{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5534300] 2019. 03. 30. 19:00
fisi
Nagyobb gépeken az Angel mint gumi jól bevált de nem tudni hogy ez ugyanaz a keverék lenne-e? Viszont a Michelin Pilot Street eddig mindenkinek bevált , miért nem inkább olyat veszel?
[#5534293] 2019. 03. 30. 18:49
Tome94
Sziasztok. Van valakinek tapasztalata Pirelli Angel City gumival kapcsolatban? 40ezer alatt kapnék kettőt, ami nagyon kedvező de nem akarok rosszat venni csak mert "olcsó". Munkában járás Pesten, illetve hétvégi túrázgatásra lesz használva.
[#5534127] 2019. 03. 29. 21:05
fisi
Én úgy emlékszem hogy a dobozra van rányomtatva a dátum nem címkén van.. Amúgy az apjuk faszát a Fuchsnak is az általam használt Pro 4 Plus 10 w 50 olajat épp felbaszták 4400 per liter árra, így folytatjuk mást kell keresni... Épp nézegetem az ELF full szint 10w 50 olaját 1900- 2000 ft- os áron... Félre értés ne essék kibírom a 4400 ft- os olajat is de fasznak emelgetik már a tavalyihoz képest majd duplájára az árakat
[#5534125] 2019. 03. 29. 21:01
fisi
Hát igen, drága sport ez a motorozás- tavaly meg is untam kicsit, mert a rengeteg túra meg a 18 ezer km amit bele nyomtam, nyilván nem sok, de épp úgy adta hogy hol ez kopott el hol az szal össze számolva épp csak 700 darab pisztolyorrú Mátyás bánta kárát a dolognak..
Na ősszel vettem egy kis Argentin dog kölyköt, vele nagyobb a feeling mint a motorral, most nyugisan várom az ülésem újra zseléztetését, valahogy nem basz meg a húú de mennék szele- mondjuk ebben jelentős részt vállal a csöpp 49 kilós most 8 hónapos kis kölyök is....
[#5534063] 2019. 03. 29. 14:13
Kerék90
Hali. Egyenlőre olajfronton még e-mailezés szintjén megy a dolog, meglátjuk mi alakul belőle.

FISI: Hát ez egy ilyen széria most nekem, elhiheted nem direkt kergetem a sz@r alkatrészeket . Tisztában vagyok a majom-banán fogalomkörrel is, csak ezen a tavaszon most túl banánt kívánnak a majmaim. A gumik tényleg még szőrös állapotúak és nem öregek. A többiről röviden, természetesen meghalt az akksim (ezzel vettem, kitudja mikori volt már) 9k. Kellett új első gumi + szerelés: 20k. Olajcsere dolgai: 13k. (ezt magam végzem majd el). 58ezer km van a gépben, és aktuális egy gyertyacsere, karbi tisztítás és szelephézag ellenőrzés/állítás, ez ~50k. Mindezt összeszámolva ~100 pénz. Nyilván most egy jó ideig nem kell majd rá költeni, de szerintem ez nem kevés pénz, különösen a motor árához mérve. Motoros cuccaimat is szeretném (szerettem volna) lecserélni, de ez már teljesen mellékes, ahogyan az is hogy az autómon is pont most kellett egy nagyobb időszakos karbantartást végezni. Ezt a kis szösszenet nem panasznak szántam, csak én sem sz@rom a pénzt, amin lehet normális keretek között spórolok.

Köszi egyébként mindenkinek a segítséget meg a tanácsokat.
[#5534050] 2019. 03. 29. 12:37
smice
Megnéztem otthon, mert ugyanilyen Fuchs olajom van nekem is, hajlok arra, hogy tényleg a címke rossz. Ugyanis ez nem a Fuchs címkéje, hanem a magyar forgalmazó által rányomott címke, azon meg nekem nem az van, mint neked, hanem hogy felhasználható a gyártástól számított 60 hónapig, aztán ott van a gyártás időpontja. Valószínű neked másik forgalmazó nyomta rá a címkét, és elrontották. De ha nem egyértelmű, akkor kötelező visszavenniük, nem adhatnak el lejárt terméket.

