{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5295546] 2016. 09. 20. 21:30
kawaszeki
találtál már? nekem van
[#5295517] 2016. 09. 20. 20:02
Bozsó750R
Jó estét :) Mi a bré?
[#5295355] 2016. 09. 20. 11:09
GURO
vasárnap 12 es gurulás :-)
olvassatok bele a fórumba és gyertek!
mi is többen megyünk, jön a zöldsárkányom is :-p
[#5295322] 2016. 09. 20. 8:39
Gyurgyalag
Csak ennyi? Akkor Akkor akár ki is lehet iktatni...
[#5294681] 2016. 09. 17. 23:09
F2Tom
Annyi jelentősége van, hogy a porszívócső a fejidom legnagyobb légellenállású részéről indul. Amúgy a hengerfejre nyomja a levegőt, más jelentősége nincs.
[#5293975] 2016. 09. 15. 12:29
jimmy1
Ez nem szep dolog :( Amúgy nem ismerek és van jelentősége, azért dolgoztak rajta évekig!
[#5293962] 2016. 09. 15. 11:58
Kovács.zoltan126p
Sziasztok olyan kérdésem van hogy a J modelleknél mennyire van jelentősége fejidom légbeömlőnek?Valahogy ráakarnám rakni 7R fejidomot mert a miénk körlámpás.Vagy esetleg tud valaki olyan szakít aki gyártanak nekünk fejidomot de ne körlámpás.Előri is köszönöm a válaszokat. Széles utat.
[#5293949] 2016. 09. 15. 11:11
fox64
Valakinek esetleg egy sztender elfekvőben?csak a lábra van szükségem,enyémről letört a nyitófül.
[#5290874] 2016. 09. 05. 18:41
Leslie
Ha nincs baja a gépnek, ne javítsd meg. (mindenre igaz aranyszabály)
Elvben egyes modelleknél a szekunder rendszer miatt nagyobb főfúvókát kellett használni (gyárilag; pl. 180), a kiiktatás után pedig vissza lehetett menni 130-150 közöttire. Nálam annak idején ez nem igazolódott, a 130-assal 7500, a 150-essel 10000 volt a végfordulat. Igaz, full Skorpion (az Akra elődje) rendszer volt rajta, de akkor is. (az indoklás az volt, hogy a szekunder rendszer a karbi úszóház szellőzésébe belepofázva megnehezítette a benzin feláramlását)

EvO0724:
Dúsítani akkor és ott (karbi működési zóna, pl. alapjárati keverék, tű magasság (alátéttel, ha nem bordázott) / forma (másik tű) , úszószint, főfúvóka,...) kell, ahol igényli. Az igényt én abban tudom megállapítani, hogyha az adott terhelési tartományban gyorsítva, hirtelen gázvisszavételnél egy pillanatra megindul, és aztán esik a fordulat = gyorsításnál szegény volt a keverék, de a pillangó zárásával egy pillanatra kevesebb levegővel keveredett az addigi tüzelőanyag-mennyiség.
[#5289822] 2016. 09. 02. 12:15
EvO0724
Persze ez tiszta sor.
Szándékosan lett télen "dúsabbra" a keveréket a régi rövid kipufogó dob miatt.
Tavasszal sikerült venni egy új Martin dobot jó árasítva viszont megtetszett a hangja úgyhogy így maradt :)

