Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv! Ülésemben keletkezett egy ilyen repedés:
https://www.dropbox.com/s/l9hx...
Már elég régóta ilyen, de mintha most tovább repedne. Javítható ez valahogy ragasztással vagy valami más módon? Az egész ülést nem szeretném újrahúzatni emiatt a kis hiba miatt.
Na, tíz perccel ezelőtt a fesszab 5 vezetéke közül a 2 egyenáramú csatiját levégtam, és oda forrasztottam. Most 14,4-em van megint, és remélem hogy így is marad.. Közben ellenőriztem a motoron lévő kínai feszültdségmérő pontosságát egy laborműszerhez hasonlítva, és teljesen együtt futnak. Na jó, a kínain csak egy tizedesjegy van, a nagy dögön meg 5...
Igen, pontosan 3 hónapig... ...ezt játszom a GS-en 2 éve: ha széthúzom és fogóval megszorongatom az egyébként fémtiszta és szoros csatikat, akkor 3 hónapig 14,2-14,4-gyel tölt, aztán szép apránként lecsoffad 13,5V-ra. Legközelebb (azaz most) le fogom vágni az összes csatit a szabályzóról, és fixre fogom mindet forrasztani.
kitakarítod az összes sarut fémtisztára(amit egyszerűbb leírni mint megcsinálni) több tized voltot nyerhetsz vele plusz ami nem passzentosan áll azt vagy cserélni vagy összenyomni egy kicsit
az akkutól is sok függ
pl nekem a ténérébe a gyári 12ah helyett csak egy 6.5 ah volt a 2x 35/35 helyett 2x45/45 és egyből leesett a töltés az optimális 14,4 ről vagy fél voltot
de 3 évig ilyen volt szóval ez is elég, ha 13.8 felé van az már elfogadható, bár az akku kicsit előbb fog szulfátosodni
A teljes feszültséget kevesellem kissé !
Alapjáraton az én motoromon is csak ennyi a töltés, aztán ahogy megyek vele felmegy 14,4 V-ra ! Mert annyinak kell, hogy legyen, . 2-4000 fordulattól.
Ne totyporogj.
Kiszereltem az aksit, elvittem egy akkus céghez, akik kimérték. Valami műszerrel meg is terhelte a srác, és azt mondta, hogy ezt még kár lenne eldobni, mert jó az aksi, nyugodtan használjam. Na ezek után visszaszereltem, és megmértem megint a feszültségeket járó motornál. Gyárilag csak az egyik oldali tompított lámpa ég, de utólagosan be van kötve a másik lámpám is, és még az USB aljzat is folyamat világít, járó motornál. Alapjáraton 12,7V, 4-5000-es fordulaton pedig 13,7V. Jól gondolom, hogy ha fordulaton közlekedek, akkor nincs gond a töltéssel, viszont ha hosszabb távon tötypörgés van alapjáraton akkor kicsit kevés a töltés?
Mi okozhatja hogy kevés a töltés alapjáraton? Lehet ezt valahogy SOS orvosolni?
Köszi
sokan nem tudják hogy a töltést jó és feltöltött akkunál kell mérni
egy jó töltés kb ilyen: http://youtu.be/sD5kYptiQsk
A mérést úgy kell csinálni legtöbbször hogy a manualt kell megnézni.
Nekem úgy néz ki ez hogy 5000.-es fordulaton 13,5-15v közt.
Ha alapjáraton a 13v alá esik az már adhat okot további méricskélésre.
Nálam volt hogy fordulaton leadta de alapon leesett 12,5-re.No ott már enyhén égve volt a tekercselés.
A menet közbeni lemerülést úgy képzeld el, hogy 1-ben ügyeskedés a tréningen, majd sorbanállás közben sokszor leállítottam a motort, a nagy meleg miatt meg folyton ment a ventilátor, és mivel nem akartam hogy leállítás után szétsüljön ezért gyújtáson még járattam a ventit. Ráadásul mindkét lámpa is be volt kötve. Ez így ment fél napig mire lemerült...
Amikor kimértem az aksit multiméterrel, akkor kb 20 másodperc járatás után 13,7V körül járt. Az kevés? Mérjem meg pár km motorozás után is?
Ha menet közben lemerül az nem az akku hibája hanem a toltese.Legtobbszor.
Köszönöm a válaszokat, csibewer neked is.