Egyébként szerintem ez ilyen magyar törvény lehet, hogy max. 5 évig hozható forgalomba az olaj. Legalábbis alaposan körbenéztem több dobozt is, és a gyári (angol meg mindenféle nyelvű) címkéken sehol nincs egy szó sem a lejáratról. Mindenhol csak az utólag rányomott magyar forgalmazói címkén említik meg. Kivéve a MOL olajat, azon rajta van gyárilag is. :)
[#5534044] 2019. 03. 29. 11:50
Bogyó_bá'
[#5534043] 2019. 03. 29. 11:43
fisi
Nem lőttél vele mellé nagyon jó kis gumi de a radiállal még jobb lesz az élmény. Azért nyugtass meg hogy csak rosszul látom de ugye nem mindenből használtat- lejártat stb. fogsz venni?
Mondjuk pont olaj- fék- gumi amin sosem spórolunk, az olaj nem a te hibád volt teszem hozzá. Azért azt jegyezd meg ha kell a majom, akkor legyen banánra is pénz hozzá.
[#5534042] 2019. 03. 29. 11:40
fisi
[#5534040] 2019. 03. 29. 11:40
fisi
Vegyék vissza ott baxxák meg az anyjukat... Te meg legközelebb hivatalos Fuchs forrásból vásárolj, azt tuti jó lesz- Lásd pl. Silkolene.hu stb
[#5534005] 2019. 03. 29. 7:08
Bogyó_bá'
Valószínűleg nem maga az alapolaj megy tönkre (hiszen a földben évmilliókig is jól el volt), hanem a benne lévő adalékok bomlanak le, vagy lépnek kölcsönhatásba egymással...
[#5534004] 2019. 03. 29. 6:48
zsonyi1
Most tényleg,hogy tud bontatlan csomagolásban lejárni egy olaj?Mi történik vele hogy megromlik?Mi bajt okozhat?
[#5533951] 2019. 03. 28. 17:31
Kerék90
Gyors telefonos érdeklődés után azt mondták, hogy utána néznek holnap. Egyébként erre hivatkoztak ők is, hogy a címke el van rontva és a gyártás helyett a lejárat van feltüntetve. De egyébként magyarul szó szerint ez szerepel: Felhasználható: 2017. március
[#5533947] 2019. 03. 28. 17:08
Bogyó_bá'
Biztos hogy az nem a gyártási idő? (Általában 5 év szokott lenni a motorolajok szavatossága bontatlanul, és a gyártási időt szokták feltüntetni a dobozon).
[#5533945] 2019. 03. 28. 17:04
Kerék90
Sziasztok!
Újabb problémába ütköztem: Rendeltem 4l Fuchs Silkolene Comp4 motorolajat az olajsziget.hu-tól, és most látom értelemszerűen kicsomagolás után, hogy felhasználható 2017. március van ráírva. Alapból fel sem tűnt volna, eszembe nem jutott megnézni, de a címkék elég kunkoriak voltak rajta (elengedte a ragasztó), így mégis megnéztem. Világos, hogy ez egy olaj, nem gondolnám bármi gondja lehetne, de a két éve lejárt olajat nem tartom korrektnak eladni, jelzés nélkül. Vitatkozzak és vigyem vissza (ezt csak a nehézkes közlekedés miatt nem preferálnám) vagy nyugodtan felhasználhatom ezt az olajat is?
[#5533693] 2019. 03. 27. 13:31
Kerék90
Köszi a segítséget, akkor megnyugodtam mégse lőttem akkora bakot ezekkel a gumikkal.
[#5533687] 2019. 03. 27. 12:31
smice
Tapadáshiány sokmindentől lehet, eleve a Conti nem valami nagy eresztés ebben a méretben, a ContiGo egy ősöreg fejlesztés, és inkább azért szokták venni, mert olcsó, nem azért, mert jó. :) Meg mert van néhány ritka méretben, amiben más gyártó nem gyárt. De a kor és a lekopott minta ugyanúgy közrejátszik, bár 5 éves az még annyira nem vészes, de ha használva van rendesen, ahogy kopik/öregszik a gumi, úgy veszít a tapadásából, sőt, a vége felé általában egyre gyorsabban.
A Pilot Street szerintem jó választás diagonálban is, a Continál biztos jobb lesz. Itt a fórumon is voltak többen, ha jól emlékszem, akik azt használták, és teljesen elégedettek voltak vele.
