{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5339382] 2017. 03. 20. 11:31
JackSparrow
Sziasztok!
Télen volt egy kis barkácsolás...
[#5328269] 2017. 02. 03. 17:56
Imy14
Sziasztok! Tud valaki 638-ashoz első teleszkóp szimering méretet? Előre is köszönöm!
[#5326246] 2017. 01. 25. 22:54
Jano12
Sziasztok! Jawa 350 twin sport motor első kerekéhez keresek tengelyt. Sajnos az eredetit elhagyták centírozáskor és nem találok hozzá cseredarabot.
[#5324911] 2017. 01. 20. 18:18
Japu
12v 5Ah savas aku kell bele.Tipus: YB5L-B mérete:h:120,sz:61,m:131 mm.
Banner,Motobat,Outdo stb 4-8 ezer Ft között.
CITY Bike Győr, Zselés akkumulátor webáruház.
[#5324821] 2017. 01. 20. 8:55
Imy14
Sziasztok! Van egy 12V-os Jawa 350/638-asom és egyszerűen sehol sem találok hozzá neten olyan kicsi aksit ami befér a gyári helyére. Lehet-e még találni megfelelőt vagy muszáj lesz alakítanom a tárolón?
[#5319052] 2016. 12. 26. 19:48
Tybee
Pannoniaval keresztezve !

[#5319051] 2016. 12. 26. 19:47
Tybee
Gyonyoruuuuuu !!!

[#5317151] 2016. 12. 16. 1:21
Csepel1951
Üdv mindenkinek!
Jawa 05 Idealhoz vagy Java 50 super M 20 -hoz keresek jó állapotú kipufogódobot, láncvédőt,váznyaktáblát,tanksapkát.

thotpeti@gmail.com
[#5308809] 2016. 11. 12. 18:45
Exup
Sziasztok!

Keresek gyári állapotú (fényezésü) bontatlan blokkos babettát pest közelében.
Aki tud kérem jelezze,köszönöm.
[#5304712] 2016. 10. 27. 21:46
feri948
[#5302216] 2016. 10. 17. 9:08
kohlgabor
Üdv,van egy 207es babettám,olyan jelensége van ,hogy lefolyik a csőn egy kis benzin,addig megy ,es utánna megáll pihenni,es addig ameddig nem megy bele egy kis benzin,addig nem is nagyon megy,most mostam ki savval a tankot,de azelött jó volt,annál is elöbb amikor nem mostam ki,akkor is ezt csinálta,mit próbáljak megcsinálni rajt?lehet a benzincső a hibás?mert nagyon hosszú és kacifántosan megy a karbiig.Köszi elöre is
[#5301488] 2016. 10. 14. 10:29
Japu
Bocsi nem jólértelmeztem.Nem a berugó tengely behelyezés,mert azt csak egyfélekép lehet.Be másoltam az alábbit a JAWASAKI oldalról.
Be kéne rúgni
Pár napja itt örvendeztem, hogy hurrá, már alig kell párat aludni, és most már tényleg, de frankón és tuti, lehet beindítani. Valóban, csak az egy másik motort, másik ország másik városában. Itt még bőven van mit szerelni, és ebből tegnap éjjel kaptam egy kis ízelítőt.
Eredetileg csak a berúgó kart szerettem volna megnézni, miért nem ugrik vissza rendesen a helyére. Nyugodt voltam, átgondoltam a folyamatot, mit sem sejtve az ellenem összeesküdött alkatrészek terveiről. Részben persze én is hibás vagyok, de erről majd a végén, haladjunk szépen sorban.
Aki ismeri a mechanizmust, az most lapozzon, a többieknek: a Jawa berúgó karja egyben váltókar is. A szerkezet úgy működik, hogy a (közel)vízszintesen álló karral váltani lehet, ha pedig a váltótengelyt benyomva az ember megemeli a kart, akkor lehet indítani és jól berúgni. A berúgás után a belül lévő nagy rugó visszarántja, a kicsi rugó pedig kb fél centit kifelé löki a kart. Így az alaphelyzetbe kerül, és lehet lökni az egyet.
23:15 kiállok a kocsival, kicsomagolom a motort. Berúgó kar le, bal oldali deklik csavarjait kitekerem. A dekli úgy jön le, hogy a berúgó tengely benne maradt. Itt már gyanakodnom kellett volna. Volt egy rajzom, amin legalább az alkatrészek sorrendje látszódott, minden egyéb azonban rám volt bízva.
Rugók-tengely

