Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nah most valamit ne mértek:


most lett lecserélve benne az olaj, vadi új van benne castrol 10w 50 Rs4 vagymi a nyavaja....ezzel mentem edidg kb 80 km-t tehat ha hatezrenként kell cserélni akkor van még vissza 5920 kb....de most elteszem télire, és utanna ujra olajat cseréljek ésezt a zsír új olajat meg egyszeruen kiöntsem kvazi karba veszett az oaljcserém,?
nah az olajat én is lecseréltem tök új van benne s akokr enis lerakom had álljon.
igen Maaaargit, értem. Én maradok a "szinti"nél mert ócccssóó vót

LX
Olyajat, érted.
Hát őszintén szólva magam is fontosabbnak tartom az őszi olajcserét. Én ásványi olyajat fogok beletölteni télire és tavasszal 2000 km után lecserélem (akkor jön az 54000-es szerviz).
szerintem ha fűtött helyisgében tárolod a motort, akkor nem kell tavasszal megint olajat cserélni....

LX
Télire a legegyszerűbb olaj is megteszi, praktikusan ásványit érdemes, mert az az olcsóbbik. Egyetlen szempont, hogy friss olaj legyen, azaz ne legyen tele káros savakkal.
Igen, de cseréld le tavasszal is. Képzeld el, állott olaj, pfúj....
az olajcsere ennyire fontos? én most vagyok kb a szervizintervallum 60-70%-ánál. tehát ajánlatos így is? mert akkor (ápr/máj) bizti kicserélik, tehát most kidobok elvileg pénzt. persze ha azt mondják a tudorok , h kell, akkor cserélek!
de, Csaszii azt mondtam. Ennyit teszek kb amennyit írtál. Mot még +ba annyit fogok megtenni hogy lecserélem az olajat.

LX
Tényleg nem azért, hogy vitázzak, vagy igazam legyen (nem leszek több attól, hogy van, vagy kevesebb, ha valakitől okosabbat hallok), de a világos gyertyakép éppen arra utal, hogy a gyertya forró(bb), ez pedig arra utal, hogy az égéstér hőfoka is magasabb.

A gyártók a környezetvédelmi előírások betartása érdekében szegényebbre hangolják a keverékképzést az optimálisnál (igazad van), de csak az alsó tartományban (ami gondolom a megengedett sebességek fordulata 6.ban), de a felsőhöz nem nyúlnak (legalábbis a karbis gépeknél) annyira, hiszen akkor a bátrabb versenytársak nyerik a katalóguslóerő-párbajt. (Mindenesetre bízom benne, hogy a most behangolás alatt álló gépezetem őzbarnára lesz belőve (teljesítmény).)
Beindítás hülyeség. Olajcsere okos. Ha melegben van a motor, az akkumulátor is simán benne maradhat. Én tavasszal csak megnyomom a gombot... na jó, nyomva tartom kb. 30 másodpercig és jár is a motor. 3 évig minden akksi bírja. Utána csere, ahogy az a Nagy Könyvben meg van írva.
LX

egyszer te nem azt mondtad hogy beb@szod a garázsba télen s tavasszal előveszed és még soha nemvotl semmi baja?

sztem az egyszerübb sokszo a jobb en hagyok benne benzint felteszem bakra betömöm a kipoffot é letakarom. vadi uj az olaj fullon van afgyállóval, kikapom az aksit azt kész...

