Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mérjetek kompressziót a hengerekben ! Sokat okosodhattok !
Karburátor tiszta mind a 4
Sziasztok.egy cbf 600ról lenne szó.a baj a az hogy kèt henger elèg gyatrán megy.lèzerrel nèztük ès kèt henger melegszik rendesen (300fok)de a harmadik már csak 200 körül a negyedik 70 körül van.gyertyát cserèltünk látni tiszta.13èves motor.mi lehet a gond?ja ès kb 3 èvet csak garázsban volt nèha indítva.
Álló motornál gyújtáson ha gurul a moror, akkor is jelez. Csak ott a hiba.
Sziasztok!

Van egy XVS 1100-as Dragstar-om. 2 évig nem tudtam használni. Most a hétvégén próbáltam beindítani. Aksit feltöltöttem, a régi benzint leszívtam és frisett tettem bele. Lányos zavaromban, szerintem túlszívattam. Szívató maximumon, pluszban a gázkart is megrángattam. Beindult, de nagyon alacsony volt az alapjárat majd leállt. Újra megszívattam, többé nem indult be, viszont tiszta benzin folyt alá(csöpögött, kb 3 tenyérnyi tócsa lett alatta). Ettől jól megilyedtem. Mi történhetett? Lehet, hogy a karburátorból folyt ki, a szívatás miatt túl sok benzint kapott? Vagy nagyobb a baj. Bocs, de nem vagyok egy szerelő, kis segítség jól jönne- valami hülyebiztos leírást szeretnék, esetleg fotót. Köszi szépen K
Elképzelhető.. Meg kellene keresni a különböző végálláskapcsolókat, jeladókat és kimérni őket egy multiméterrel.
Én is erre tippelek. De az oldal kitámasztót ha lenyitom, rögtön láll. A másik kitámasztó elektromos lenne,de nem működik. Lehet, hogy ott van valami?
Nem ismerem túlságosan a típust, nem lehet, hogy valamire figyelmeztet? Pl, oldaltámasz lenn maradt, persze csak hibás a kapcsoló-gondolom..
Olyan mint a kocsimnál, ha nyitva az ajtó és állok, semmit nem csinál. Ha megmozdulok rögtön elkezd sípolni. Valami érzékelő lehet ludas..
Persze, egyszerű szerkezet.. Olaj is friss, Motul 5100 10w40 került bele. Tehát: a kopó lamellák is gyári tűrés maximumán vannak, ergo újak. Új a fémlamella. Yamaha Fan: az a nagy átmérőjű rugó alátét helyesen van berakva, a kuplungrugók gyári érték maximumán. Elgörbülve semmi nincs, nincs kókányolva semmi..
Így az ok a beverődés lehet a kosáron..(igaz minimális.) Úgyhogy erre rágyúrok, egyelőre még simábbra csiszolom, ha javul a helyzet új állja a helyüket. (az kb 200 ezer )

De akkor olyan nem létezik, hogy annyira gagyi kopó lamellákat tettek bele, hogy egyszerűen összetapad a fémlamellákkal?
Ertem. De azert maradjunk annyiban hogy ez a tengelykapcsolo nem egy atomfizika. Amennyiben minden alkatresz tolerancian belul van akkor az jol fog mukodni. Feltetelzem nem 20w olaj van benne, ezert azt is kizarnam.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Nemrég vettem egy Piaggio x9 500 ccm es robogót. Olyan hiba jött elő, hogy menet közben elkezd valami sípolni, mint valami hibajelzés. Ha megállok elhallgat. De ha elindulok, akár csak lépésben is, újra megszólal. Víz, olaj rendben.
Mi baja lehet? Az előző tulaj 4 évig használta, de nála ezt nem csonálta.
Amit szerintem érdemes lenne még megnézni, ha szétszeded azok a rugók, ha nem voltak cserélve és összeültek az megint nem jó. A gyárija ha jót találtam 73.49mm a cserehatár meg 69.9mm. A pirossal jelölt tengelyre nézz rá, nincs-e esetleg elferdülve.
igazábol a szikra erősége a nem mindegy .. ha a trafó jo nincs probléma ....a hagyományos gyertya a szikra át ugrasnál némi anyagot vissz magával .. ami a detonácio allatt meg semisűl igy valojában ezért kopik ....és nő meg a hézag ...minél nagyobb a hézag anál nehezeben ugrik a szikra ugyan olyan nyomás és trafo teljesitmény mellet .. erre elkerülendő a két ,három ..négy polusu gyertya .. aztán az anyag minőség nikel stb stb .. és ugye a tű elektrodás amit ti iridiumosnak neveztek itt ugye nagyon kevés szinte semmi anyag nem távozik szikra képzésnél ... ergó nem kopik .. ergó nem nő a hézag valojában ezért tartosabb a tü elektrodás ... de ahogy irtad nem tolerálja a hideg inditást valojában karbisba .. nem szabályozot motorba felesleges pénz ki dobás ..... egy jol be állitot karbisba a simma gyertya is simán el megy a szerziz manuál ajálása dupláját ... a lényeg a gyertya őn tisztulása ... a gyerty hö értéke a tul hideg gyertya kormos lesz a tul foro szét ég ................. suzuki swift 1.5 60 000 km ment hiba nélkül sima nikel gyertyával
Elég alaposnak, precíznek mondanám magam, nem hiszem, hogy össze-vissza raktam volna bele a lapokat. De az ördög nem alszik, hibázhattam is.
A kúpos alátét, ami a képen karikázva van, az is jól van a helyén. Érdekes, hogy a manuálban nem írják a cseréjét.. Egy érdekesség lehet még, a gyári kuplung szélességet írja a manuál, az enyémet, h összeszámolom 0,6 mm-rel kisebb. (10 db kopó: 2,8*10 és 9 db fém: 9*2,2) Ha e miatt lenne is hibajelenség, az is szerintem csak egy kis bowden utánaállítással orvosolható lenne.