A dekliket levéve a lehetőség az ölembe hullott, és ezt lehet szó szerint venni. A tengely ugye már kijött, a fogas-ív (ami a kuplungházon és a kuplungláncon keresztül a főtengelyt forgatja) és az azt visszahúzó rúgó csálén állt. Kis ügyeskedésre ki is jött, kezemben tehát az „indítómotor”. Na akkor gondolkodjunk, Béláim. Sorrend: visszahúzó rugó, fogas ív, kis rugó (ami kifelé löki a berúgás után a tengelyt) majd a legvégén a tengely maga.
Elsőnek ráraktam a fogas-ívre a visszahúzó rugót, hogy lássam mi a helyzet. (Sajnálom, hogy nem fényképeztem, de nyakig olajosan és koszosan kissé körülményes.) Ahhoz, hogy az ívet a helyére tegyem, a rugót úgy kell megfeszíteni, hogy az egészet elforgatom. Ahhoz, hogy elforgassam nem lesz elég hely, mert a kuplungkosár útban van. Na, akkor kosár le. Korábban már küzdöttem vele, amikor a kinyúlt primerláncot cseréltem, most viszont nem volt csapágylehúzóm, amivel a főtengelyről a lánckereket le tudtam volna húzni. Reménykedtem, hogy kuplungkosár központosító csapját kiszerelve lesz annyi helyem, hogy a fogas-ív a rugóval befér mögé.
23:45 kuplunglánc cserekor megtanultam szét- és összeszerelni a primer hajtást. Három tengely van a kuplungkosáron, amik a kuplungfedelet és a lamellákat a helyükön tartják. A fedélben három rugónak van helye, ezek kis rögzítő-csapokkal maradnak a helyükön. A rugót benyomom, a csapot kiszedem, lejön a fedél majd a kuplunglamellák. A kosár rögzítő csavarját letekerem, mozdul a kosár, kijön a kosár központosító csapja, mozdul minden kifelé kb 1,5 centimétert. Ez már talán elég lesz. Nem tudom, próbáltak-e már szűk helyen, rugó ellenében megtekerve valamit a helyére tuszkolni, hogy úgy mondjam nem egyszerű. Jó pár kísérlet, ujjlecsapás-visszavarrás, felmenők emlegetése után az ív és mögötte a rugó a helyén. A rugó egyik vége a háznak feszül, a másik – kampós – vége a fogas-ívbe kapaszkodik. Már csak a tengely kell, hogy legyen min elforogni.
00:20 a tengelyre rátettem a kinyomó rugót, majd próbáltam a helyére forgatni. A tengely belső vége ugyan is le van marva, és nem mindegy hogyan rakom a helyére. A lényeg, hogy a tengelyen lévő kis „csap” beleakadjon az ívbe. Újabb ujjpróba. A tengelyt kissé elforgatva szépen összeáll a kép. A tengelyen a rugó, az ív, mögötte a nagy rugó. Mehet vissza a kuplungkosár. Ahhoz viszont, hogy ez a helyére menjen, kicsit el kell forgatni a berúgó-tengelyt (tudnak még követni?).
00:40 kuplunglamellák, kuplungfedél vissza, tengelyekre rugók, csapok. Minden szépen a helyén marad, nem lóg, nem mozog. Olajjal bekenem a tömítést, majd csavarokkal a dekliben tartom és az egész deklit a helyére rakom. A csavarokat meghúzom, jöhet egy óvatos próba, csak így szárazon. Benyomom a váltókart, felemelem, kézzel lenyomom. Elengedem és a kar szépen visszaugrik a helyére. Mukodik! Ha annak idején, a primer hajtás update-nél ezt is rendesen a helyére rakom, most nem térdeltem volna két órát…
01:05 Összepakolok, letakarok, bezárok, hazamegyek, átöltözöm, lemosaxom, lefekszem, elalszom. Álmomban még csengetek egy picit…
[#5301270] 2016. 10. 13. 12:57
Japu
A berugó tengelyt ki kell kicsit húzni és megfelelő erősségre felcsavarni a spirál rugót,majd a félfogaskereket úgy fordítani hogy bemenjen a kuplung mögé és betolni a tengelyt a helyére és megtalálod hova ütközik meg a fogaskerék a blokkba. Ha jól emlékszem.De rálehet jönni.
[#5301003] 2016. 10. 12. 12:46
meldadam
Üdv. Mindenkinek. Olyan segítségét szeretném kérni aki már szedett szép blokkot
Sajnos a berugó fogasívnél megakadtam. Ha a váltó kar alap állásban van mi gátolja meg hogy a fogasív visszaforogjon a rugó ellenében. A tengely ha jól láttam csak egyféleképpen megy be. Csatoltam egy képet hogy jelenleg hogyan áll alaphelyzetben.
[#5287151] 2016. 08. 25. 12:04
akos127
Jawashop.com
[#5277612] 2016. 07. 27. 13:29
Stillnes
Jawa Ideal és Mustang sok alkatrésszel eladó.