s a hidegben tényleg jobb az akku mert lassabban mozognak a töltések from anód tu katód
Jó,hogy mondjátok,rossz a takarás a gépnek. Van egy pancsim fóliába bugyolálva a telet várja ,hogy életet leheljek bele,lehet egy marék hamu lessz mire előveszem restaurálni:). A sós pára megmarta az aluminium alkatrészeket a shadowomon.Olyan m intha salétrom ütne ki rajta. Gondolom a tengeri levegő megártott,és nagyon csúnya munkát végzett:((((. Hogyan lehet ezt megállítani? Valaki azt mondta ez az aluminium pestis vagy mifene.Ja és a krómra még nem mondtatok semmit. Fújjam be vagy se? Jól kicsesztem magammal mikor a leszerelt kipufogót acél gyapottal akartam tisztítani. Ezer apró karc:( Nem ajánlom senkinek.
Van igazság abban, amit mondasz! De. Manapság már ritkán látni őzbarna gyertyaképet, inkább a világosabb felé mennek el (környezetvédelem).Én azért azt mondom, ha alapjáraton nyomatod, soha nem lesz olyan a gyertyakép, mint ha húzod neki.
A kettő összefügg szerintem, mindenesetre nézd meg a gyertya színét.. Ha jól van beállítva az alapjárati keverék, akkor ún. őzbarna lesz "annak ellenére", hogy helyben lett járatva.
Márpedig a gyertya csak akkor lesz őzbarna, ha elérte az üzemi hőmérsékletét (amit ugye a hőértéke határoz meg).
igazad lehet, de én valószínűleg inkább hagyom állni és tavasszal indítom. vagy ez árt neki?
Ezenkívül Te a hűtőfolyadék hőmérsékletéről beszélsz. Én meg az égéstérről.
Cseppents vizet a kipu dobra. És várd meg azt a hőfokot, amelyiknél sistereg. Na akkor érte el a 100 fokot, és akkor nem marad meg belül sem a víz.
sziasztok. én azért nem szoktam elindítani télen, mert minden indítást követően pára csapodik le a motorban és az káros lehet hosszútávon. akksit kiveszem és havonta lassú töltéssel rátöltök.
Szerintem könnyedén eléri az üzemi hőfokot mind a motor, mind a kipufogórendszer. (nincs hűtve a menetszél által...az pedig nem kevés m3/sec) Az üzemi hőfok elérését a termosztát hivatott szolgálni (bár a hűtőradiátor kisebb áteresztőképességel rendelkezik a termosztát nyitott állapotához képest).

A beindítás inkább a motorkopás, ill. az olaj minőségromlása miatt nem tanácsos (ebben tökéletesen egyetértek), a legjobb, ha friss olaj kerül a motorba és be sincs vele indítva (úgy akár túl is tölthető olajjal) + az égésterekbe is némi kenőanyag.
Én sosem javaslom a téli indítgatást. 1. Hiába indul el a ventillátor, a motor, és a kipu rendszer nem fogja elérni azt a hőfokot, amit üzem közben. 2. A beindítás sok energiát vesz ki az aksiból. Plusz az állás miatt amúgy is gyengül. Több óra járatás kellene emelt fordulaton, hogy pótold a hiányt. Az akkunak van egy önkisülése. Ez azt jelenti, hogyha nincs rajta fogyasztó, akkor is merül. Meleg helyen ez a jelenség fokozottabban jelentkzik.. Ez fizika. Tehát hidegben tárolt akku hosszú idő után jobb állapotban lesz mint amelyiket melegben tárolták. Ami valós veszély, az a szétfagyás. Ez viszont csak nagyon lemerült akkunál áll fenn. A feltöltött akku -50-70 fokon fagy meg. Itt jegyezném meg, hogy a riasztó áll a téli akkuhalálok többsége mögött. Biztos megoldás a csepptöltő. A jobbak nem folyamatosan töltenek, hanem figyelik az akkut, tölt-kikapcsol, tehát dolgoztatja az akkut, imitálva az üzemi viszonyokat. Nem is kell kivenni az akkut, adnak a töltőhöz agy kis adaptert, amivel bármikor rácsatlakozhattok.
Itt van az ősz, itt van újra!” – és mint nagymamáinktól elleshettük, ez az avarsöprés mellett a nagy téli eltevések szezonja. Így tesz a motoros is, aki most buszra száll, vagy autóba ül, síelni megy és kaszinóba jár, már ha lottózik is mellette, de lehet vesemelegítőt kötögetni a kandalló mellett, térképet bökdösni és tavaszi túráról álmodozni. Mindennek előfeltétele azonban, hogy „tegyük el” a motort télire. Ehhez szeretnénk néhány hasznos tippel, egyszerű recepttel szolgálni.
Kezdhetném azzal, hogy végy egy szép, érett motort, mosd meg alaposan, aztán tedd el a szokott módon, de ez édeskevés lenne! A motort ugyanis nem lehet bedunsztolni és beállítani egy polcra, „őt” téli álmában is ápolni kell! Az első azonban tényleg a mosás. Alaposan tisztítsuk meg a járgányt a sáros, esetenként akár sós, latyakos felverődésektől! (Minden apró szegletet, különösen a váz kanyarulatait és zegzugait.)