Az USA modelleknél még az utas segge alá is tettek valamit.
[#5289622] 2016. 09. 01. 20:11
fox64
Van bármi haszna annak ha kidobáljuk ezeket?csak érdekel mert nekem még benne van.
[#5289607] 2016. 09. 01. 19:11
F2Tom
Úgy nézem az USA modellekben némileg komplikáltabb ez a környezetvédelmi ketyere. Az én gépemnél teljesen le vannak dugózva a szelepfedélen a szekundernek a szellőzői, a membrán viszont elöl megmaradt, arra van rákötve a karburátorszellőzés.
[#5289594] 2016. 09. 01. 18:24
Leslie
Szívesen.
Az összefüggést ki lehet zárni, ha ezt az állapotot létrehozod:
http://www.jonesisland.com/7r/...
A durranást okozhatja a karburátor-beállítás által meghatározott kipufogógáz-oxigén tartalom, a nyitott csövön esetleg beörvénylő külső levegő O2 tartalma, no, meg a szekunder járaton át odakerülő levegő, és persze ezek kombinációja.
Pl. jelen gépemen nincs szekunder, viszont tudom írni az ECU-t, mert befecskendezős, és a 0%-os gázálláshoz megadott benzin-levegő arányszám függvényében akár teljesen meg lehet szüntetni a durrogást/pukkanást/böffentést (hja, nem egyhangúan adja elő), ha dús irányba változtatok.
[#5289472] 2016. 09. 01. 11:50
EvO0724
Köszönöm a rajzokat. Valahogy gyári service manual-ban nem volt túl egyértelmű vagy én lapoztam át egy két oldalt :)

Az viszont biztos, hogy most ha 6ezer vagy a fölötti fordulatszámnál elcsukom a gázt iszonyat durrogás kíséretében ejti a fordulatot :) hogy a kettő összefüggésben van egymással azt nem hinném.

Szombaton csinálok video-t, ..
[#5289353] 2016. 08. 31. 21:56
Leslie
Üdv,
Csak tippeknek, sajnos régóta nincs "A" típus (akárhogy is, a legtöbb élményt adó motorom a 7R volt):
http://www.zxforums.com/forums...
http://www.jonesisland.com/7r/motor/

Ha jól vettem ki, akkor az egy gyűjtőn/szűrőn át a szabadba vezet. Kibelezném a fenébe. A szekunder levegőbemenethez ha levegőt engedsz (pl. direktbe a légszűrőtől), gázelvétkor azonnal durranni fog a nyitott cső (ezt kiküszöbölendő kötik össze őket, így nincs szekunder levegő).
[#5289220] 2016. 08. 31. 19:36
F2Tom
Asszem ez a szekunder levegőt nyomja vissza a szelepfedélben levő 2 membránon keresztül, van egy "T" elágazás, és úgy megy be a szelepfedélbe. De ez csak egy tipp. Az első, amit ki szoktak tépni a motorból és ledugózzák a membránokat. Ne foglalkozz vele.
[#5288743] 2016. 08. 30. 16:20
GURO
ha jól emlékszem az enyémen sincs ott cső.
Amerikai verzió, de szerintem ez nem befolyásoló tényező
[#5288292] 2016. 08. 29. 13:14
EvO0724
Vagyunk ketten is :)
Én Tiszaújváros Malac kolléga Miskolc.
[#5288289] 2016. 08. 29. 13:08
EvO0724
Sziasztok

Valaki meg tudná nézni / mondani , hogy a képen jelölt csőnek hová megy a másik vége ?
Nekem valami okos levette róla.

Köszi
[#5284783] 2016. 08. 17. 20:32
jimmy1
Z750s. Nagyon finom gép és menni is tud. Ég és Föld a kettő. Mindkettő tetszik :) a zxr nyers es kemeny es szörcsög ,egy dög :) a Z meg motorozásra kiváló, meg sem érzem a kilométereket. Viszont tenyleg rezonál 5500-8000-ig kb, mint ahogy írják a tesztek is. A ZXR meg 1000-13500ig :)
[#5284736] 2016. 08. 17. 18:40
F2Tom
Nekúrj, mit vettél?
[#5284716] 2016. 08. 17. 17:32
jimmy1
Már csak azt kell eldöntenem melyikkel menjek :))
[#5284713] 2016. 08. 17. 17:17
F2Tom
Szerintem délután.
[#5283401] 2016. 08. 13. 9:26
jimmy1
Van itt miskolci kollega? Lillafüreden láttam egy 7R-t, már messziről kitűnt a hangja :))
[#5283400] 2016. 08. 13. 9:23
jimmy1
jol hangzik ! Delelott vagy delutan?