Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Melegen van kisebb hézag, gondolom én. Biztos gyári a szelep? Nem lehet hamisítvány? Meg lehet abból a hengerfejből is sok volt levéve. Az gyanús hogy belever.
Ennyi kottyanás kell is,hogy legyen ez nem lehet gond .Amúgy kb 1cm nél nézd a kottyanását mert olyan 8-9 mm között nyit be a szelep nagyjából,de ezzel nincs gond.
ez a kottyanás még határon belüli szerintetek?

http://youtu.be/mn89iUmqKVY
dugattyún semmi nem látszik de valóban furcsa az a fémszínű csík.
Bár látni kellene de énnekem ami itthon van bontott hengerfej annál a bekarikázott résznél a szelepfészek és a égéstér széle között nagyobb a távolság, és még ami engem zavar az a fénses csík a szélén olyan mintha épp elérné a dugo mikor bemelekszik. De ez csak az én véleményem vélemény
Hengerfejet mindenképp elviszem gépműhelybe nézzék át, ha lehet kicsit rakják rendbe, bár jobban örültem volna ha valami nagy gáz lett volna a szelepekkel és meglett volna az zörgés oka :( Így marad tovább a keresgélés és bizonytalanság....

Azt nem tudom hogy ezek a szelepek fel lettek-e szabályozva vagy hogy mi lett vele csinálva. Amikor kapott új dugót hajtókart a motor akkor a hengerfejet is elvittem hogy csiszolják be, gondoltam ártani nem árthat. Berakva a szelepet egy minimálisan kotyog, sajnos a vezetőt én nem tudom megmérni ahhoz nincs műszerem, majd a gépműhelybe megnézik. Rugókat most megmértem, pont a szervíz manuálba meghatározott szervíz értékeken van... Azt nem tudom hogy a gyári mérete mekkora volt sajnos de szerintem a rugók jók. Én a hengerfejet nem vittem el síkba köszörültetni, nem tudom az előttem lévő tulaj(ok) köszörültettek-e belőle.

Ezt a szelephézag növekedést kéne szerintem kideríteni mitől lehet, az tűnik nagyon rendellenesnek.
Még annyit esetleg mennyit köszörültek le a hengerfejedből, mikor síkba húzták? Mert amiatt viszont kopoghat már jártunk úgy.a dugo mikor bemelegedett a motor épp hozzáért kárt nem tett benne, és még nyomott sem hagyott a dugon. Viszont attól nemnő a szelephézag ott valaminek kopni kell vagy nem jol illeszkedik valami
Gyári szelepek.
Ezek a szelepek fel voltak szabályozva és a hengerfejben a fészek fel volt köszörülve? A két szívoszelep tényleg eltér mintha nem egyformára lett volna a fészek köszörülve.Én a helyedben megnézném, hogy lehet e még a szelepfészket köszörülni ha igen felköszürülném vagy kézi maroval megmarni,de előtte megnézni a vezetőt mert ha lóg nem lehet rendesen marni a fészket ,mert nm lesz vonalban. A szelepeket szabályozni ha lehet még ,azután becsiszolni az egészet ,leellenőrizni és összerakni utána biztos jó.Még a rugokat megnézni.De ha annyit ráköltöttél gondolom így raktad össze.
A szelepeid így a képeket elnézve egy minimálisan meg van vállasodva,de ez miatt még nem kéne ilyen hangot adnia melegen.A szelepfészkeken van némi kráter,de az se olyan nagyon vészes.Azzal,ha elviszed gépműhelybe és átnézik azzal nem árthatsz,esetleg marnak egy kicsit a fészkeken és köszörülnek egy halványat a szelepeken aztán akkor rendbe lesz egy jó darabig a hengerfejed.
Még annyit hozzátennék hogy nyáron kapott új dugattyút, hajtókart stb stb a motor akkor elvittem a hengerfejet is becsiszolni, ha már szét volt szedve a motor, nem mondott semmit akkor a szerelő hogy valami szar lenne.
Na kiszedtem a szelepeket. Feltöltöm a képeket hátha valaki lát valami gebaszt. Nekem ami feltűnt hogy az első képen a két szívó szelep felfekvő felülete között milyen nagy különbség van. Meg hogy az egyik viszonylag tiszta a másik meg elég kulás. Meg ami nekem gyanus hogy a 2. képen elég furcsa a szelep felfekvő felülete, nem egyenes hanem ilyen ívesre van már kopva.... Ezen kívül felraktam pár képet a szelepfészkekről.