Ehhez nyugodtan ereszkedjünk térdre imádott gépünk előtt (ezt a barátnőnk azért inkább ne lássa!), de a leghatásosabb a gőzborotva, mely a legtöbb benzinkúton már megtalálható. Utána már óvatosan guruljunk hazáig. Ha már úgyis a kúton vagyunk, ne feledjük el teletankolni a tartályt, ez megakadályozza a tank belső falának oxidálódását. (Aki szedett már szét karburátort az út szélén, az tudja, miért fontos ez.) A mosás után a láncot alaposan fújjuk be láncspray-vel, ez a rész különösebb téliesítést nem igényel. A nagyon igényesek befújhatják a váz illesztéseit is, leginkább a motor alatt, a kormánynyaknál és a tank alatt szilikonalapú spray-vel, de ez nem tartozik a kötelező gyakorlatok közé. Ezután el kell döntenünk, hogy tudjuk-e fűtött garázsban tartani, vagy legalább szellős, fedett helyen a gépet, vagy kiszolgáltatjuk az elemeknek és az utca emberének. Nem könnyű a választás, én mégis az első két lehetőség valamelyikét javasolnám. Meleg garázsban sok dolgunk már nem lesz, az abroncsokat kell egy kicsit leengedni, úgy 1,8 bar alá, és felbakolni a motort, hogy a gumik ne legyenek terhelve. Ehhez elég a középsztender, de megteszi egy speciális motortartó bak is, amelyik a villáknál támasztja alá a motort. Ez beszerezhető a nagyobb kereskedésekben: egyszer érdemes áldozni rá, rengeteg gumit lehet spórolni vele, és láncfeszítésnél, kerékcserénél is nélkülözhetetlen. A másik, amit a fűtött garázsban álló motor esetén érdemes számon tartani, az olajcsere-periódus. Az olajat érdemes futásteljesítménytől függetlenül legalább félévente lecserélni, mert állás közben is oxidálódik. Különösen káros azonban sokat futott olajjal állni hagyni a motort, mivel ebben a beleszivárgott égéstermékekből keletkezett kénsav a nyugvó csapágyakban, mint a főtengelycsapágyak oxidációs folyamatokat indít el. Olyan ez a motornak, mint „ágyban, párnák közt halni meg…”

Ha motorunkat mégsem tudnánk fűtött garázsban tartani, mert már nem fér be a muskátliktól, mindenképp törekedjünk arra, hogy legalább fedett, szellős helyen legyen! A nejlonos-fóliás takarás elég egészségtelen megoldás, a hideg fémen lecsapódó vízpára így sosem tud felszáradni, ami sokkal többet árt a vasnak.
Ebben az esetben a legfontosabb a vízhűtéses motorokon a hűtőfolyadék fagyállóságának vizsgálata. Az akkumulátort minden esetben szereljük ki, és meleg helyen, mondjuk, a garázsban a muskátlik mögött, vagy a lakás egy félreeső zugában rejtsük el! Vigyázzunk, a család hölgytagjai ezt lehetőleg ne tudják meg, ők elvi okokból nem hajlandók egy fedél alatt élni egy… egy… akkumulátorral! A gonosz bestiát aztán havonta csempésszük vissza a motorba, indítsuk be a járgányt, és járassuk, amíg a blokk és a mellkasunk bal oldala el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Vigyázat, a félhidegen leállított motor nem egészséges, tönkreteheti a gyertyákat! Ilyenkor töltődik az akkumulátor, és beindul a motor vérkeringése, ami megakadályozza az olajban és az üzemanyagban a lerakódások képződését. A benzingőz sokkal agresszívabb oldószer, mint maga a folyékony benzin, így hosszú állás után a karburátorból elpárolgó nafta kikezdheti a gumitömítéseket. Érdemes még végigsimítani a tankon és az ülésen is, fölülni a nyeregbe – ha nem látják, akár sisakban is –, és egy kicsit álmodozni a tavaszról. Formában tartja az embert. Meg hát… gazda szeme hizlalja a jószágot. Csak ne vigyük túlzásba, nehogy a szezonra újra kelljen vizsgáznunk, mert a gépünk túllépte a kategóriáját…

Mindezek után már csak egy kérdést kell tisztáznunk, nevezetesen, hogy akarjuk-e télen is használni a motorunkat? Ha nem, akkor egy igen kellemetlen kötelességnek eleget téve, be kell ballagnunk a legközelebbi okmányirodára, és egy negyedévre kijelenteni a motort. Ennek van egy csekély költsége, de rámegy két napunk (ugyanis tavasszal meg vissza kell jelentenünk), viszont zsebünkben marad az első tankolás ára.

Remélem ez a "kis" szöveg mindenkit kielégít!
Ez engem is érdekelne, úgyhogy aki tud vmi okosat az írjon!
Mivel még járatlan vagyok e téren,várom a bevált teleltetés trükjeit. Mivel véded a krómozott dolgokat,meg bármi okosság ami eszetekbe jut. Szeretném a vasat úgy előrántani tavasszal mint ahogy eltettem, ezért kérem a jótanácsotokat.