Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na, ezt én a 250 kilós vassal kicsit nehezebben oldom meg, inkább hagyok magam előtt helyet dögivel. Még jó, hogy dupla tárcsám van, bajban lennék ilyen kitérő manővereknél. :)
Ja, Te szoktál motorozni, nem csak a hétvégén!
Én például valamiért ha kicsi a hely és eloreláthatoan szoros lesz a fékut a kocsi jobb oldal@ mellé befutok. ez már valahogy reflex lett hogy inkább beesek mellé mint neki megyek.
Ja , követési táv fontos. Soha ne felejtsük el, hogy hiába fékezünk mi esetleg jól, az 5-6-szor nagyobb súlyú autónak 2-szer annyi (4 db) kb. 3-4-szer szélesebb gumija van. De inkább még több, mert az autógumi lapos, a miénk henger alakú, és nem fekszik fel akkora felületen.
Vigyázzatok, rengeteg idióta van az utakon. Ha gyenge a fék, akkor inkább tarts 5 méter féktávot. :)
Bár ez pl. a budapesti forgalomban lehetetlen, ott ha két és fél méter hely van előtted, már befurakodik valami barom.
Új élménnyel gazdagodtam : barátommal egymás mellet motoroztunk mikor leblokkolt elottunk 1 auto én a viragoval 50 es tempoval egész jol 2m-re megálltam ,de társam az 50-es valami aprilia koreai koppintmányával már nem volt szerencsés bár neki elol hátul elég nagy tárcsák vannak ,(még azt se lehet mondani hogy kopott a betét mert a motorba 2-3 ezer van), ezek ellenére sikerult elkapni a szarnak a hátulját ,a gyerek gurult 1 jot szerencsére nem lett baja , Erre kiszál 1 budos paraszt és mikozben még a szerencsétlen fekszik a foldon odaáll folé és ugat vele : "Mivan te nem tudsz vezetni?"" legszivesebben lecsaptam volna az annyába !.!. Anyagi kár nem keletkezett ! mivel a gagyesz motor felállt az elsokerékre és a szaron (ami valami kis japán auto volt) tescos kipufogovég éppcsak az elsokereket megpockolte de épp elég volt annyira hogy a kormányt kikapja. Utána nem lett semmi de rohogtem ahogy a barom simogatta a kocsiját !
A Louis webáruházakban van egy csomó minden ilyen vasakhoz is. pl.: www.bazismotor.hu
A cuccok jók, általában az árak se túl vészesek.
Sziasztok!

Tudtok valami jó boltot ami kiegészítőket árul ilyen kis chopperekhez is? Jó minőségben!
A végeredmény : télen mikor már hó lesz akkor eltolom a bringát 1 komolyabb szerelőhőz aki kicseréli vagy megnézi a vezérlést meg belővi .aztán szerintem nem nyulok hozzá megint 1 darabig . addig is szerzek valami robogot mivel lehet télen csapatni
Ja én vagyok a szervizese, tehát én voltam a trehány. Egyébként most írta valaki hogy gyárilag a hézag 0.9, na most ha kell a mociba 0,5, az majdnem kétszerese nem, egyébként asszem 1 mm körül volt. Egyébként a hézag nőhet vagy micsoda? Szervizbe soha többé, egyszer már lehúztak, azt mondták hogy jó, szervizdíjat elkérték, utána meg nekünk kellett megcsinálni a faterral.
Na igen én is ezt hibáztam el annak idején hogy úgy ahogy volt beletettem a mociba, ezért szivattam magam jó egy évig. Viszont most cseréltünk a családi Suzukiba gyertyákat, és azokhoz nem kellett nyúlni, 0,6 vagy 0,7 volt a hézag gyárilag, pont akkora amekkora kellett a kocsiba.
A MOL olaj nem hazudik, adott hőmérsékleten bevizsgálva valóban azt az értéket hozza, amit előírnak, de alata és felette nem biztos. Egy melegebb karakterisztikájú léghűtéses mociban kárt is tehet, egy vízhűtésűben meg lehet, hogy probléma nélkül eldolgozgat. Sokat számít...