Ezek mennyire problémák? Lehet ez a zörgés oka? Ahogy újra üzemelnek a gépműhelyek elviszem egy átnézésre, javításra...
Ha bennük van a KCY felirat akkor gyári?
Gyári szelepek vannak benne?Én szelep problémára gyanakodnék.
vez tengely csapágyra gondolsz? Az jól van bent. Nem eszi a tengelyt sem a himbát. Nekem olyan szinten nő a szelephézag melegedés hatására hogy ha hidegen belövöm a 0.10 és 0.12 hézagot akkor bemelegedve (hengerfej olyan 70-90 fokos) akkor azokból a hézagokból már olyan 0.20 lesz majdnem 0.25.... Fordítva is igaz, volt hogy egyszer próbából meleg motornál lőttem be a hézagokat a gyári értékre és miután kihűlt a motor (5-10 fok körül volt az idő) nem volt már szelephézagom :/

Valaki már írta itt a csoportba hogy meleg blokknál nő a hézag (megpróbálom visszakeresni) ezért annyira nem foglalkoztam ezzel mert gondoltam normális... Tehát ha ez nem fasza így akkor mitől lehet ez? 4 nagy himba és a tengelye új. A 4 kis alhimba vagy segédhimba (nemtudom mi a pontos neve) az nem új de szerviz határon belül van és egyáltalán nem tűnik kopottnak.... A felületük be volt nyomódva de a képen látható módon ki lett javítva (Nem saját kép, innen a csoportból van)
Nem nőhet a hézag ha melegszik csökkenni kell neki. Nézd meg mert valami nem jó, a csapágy jol van berakva nem megy az olaj el, Nem eszi a tengelyt vagy a himbát?
Hát pedig nálam nő a szelephézag ahogy melegszik:) Ez biztos...Próbáltam már azt is hogy melegen állítom be a szelephézagot :D Himbáim és a himbatengely is új, mert először arra gyanakodtam de nem jött be, ugyanolyan maradt minden :( Segédhimbák nem újjak de nem kopottak.

Engem hihetetlenül zavar ez a hang :/ Ha 100%-ra biztos lenne hogy a gyári vezérműtengellyel csendes lenne akkor vennék egyet de potyára nem akarok venni egyet mert nem olcsó, a himbákkal már így is megjártam.
nekem az xr4 sosem zörgött ennyire pedig 70 ezerrel vettem és 80 ezerer fölött adtam el.......
Melegen tágul minden csökken a hézag.Inkább legyen szelephézag és hangja minthogy üzemmelegen nyitva maradjon a szelep és idővel elégjen.
Én is gondolkodtam ezen miért lesz hangosabb a blokk,talán a hőtől kitágult himbák vagy segédhimbák mozgolódnak a tengelyeiken.Nemtudom melyik kophat jobban a himbatengely vagy a himba.
Üdv, többször kérdeztem már itt tőletek(máshova nem nagyon tudok fordulni) hogy mitől lehet hogy ha bemelegszik a motor elkezd a ciripelni.(kb az egész blokk új már) Mivel engem nagyon zavar sokszor olvasgatok utána, végülis azt találtam youtube videók hozzászólásaiba hogy a hotcams stage1(és a stage2 és 3-nál is előjön ez a probléma) vezérműtengely miatt lehet mert hogy nagyobbak a bütykök meg hirtelenebbül mozgatja a szelepeket (meg ilyesmiket olvastam) és hogy ezért lesz zajos. Szerintetek ez mennyire valós? Tényleg rengetek ilyen ciripelős videót találok youtube-on tehát lehet hogy van valami tényleg ezekkel a hotcams veztengelyekkel mert a videók többségébe az van a motorokba, de nem értem hogy miért csak melegen kezdi csinálni. Azt már megfigyeltem hogy ugye melegen megnő a szelephézag, ha melegen visszaveszem a szelephézagot akkor valamivel csendesebb lesz de nem tökéletes. Talán ha kicsi a szelephézag a himba jobban leköveti a bütyköt és finomabban megy vissza a fészkébe(vagy ez hülyeség?) Olajcsere után is csendesebb (ez nyilván érthető) de 5-6 üö. után már azért majdnem olyan hangos mint az első videón(lejjebb) | XR400(99)

Ilyen az enyémnek is a hangja: http://youtu.be/k1dZWK12SYw
Itt olvastam többször is hogy a vezérműtengely miatt van:(nem XR400 de a blokk ua.) http://youtu.be/39DmiUjmaes
Eladó!
XRV rugóstag: 24 000 Ft
Berugókar: 7 000 Ft
Karbi: 13 000 Ft
Sziasztok! Van egy XL 600 LM PD04. Utcai kerekekkel belső nélküli felnivel. Ehhez a típushoz lenne valakinek belsős cross gumis első hátsó felni? Előre is köszi.
Köszi.
Boldog Karácsonyt!
Viszont:)