Az előző fém lamellákat megnéztem egy sík felületen, mind jó volt. Ennek ellenére megvettem az újakat. (na abban a szettben a 7 db 2,2 mm-es, 2 db 2,5 mm-es volt, így meg is volt a gyári szélesség) Ja, és azok felületein apró "lyukak" vannak, az új meg totál sima felületű.
És nem rakhattál véletlenül 1-2 lemezt szembe a többivel?
Pedig nagy eséllyel ahogy írták a többiek a beverődés lehet az ok, ha eléggé egyenesre sikerül minden részt csiszolni akkor is lehetnek eltérések (sőt inkább lesznek is) és akkor ragadhat a kuplung.
Természetesen igen, jó a holtjáték. Sőt annyira előfeszítettem, hogy már pici gázra is megcsúszott, de akkor éreztem azt, hogy tudok szépen váltani :)
Ahogy mondtak elottem, cserelj ki mindent es jo lesz
Viccet felreteve, legtobbszor a femlamellak vetemednek meg. Ha ezek es a kopok jok uveglapon vagy egymason (nem latsz at koztuk ha egyesevel nezed, vagy hezagmerovel megmered az profibb), illetve nincsenek nagy beverodesek akkor meg figyelj arra hogy a femlamellak egyiranyba legyenek benne. Ez azt jelenti hogy az egyik fele eles, a masik pedig kicsit domboru(gyartas miatt). A domboru legyen kifele.
Ezutan ha nem jo akkor kozepen van egy kupos alatet ami rugokent mukodik. Ha ez elgyengul (nem veszed eszre, es nem is igazan merheto), vagy rossz iranyba van beszerelve akkor nem fog oldani a kuplung. 1-2eft az alkatresz, de altalaban mindenki elnez felette. Hajra!
És a kuplung kábelén próbáltál már állítani?
Megcsiszoltam a dob és a kosár beverődésit is. Igazából szinte már csak az elszíneződések jelzik, hogy hol is volt a kopás. Tehát lényegesebben jobb lett csiszolás után mint előtt, de javulást semmit nem tapasztaltam.. Természetesen most már simára fogom csiszolni, de nem remélek már ettől javulást.. Megpróbáljam a kopó lamellákat cserélni?
Nekem mindig egy volt, de annak nem csak az aszfalt volt az élettere, hanem sokszor murva és -főleg az erdélyi hegyek között- sár vagy por. Ebből adódóan annak mindig minden körülmények között üzembiztosnak kellett lennie, ezért nem kísérleteztem a gyertyák teljes elhasználódásával és a 4-5 ezret futott olajat se sajnáltam lecserélni. Egy új motor biztosan jó érzés lehet, de nem hiszem hogy boldogabbá tenne, mert amikor elszabadulok a hétköznapokból az olyan élmény ezzel is, hogy attól már nem is tudna hevesebben verni a szívem. Van az újak között is nagyon jó motor, de egyszerűen kihalt belőlük az a jelleg amibe még a 80-as évek végén tizenévesen szerettem bele, akkor még csak a Motorrevü újság hasábjain...
A tapasztalatok privát megosztásával nincs semmi bajom, talán csak annyi, hogy ott megragadnak az értékes információk két ember között.
Tudom, hogy alapos és körültekintö vagy. Rólam ez nem mondható el igazán. Èn szerettem kisérletezgetni, így kipróbáltam néha szélsöséges dolgokat is, feszegetve néha a határokat. Ezt támogatta az is, hogy olyan motorjaim vannak amik általában könnyen szerelhetök, nem kell sok felesleges müveletet elvégezi, hogy néhány apróságot kicseréljek. A motorok száma is támogatja, hogy nem gond ha az egyikkel valami hiba történik, mert akkor megyek a másikkal, továbbá, tengernyi alkatrész spájzoltam be, így sok esetben azokon lehet gyakorlni a müködö motor megbontása nélkül, majd utána lehet nekiesni a javításnak, módosításnak. Meg nagyot fordul a világ mikor már nem egy kedvencke áll csak a garázsban hanem 5-8 db... ilyenkor azért a nagy "aranyszabályok" átíródnak, és ott "spórolok" ahol tudok. Pl a két gixernek 1 akuumlátora van, azt abba teszem amelyikkel éppen abban az idényben megyek...de a suzuki stratégiájának köszönhetöen ez az aksi még egy felújítás alatt lévö még öregebben GSX 1100-be is jó. Azt ott van az örök téma, az olaj kérdése is... és még sorolhatnám. De nem akarom kiverni senkinél biztosítékot, mert ha valakinek akkor nyugodt az éjszakája ha mindeböl a legjobbat teszi bele, meg még a csereperiódust is megfelezi...én nem misztifikálom túl már ezeket a dolgokat, de nem is osztom meg, mert egyszer nem relevánsak sok esetben az én tapasztalataim, tekintve a motok korát, futásteljesítményét, használati módját...és azért gépészi végzetségemen és a koszon kivül csak ragadt rám az elmúlt 25 évben némi tapasztalat is, amit be tudok vetni néha. Igaz ezek némileg elavulóban vannak, mert nem vagyok hajlandó belemerülni a sok, számomra haszontalan fejlesztés világába...ahhoz ugyanis kéne venni egy mostani generációs motort, hogy ne csak "bölcsész szakos szakújságirók" baroságait , meg a parasztvakitásokat fújjam, nekem meg senki nem fog olyan alkatrészhalmazt eladni, amihez én nem tudok otthon hozzányúlni, mert csak a szakszervízben olvasható ki a hiba, vagy integráltság foka miatt egy nagyságrendbe került az alkatrész cseréjéhez szükséges idö, meg annak élettartama is.