Hát, emlékeim szerint kis és közepes négyütemű motorokon (a nagyobb sűrítési arány miatt) 0,5-0,6 kell legyen. Netről rendeltünk gyertyát a haverom GPZ-jébe, nem volt hajlandó beindulni, csak tolásra, vagy ha a motor meleg volt. A gyertyához nem nyúltunk, csak beletettük, de azt elfelejtettük észrevenni, hogy a gyárilag belőtt hézag 0,9. :) A nagy Virago-hoz kell annyi kábé.
Látom, pörög a topic, én meg le vagyok maradva!
A Mol olajról az a véleményem, hogy a versenytársak nem igazán hagynák nyugton, hogy ráírja azokat a paramétereket, amit nem tud. Egyébként meg bármelyik multi áruházban vásárolt olajról hallottam már, hogy hamisítják. Különben a Virago nem túl igényes, SE-SF olaj is jó bele.
"10 fok alatt nem indul öninditora csak tolásra "
Van még egy tippem, esetleg a porlasztófűtés is lehet a ludas (merthogy van benne) Azt hiszem az érzékelője a bal oldali fényes krómozott (plasztik) dekni alatt van. Valahol a service manualban meg lehet találni, mennyi ellenállást kell neki mutatnia, ha jó.
Ez a gyertya dolog is lehetséges, bár én azon csodálkozom, hogy lehet egy gyertyahézag az előírt 2x-ese, ahhoz több évig nem kell hozzányúlni, hogy ilyen legyen, 1 évben 1x meg mégiscsak illik kivenni, ellenőrizni, bár a szervízesek is olyanok, amilyenek.
Ja, oké... így már értem. A hézagot próbáld meg belőni, nálam több esetben is ez okozta a gondot.
Ezzel azt probáltam kiemelni hogy kicsit melegebb van 2-3 fokkal akkor simán indul ..
Fingom sincs, mekkora egy fűrészlap, nincs is itthon, hogy rámérjek... 7 db A4-es (szabvány, 80g-os, mint a fénymásolóba való) papírlap vastagságnyi. A nyolcadik már szűken, a kilencedik pedig sehogy se kell hogy beférjen.
Tamás, azt levágtam, hogy a hőmérséklet a téma, csak azt nem vágom, mit akartál vele mondani. Hat fokban beindul, tíznél meg nem? :) Vagy hogy hat foknál még megérted, ha nem indul, na de tíznél nem? :D Bocsesz. :)

Pejó: 700-as Virgácsom van, de volt előtte 10 másik vas is, Shadow, Honda CB, Suzuki Savage, Suzuki GS, Mz, miegymás, szal van tapasztalatom bőven. Főleg, hogy mindet magam szereltem. Hát igen, azért a kardán nem semmi cucc, imádom. :)
hát nem igaz nem megy az írás .celsiusfokra gondoltam !
a fokotra gondoltam :) . csak nincs hézagolom ,de azt hiszem a fűrészlap pont annyi nem ?
Szivesen! Egyébként mien vasad van? Csak azért mert lejjebb kardánról beszéltél, gondolom a 25-ös nem kardános, vagy igen?
Kösz a megerősítést, Pejó. :)
Pont most jártam végig egy hasonló kálváriát, igaz, nálam az alapjárattal voltak bajok (egy henger dohogott csak, a másik gázadáskor szállt be a buliba), de szintén gyertya volt az ok.
Valószínűleg nagyon nagy a gyertyahézagod, nekem is ezt csinálta, pár hét állás után lemerítette az akksit de nem indult el, tolásra meg igen, én arra gyanakodtam hogy a sűrűbb olaj miatt, vagy pedig gyönge az akksi. Egyszer megnézem a gyertyát, mert pont kezembe volt a szerelési útmutató, és mit kiderült kétszer annyi volt a hézag mint az előírt. Így ha merül az akksi akkor indítózás mellett nem húz át.
Beállítottam, azóta semmi probléma, 2-3 hét állás után is simán indul.
"kb 6 c alatt nem de 10 nél igen......?"
Ezt nem értem, bocs. :)
A gyertyahézag oké? 0,5-0,6 mm? Mert kiszedve szikrázhat indítózva, kompresszió alatt, ha nagy a hézag, nagyobb koksz kell neki.