Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A kiemelő kar felső, blokkon kívüli részén lévő kar teljesen normálisan áll, ha repedne, vagy törne a kemelő kar blokkon belüli része, az e kivüli karon - ahova a bowden csatlakozik - látszana.
hát ez hamar ki fog derülni
Ha lehet tippelni , szerintem a generátor forgórészén valamelyik mágneslap műgyantája !?
Megmondom õszintén itt anglában talán 1 szerelõt tudnék mondani London mellett akire maximálisan rábiznám az autómat aki legutobb csinálta a fektárcsa cseŕét vagy leesett a kocsi az emelõrõl vagy nem tudom mert a fém burkolat alul vizszintesen meg volt nyomva és kamyarban dörzsölte a tárcsàt levettem a kereket kiegyengettem és jó lett. egyszoval valami történt és mint aki jol végezte dolgát visszaadta. szoval amit lehet magam csinálok a mocin is meg a kocsin is. mert itt koklerek a szerelõk sajnos.
megmondom õszintén elõre a kuplung lamellára gondoltam mert kemény anyag viszont könnyedén eltõrtem ugyhogy igazatok lessz valami lakk maradvány vagy tömitõanyag. tegnap rákérdeztem a tulajtol 28ezer mérföld van a blokkban 5 év alatt amig nála volt semmien beavatkozásra nem volt szükség nem bontották meg a blokkot. igazábol okosabb a hétvégén belelesek a blokkba kitisztitom megprobalom megnézni amiket irtatok generator környéke. köszönöm a válaszokat. és a segitséget.
Igy a kepbol nehez eldonteni, tudni kellene a "kemenyseget". Ha puha akkor szilikon alapu tomitopaszta, ha kemeny akkor a generator tekercs vagy jelado lakk illetve pottinganyag kitoredzett maradvanya. Egyik sem jo
Ez inkább valami blokktömítő pasztának tűnik.
A jelenléte nem azért aggasztó, mert bármi gondot okozhatna, hanem azért mert felveti a kérdést, hogy milyen igényességű szerelő volt az aki így tömített.
Hasonló hirtelen sokszor utána állítandó kuplunggal nekem is akadt problémám még szerencse hogy az otthonomtól több mint 1000 km-re de erős túlzással az út szélén szétszedtem egy emberkét kellett csak keríteni aki co-val meghegesztette onnantól sikeresen teljesítettem a 3000km-es túrát hazaérve pedig megrendeltem az erősített új kiemelőt mint utólag kiderült ez típushibája az F4-nek
Lehet nálad is valami hasonló probléma áll fenn
Köszönöm a válaszod. Azért én nem merem megbontani, még ha csak olajdekniről is van szó. Azt hiszem elmegyek a szerelőhöz, hogy legalább bontsa le, hadd lássuk mi a mechanikus probléma (kuplung). Mondjuk az árakat tekintve kicsit elszörnyülködtem, van 500 dolláros alkatrész a kuplungban. Valamelyik internetes hirdetésben, itt Zala megyében (én gyenesdiási vagyok) 200 e Ft-ért egy papír nélküli, elején sérült cb 500-ast kínálnak, aminek a blokkjában állítólag harmincvalahányezer km van.
Köszönöm. Azt hiszem ez a szerelőre vár. Én ennyire nem merek belenyúlni.
jövõ hétvégére tettem a motorblokk megbontását, mert a jövõ héten éjszakasok vagyunk péntektöl szabad ugyhogy vagy péntek vagy szombaton ránézek a generátorra is meg a kuplungra is.
a videobol kiindulva lehetséges a lamellák füle esetleg bár az mintha keskenyebb lenne ez olyan masfél 2 cm es darab ami nagy . es sok sok kicsi darab az olajban.
Generátor tekercselés szigetelése?
egyébként fent a tengelyen nem forduhat el a kar? Amibe a bowden megy?
Szerintem nézz rá erre a rugóra is
én nem látom itt ilyen darabokat...

inkább tűnik valami műgyanta jelleggű szigetelésnek...

http://youtu.be/KQ1Nok5RRbU
sziasztok ryderek. hozzáértõ véleményét kérném van egy 97es srad 750esem nemrég vettem ma eljutottam az olajcseréig. leengedtem az olajat és nagy meglepetésemre valami bakelitdarabokat találtam benne sajna vannak elég nagy darabok is . én kuplung lamellára tippelek örülnék ha megnéznétek igazam van e. motorozni ezekután nem mernék mert az biztos hogy baj van képet mellékelek elõre is köszi a válaszokat.
Nézem a rajzot, de nincs olyan alkatrész a váltóban aminek a szimpla lelazulása ilyet tudna okozni.
Pl. a Jawanál ott a kuplung kosárt rögzítő anya lazulása tud ilyet csinálni ha jól emlékszem.

https://www.motorcyclesparepar...
Itt a 3,18, 20,14-es alkatrészek befolyásolják a holtjátékot.
https://www.motorcyclesparepar...
Itt meg csak a 4-es.
Viszont ezek az alkatrészek legfeljebb olaj nélkül szárazon tudnak ilyen gyors kopást felmutatni.
Esetleg a kinyomó csapágy tud még gyorsan szétesni, de azt meg hallani kéne.
Talán még a kiemelő kar ha már el volt kopva és már a végét járta induláskor, a peremén átfordulva fel tud gyorsulni a hézag növekedés.