A fékbetéteket még nem dobom el ;)
Viszont az akksit inkább kicserélem, nem kockáztatok. Nyár elején voltam vezzetéstechnikán és ott az egész napos tötyögésben lemerült. Bár abban nem vagyok biztos hogy az aksi "öregsége" miatt merült le... Be van kötve elöl mindkét lámpa és még az USB kék világítása is fogyasztó menet közben... A túra alatt rá lesz dugva az okosteló+a kamera akksi töltője is... Nem szeretném a mangart tetején betolni a gépet :D Gondolom az új akksi könnyebben veszi fel a töltö áramot. Vagy ez hülyeség? Amúgy már 3-3,5 éves, jövőre biztos cserélném, ügyhogy inkább már most megteszem, nehogy cserben hagyjon ;)
Akkor bőven jó. Többet is el fog menni. Nekem mondjuk az első betét tárcsánként 4 db-ból áll, azon nincs is kopásjelző. Azt nézegetni kell.
A saját motoromon a manual szerint valamint a vásárolt brembo betét esetében is az uj betét vastagsága elől 4 mm, csere legkésőbb 1mm-nél, de ha szerviz nézi akkor 2 mm alatt elvileg cserélnék. Hátul 5 mm az új vastagsága, de az előző motorokon is hasonlók voltak a mért értékek.

Akku a mérések alapján jó, inditózáskor ha 10,5 V felett marad és a nyugalmi állapotában 12,5 V-nál nem kevesebb a feszültsége jónak kell lennie. A töltés generátor függő, autókon más megoldást alklamaznak mint a motorok többségén, ott alapjáraton 13,2 V felett, fordulaton 14,0-14,4V. Motorokon sokszor alapjáraton is 14 V körül lehetséges, fordulaton sem ritka a 15 V körüli érték - ami az akku szempontjábol nem épp előnyös, de a statikus gerjesztés sajnos már csak ilyen problémákkal járhat.
Opszi, megfelelő *
Tölts le a netről a motorod típusának megfeló service manual-t, abban részletesen le van írva minden.
Szia!

A fékbetéttel kapcsolatban, ezzel kellett volna kezdeni, ha a kopásjelzó horonyig van ennyi távolság akkor nem lesz gond. Az akku töltés szabályzását tulajdonképpen üzem közbeni méréssel lehet ellenőrizni, a motor szerelési útmutatójában megadott értékek alapján. Ezt meg tudod tenni ha van műszered, gond akkor van ha nagyságrendekkel eltérő értéket mérsz, akkor érdemes szakember közreműködését kérni. Nekem pld. a gyári szabályzóm túltöltött, 15 V fölé engedte a feszültséget és emiatt az akku tönkrement. Szabályzo cserével most 14,7 V a töltésem.
Szia!
A kopásjelző horonyból még kb 2 mm vastagságom van. Ez annyira vészes lenne, hogy nem bír ki még 1500-2000 km-et?
Töltés szabályzás? Na az meg micsoda? :) ki tudja ellenőrzi?
Köszi
Szia!
Azért csak óvatosan azzal a fékkel.
Véleményem szerint az akku még használható, de cseréje időszerű lenne. A 10 V körüli érték is elég alacsonynak tűnik indítózáskor és a töltésnek 14 V felett kellene lennie. A töltés szabályzását is ellenőriztesd!
Szia!
Köszi a válaszokat, a fékbetéteket még nyüstölöm picit ;)
Kimértem az aksit. Feltöltés, majd két nap állás után az üresjárati feszültség 13.15V, gyújtást ráadva 12.78V, ami kb 30 másodperc alatt 12.66V-ra esett (van egy 2 portos USB töltő a gyújtáskapcsolóra kötve, ami világít, ha ráadom a gyújtást), ezt követően indítózás, miközben a legalacsonyabb feszültség 10.74V. Beindítást követően pedig 12.75-ról felkúszik 13.7-re kb 20 másodperc alatt. 3 éves az aksi. Ennyiből lehet következtetni az állapotára? Kell aggódni, hogy hamarosan beadja a kulcsot?
Köszi
Nem tudom milyen motoron qrva vékony, de amiket én a sajátjaimba beraktam nem nagyon voltak 5mm-nél vastagabbak uj korukban, de lehet még annyi se. Autokon viszont már ennél a vastagságnál érdemes kidobni. Én most néztem az enyémeket, hát biza az se vastagabb elöl 2-3 mm-nél most, de marad a helyén. Persze a cserét sok minden más is indokolhatja.
Ja, természetesen csakis a vas nélküli, kopórétegre érteendő a mérés.
Fékbetétnél motoron általában 1mm a service limit. 2.5 mm az még majdnem 50%-os, bár biztos motorja válogatja.
Akkut multiméterrel nem tudsz tesztelni, de az üresjárási feszültség több napos állás után sokat elárulhat, illetve az inditózáskor mért feszültségesés mérhető még tájékoztatás gyanánt.
Ha csak 2,5 mm "vastag" az a betét, akkor az már qrva vékpny!! Mit kell a cserén gondolkodni??