok, bízok benne hogy sikerül valamire jutnom.
sziasztok!
Ha benzin volt a hengerbe akkor a karbi folyt túl, de ha zár a tű szelep akkor csak úgy tud befolyni hogy a tűszelep mellett az üléknél engedi a benzint ami szép lassan a hengerbe jut! A réz ülék és a karbi közötti gumigyűrű öregedett el...
1999 es CBR nél van sajtolt ülékes és csavaros ülékes karbi az utóbbi könnyen javítható!
Majdnem, a tolattyúkból nem szedtem ki a tűt, meg a szívató szelepeket nem szedtem ki, ettől eltekintve teljesen szétszedtem.
Ez alapján az előbb említett kivételektől eltekintve teljesen szét lett szedve:
https://images.cmsnl.com/img/p...
"Amit eddig megpróbáltam:
- Karburátor teljesen szétszedve, kipucolv"
--> Ìgy?
https://www.sportmotor.hu/albu...
Amikor első alkalommal jelentkezett a probléma és utána kiszedtem a gyertyát akkor nagyon benzines volt, valamint leszedve a karburátort azt láttam hogy a szívó szelep tetején állt a benzin. Ezután következett a karburátor szétszedés, tisztítás, utána összerakva nem járattam sokat, de nekem nagyon száraznak tűnt a gyertya. A szívócsonk tömör, nem csatlakozik hozzá semmi, az úszóházban van benzin érzésre kb. ugyanannyi mint a többi karburátorban.
A féktisztító jó ötlet megfogom próbálni.
Köszi
Nem falsol valahol az a 3-as henger? Gyertyakep ha van milyen -kormos vagy hofeher? Probalkozas utan egyaltalan szaraz vagy benzines?
Jaras kozben fektisztotoval Oda kene fujni a pillango tengely kornyekere, szivocsonkhoz. Csatlakozik esetleg ehhez szivocsonkhoz vakuumcsö, Az tömör?
Ha porlasztot aljan a leengedö csavart megnyitod, folyik Az uszohazbol a benzin folyamatosan?
Az lesz, nekem sincs más ötletem.
Ha ennek ellenére sem jó akkor szedd szét újra ! Valami elkerülte a figyelmed!
Szia.
Kettő gyújtótrafó van benne, egyik az 1-es és 4-es hengert lája el, a másik pedig a 2-es és a 3-ast. Simán fogtam és átdugtam a 3-as henger kábelét a 2-es hengerre (nem bontottam semmit csak átdugtam) a 2-esét pedig a 3-aséra és a 2-es henger tökéletesen ment a 3-as kivezetéséről. Ezért a trafó hibát elvetném.
Nyilván nem azt várom hogy valaki megmondja hogy mi a baj, de esetleg szívesen fogadok ötleteket amire nem gondoltam. Nem vagyok szerelő, de azért igyekszek képezni magam és elég sok "szakirodalmat" olvasok, valamint a környékemen nincs is olyan szerelő akire rábíznám.
Szia.
Az úszóházban van benzin, az első alkalommal menet közben folyt "tele" a henger, egyébként mindig zárt benzin csappal tárolóm, de a tisztítás után már nem tapasztaltam túlfolyást.
Az úszó nem lyukas, valamint megpróbáltam egyik működő henger úszóját és tűszelepét felcserélni vele, de úgy se lett jó, a másik henger viszont a 3-as cuccaival tökéletesen megy, ezért az úszó és tűszelep hibát is kizárnám.
A trafóval kapcsolatban lehet hogy nem fogalmaztam egyértelműen, úgymond nem kábel csere történt hanem fogtam a 2-es henger gyertyapipáját és rádugtam a 3-as hengerre a 3-asét pedig a 2-esére, a kettes ezután is tökéletesen ment. A 2-es és a 3-as egy gyújtótrafóról mennek, tudtommal mindig azonos pillanatban kapnak szikrát (együtt jár a két henger), ezért felcserélhetőek.
Lehet, hogy először a 3-as henger trafót kellett volna lecserélni-ellenőrizni! De ez csak javaslat. Ezt a hibát távgyógyítani nem lehet.