Én nem járnék vele amíg nem tisztázom a problémát, mert ha a feltételezett baja van, akkor legrosszabb esetben nem tudok kuplungolni, de ha meg nagyobb baja van (törés, ahogy az előttem szóló is feltételezte) akkor súlyos károkat okozhat.

Én mondjuk kíváncsi természet vagyok, és tuti nem várnék a szerelőre. Nem nagy kihívás olajat leereszteni és leszedni a jobb oldali deklit, megnézni mitől nőtt meg a kiemelő szerkezet hézaga, és ha csak annyi amit én feltételezek akkor a tömítéssel együtt a cserealkatrészt is egyből megrendelheted.
Valószínű a kuplung kiemelő karod fáradt el a blokkban elrepedt ès fokozatosan törött el a dadogás meg lehet dugulás egy alapos tisztítás karbiszinkron után ha marad a hiba akkor lehet tovabb nyomozni
Cb 500-as Hondám van, 2000-es évjárat, kb 50 ezer kilométerrel. Egy éve vettem, 4500 km-t tettem meg vele, semmi gond nem volt. Az elmúlt héten egy ötnapos motorostúrán voltam, ahol a 3. napon elkezdett a motor 4000 és 4300 fordulat között dadogni, kihagyott a gyújtás, szaggatottan ment, 5000 /p fordulat körül úgy tűnt, már rendesen húz. Mindegyik fokozatban ezen a fordulaton dadogott. Gyertyát cseréltem, az akksi sarkait ellenőriztem, de nem javult a dolog. Ezt csinálta hidegen,melegen. Indulni mindig egy pöccre indult. Olyan volt, mint amikor a kétüteműeknél slusszot kap.
A benzin nem lehetett az oka, mert többen voltunk, ugyanazt a benzint tankoltuk (Boszniában). A dadogás nem volt elég, egyszer csak elkezdett a kuplung holtjáték megnőni - igaz sokat kellett kapcsolgatni a szerpentinek miatt. Nem győztem utánaállítani, a következő 500 km-nél már a karnál és a blokknál is elfogyott a lehetőség, már a blokknál a kontraanyát nem is tudtam rácsavarozni.
Szerencsére hazaértem, bejelentkeztem a szerelőnél, de csak június vége felé ér rá. A kuplung olyan, mintha 5 cm-t nyúlott volna a bowden, de ilyent még nem hallottam.
Mit gondoltok? Köszi a tanácsokat, vagy ha valaki megosztja hasonló tapasztalatát.
Szerintem elszegényedett a keverék és megsült. Vagy valami hasonló.
Nics ezel baj . a tökéletesen működő motornak igy néz ki a dugatyuja :
bogyo112: Sportlégszűrő nincs, de rettenetesen el volt hanyagolva a gyári szivacsszűrő, konkrétan teljesen el volt tömődve porral. Viszont ez a dolog a pucolás után történt, nem ment 5 km.-t sem. A légszűrőház és a karburátor is ki lett pucolva, igényesen, alaposan.

eryk04: Járt egy tróger szerelőnél másfél éve, aki kifúrta a katalizátort és állítólag dugattyút cserélt benne, de nem tudom, hogy ebből mi igaz. A katalizátor ki van fúrva, az tény.

Zoli32.01: Az az érdekes, hogy ez nem ragadt meg. A gazdája elmondása szerint egyszer csak leállt és kész. Mikor hozzám került, rögtön feltűnt, hogy nincs benne semmi kompresszió. A dolog hirtelensége furcsa nekem, nem értem mi történt, legalábbis így, hogy nem állt be.

KériLaci: Nem találtam meg a tettest, de a hengerfalon is megvan a húzások nyoma. A gyűrűk épek és nem ragadtak le.
Sziasztok! Ma kivettem a kb. 200 km-t futott gyertyát az RX 50 -esemből. Ahogy a képeken is látszik valami kemény, fekete lerakódás látható rajta. Az elektróda két oldala sem egyforma, az egyik barna, a másik fekete. Az előző gyertyát is ez a lerakódás nyírta ki 1 év (kb. 3000 km) után. A gyertya bele való NGK BR8ES. A keverék olaj Re-cord 2T Racing Full Syntetic 1:40-be keverve. Szerintetek mi lehet a probléma? Túl dús a benzin-levegő keverék?
Valami belekerült.
Tűgörgő, dugattyú, gyűrű letört darabja.
Esetleg a túlmelegedés miatti szorulás miatt.
Gondolom a hengerfalon is megvan a szántás párja.