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Jawa_Ideal_es_Jawa_Mustang_es_alkatreszek_52577243.htm
[#5276601] 2016. 07. 25. 8:31
Sedu
dupla fékkulcsos (export) első agyam új állapotú, betéttel együtt eladó.
[#5249640] 2016. 05. 17. 15:18
vendég_246591
Üdv mindenkinek!
Valaki tud Csongrád megyében, Szeged környékén olyan embert, aki Jawa blokkot újít fel? Nagyon érdekelne, mert augusztusban lejár a műszaki, addig meg el szeretném intézni.
Választ a kovacscs91@gmail.com-ra várom
Köszönöm
[#5248603] 2016. 05. 15. 7:08
tocka
Sziasztok!
Tudtok valakit aki gyárt Főfúvókákat ?M5 menettel.
Régen olvastam a fórumon, 150ft/db áron kínálta.
[#5247680] 2016. 05. 12. 12:25
MZ-B Motoralkatrész
Kedves motoros barátok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Jawa 638-639-640-eshez keresek gyári alkatrészeket. Összességében minden érdekel, azonban jeleneleg lenne pár alkatrész ami sűrgős. Kérésre képet küldök a fent emlitett alkatrészekről. Válaszokat az alábbi email címre várjuk : info@mz-b.com www.mz-b.hu

51963941105-150 TELESZKÓP CSŐ ELSŐ KPL. TÁRCSÁS 15db
451947241115 TELESZKÓP SZÁR JOBB TÁRCSÁS 15db
451963841035 TELESZKÓP VILLA NYAK 15db
45147241540 UNIVERZÁLIS TELESZKÓP JAVÍTÓ KLT. 20db
64063040 JAWA 640 GYÚJTÁSKAPCSOLÓ /ZADI/ 3db
638-639-640 Komplett motor blokk 6db
[#5238727] 2016. 04. 23. 20:43
roleemosh
SOS keresek Jawa 350 634-hez jobb oldali hengerfejet Budapest környékén vagy postával akár.
Ha akad nálad ilyet, írj a rolee91@gmail.com címre! Árat illetően cserébe tudok adni egy bal hengerfejet vagy egy Jirsa 3 star pipát vagy marad a készpénz!
Előre is köszönöm!
Üdv
[#5238489] 2016. 04. 23. 13:16
Japu
Meg vannak,de a főtengelyt egyensúlyozni kell,mert le lett ejtve.Nem vibrál,ment így is kb 500 kmt.De jobb ki egyensúlyoztatni.
[#5238459] 2016. 04. 23. 11:57
harcsasanyi
Megvannak még a jawa alkatrészek?
[#5219292] 2016. 03. 24. 14:01
szokezsolt
Sziasztok!
Valakinek van feleslegesen 634-hez való kuplungkosara?
[#5212871] 2016. 03. 15. 8:09
skinder
Üdv 638-as hoz keresek jo àllapotù első hàtsó komplett kereket reàlis àron!