A kérésem az volna, hogy ne mentegetöz folyamatosan, eddig is ez után is szívesen segítek, ahogy idöm engedi...csak mostanság sokat utazok, meg nem szoktam értesítést kérni a posztjaimra, így lehet nem veszem észre ha valaki rám ír...ezért sokszor privátba eredményesebben lehet elérni.
"Volt a kosáron beverődés, azokat finoman megcsiszoltam,"
A belsö dob bordáit is megcsiszoltad, vagy csak a külsö-kosár bordáit. Ugyanis ez a jelenség legtöbb esetben a beverödések miatt van, ahogy azt te is feltételezted. Elöfordul még olyan, hogy hideg motornál, mikor az olaj még nem érte el az üzemi höfokoz, akkor szépen old a kuplung, és könnyü üresbe váltani, majd ha bemelegedett akkor meg akad a váltó...ilyenkor az olaj nem tetszik a már váltónak.
A hibakeresést leegyszerüsítve, kuplung nem old szét rendesen, marad átvitt nyomaték a tengelyen, ez nehezíti a váltást, ezért kúszik a motor, mert nem tehermentesül a váltó. Ezt jellemzöen a beverödött felületek okozzá. Az utólagos megcsizsolás hátránya, hogy nem garantált, hogy mindenhol ugyanolyan mértékü volt a beverödés, így mikor eltünteted a nyomkat nem lesz garantálva, hogy a behelyezett lamellák minden körme felfekszik, így csak pár köröm fog dolgozni, ami túl lesz terhelve, vagyis ezek ismét gyorsan beverödnek, még a többi köröm-kapcsolódási felület is el kezd "dolgozni", így a beverödés jelensége ismét hozza a nehezen oldó, nem tehermentesülö kuplungot.
A legeredményesebb ilyenkor venni egy megkimélt bontott kuplungszerkezetet, aggyal, kosárral, rugókkal, lamellákkal. Sok esetben olcsóbb a használt, de használható cucc, mint egy szett új lamella...
Üdv Mindenki!
Adott egy ZX9R, 2000-es évj. Hibajelenség: Behúzott kuplungnál indulna finoman a motor. E miatt piszok nehéz pl. 2-ből üresbe rakni. Egyszerűen nem bírom letolni a kart. Piros lámpánál volt, hogy le kellett állítanom, mert nem akartam behúzott kuplunggal állni. Menet közben is nehézkes a váltás, meg zajosabb is mintha normálisan működne.

Előző tulaj cserélte a kopó lamellákat. Megnéztem/mértem, tényleg gyári vastagságúak. Én most cseréltem fémlamellákat, sajnos a helyzet nem változott.. Volt a kosáron beverődés, azokat finoman megcsiszoltam, valamennyi "gödör"még látszik, de sztem nincs olyan mély, hogy beleragadjon a lamella.
A motort állványra téve, beindítva Behúzott kuplunggal váltogatva fel, a hátsó kerék egyre gyorsul, 6-ban már "száguld" :) Ilyenkor, mivel nem fogja a motort semmi, szépen lehet váltogatni fel-le.

Valakinek tapasztalat, ötlet? Már csak a kopó lamella lehet ludas.., De az miért? Gagyi minőség, és összeragad a fémmel?

ui: ha pl. a léptetővillák körmei lennének kopottak, vagy az a hengeres kulissza, attól nem kellene, hogy fogjon a kuplung...? (mondjuk ez okozhatna nehézkes váltást...)