Gumit szerintem bárhol tudnak cserélni, motorszerelő műhelyben is, meg sima (motor)gumisnál is, szóval biztos találsz egyet a közeledben. Én legutóbb Debrecenben voltam, az R17.hu műhelyében, őket tudom ajánlani, de szerintem picit messze vannak tőled :)
[#5533679] 2019. 03. 27. 12:12
Kerék90
Köszi a tájékoztatást, hasznos volt. Elsősorban én munkába járásra használom a gépet, Pest és agglomerációban. Másodrészben túrázás és egyéb szabadidős tevékenységekre. Jelenleg Continental Contigo gumik vannak rajta elől-hátul (ezzel vettem), amiből az első most csere éretté vált. Szerintem ez diagonál szerkezetű lehet. Mellékesen nem igazán vagyok ezzel a gumival megelégedve. Pontosan nem tudom, hogy a diagonál szerkezet, az 5 éves kor, vagy az eléggé lekopott mintázat a nem túl jó tapadás oka, de nem túl acélos a tapadásom. Lőttem két szinte új állapotú Michelin Pilot Street gumit, de nem néztem meg jól és nem radiál szerkezetűek:( A válaszodból viszont adódik, hogy akkor nem is vadászok radiálra, mert a hátsó még bőven jó és akkor nem keverem a két szerkezetet. Gumist tudsz/tudtok ajánlani ahol le tudják cserélni nekem?
[#5533656] 2019. 03. 27. 10:31
smice
Gáznak nem gáz, csak a radiál gumi jobb általánosságban. De van amikor a diagonál jobb, pl. ha hosszú túrákat teszel nagy terheléssel (utas, csomagok), a diagonál merevebb szerkezete ezt jobban bírja, és akkor úgysem fogod lábtartóig dönteni a motort. Egyébként a gyári szerelése az ER-5-nek is diagonál, és szerintem a legtöbben még most is diagonállal használják szerte a világban, eleve radiálból nincs túl nagy választék, ebben a méretben a gyártott gumik 90%-a diagonál szerkezetű. Szóval egyáltalán nem gáz, működik, sőt vannak egész jó diagonál gumik is.
Csak arra figyelj, hogy ne keverd a kettőt, ha előlre diagonál gumit teszel fel, akkor hátulra is diagonált tegyél, vagy legyen mindkettő radiál, de ne legyen az első-hátsó különböző szerkezetű.
[#5533642] 2019. 03. 27. 8:44
Kerék90
Sziasztok!
Mennyire gáz a diagonál gumi a motorra, különösképpen előre? Használja valaki az ER-t ilyennel?
[#5525395] 2019. 02. 28. 8:48
jelcsa
2000-évj ER5 alkatrészei eladók.Hasznos extrák is:Givi csomagtartó dobozzal,bukócső,széles kormány kiemelővel.
A motor sértetlen,gyári fényű,kopó alkatrészek újszerűek.Gumik 30km-et futottak,2018-as gyártásúak.Tel:70-3179083,üzenetet nem figyelem.
[#5524485] 2019. 02. 24. 17:41
Parabellum
Szia.Jómagam nem viszem mosóba.Magasnyomásút kizárnám..Két-három vödör vegyszermentes víz .Kefe+rongy a törléshez.Nem kell túl cifrázni.Az ER-5 egy igazi csataló.Nem kell babusgatni.
Tizenöt év és és pár km tapasztalat a típussal.
[#5523916] 2019. 02. 22. 19:42
Tome94
kawa550 köszi szépen! ;)
[#5523603] 2019. 02. 21. 11:27
kawa550
Hab mehet rá nyugodtan, ahova az eső nem jut be egy esőben motorozáskor, oda a hab se fog. Magasnyomásúval csak ésszel, felni, sárvédő, kipuffcsonk és mögöttes blokk részekre jó, de a kerékcsapágyak, telószimering, lánc, elektromos csatlakozók messzire kerülendők, a hűtőradiátort pedig csak slaggal szabad mosni mert elhajolhatnak a lamellék.
[#5523511] 2019. 02. 21. 6:38
Tome94
Sziasztok! Szoktátok kézi autómosóban mosni a vasat? Habbal, magasnyomásúval (persze kellő távolságból) Ha nem, miért nem? Most vettem egy ER-5öt és szeretném alaposan lemosni. Köszi!