Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Végiggondoltam, igazad van. Én ezzel be is fejeztem a témát.
"Honda érdekes, mert fúrható több esetben, ez jó, viszont kopásállóságban nem hozza a Riga moped szintjét sem."
Ez nagyjából melyik évjáratra igaz, illetve melyik típusokra vonatkozik leginkább?
Köszi a választ előre is!
A fúrható "nicasil".
Szia!

Rámért a dugóra és a hengerre,azt mondta mehet ugyan ez bele ami 53.97 csak a dugó van megkopva.Viszont az AB hengerhez ez az alapméret.
Lecso,

Nagy altalanossagban beszelsz, en pedig konkret adatokkal jottem. A kb 0.1 olyan,mint a magyar atlagber. Tudod, aki kbrol vagy atlagrol beszel szoras nelkul az hazudik .
A mondandod elejet szerintem mindenki ismeri. Pl ez a rotax henger bevonata is Gilnisil fedoneven fut. Kawa is hasznal kicsit masabb technologiat. Nem ez a lenyeg.
A nicasil honolast alakhiba helyrehozatalara? Ugye ez csak egy rossz szombati vicc!
Kerlek olvass vissza kicsit. Nem mondtam hogy nem honoljak a hengert. Sot, azt sem mondtam hogy nem lehetseges bizonyos karcok eseten hasznalni. Azt mondtam hogy nem sok ertelme van es nem tanacsos.
Ha hiszed ha nem volt kezemben mar par henger. Sokfele vizsgalaton atestek (nem ovalitas meresrol beszelek).
Azt nem ertem ha szerinted 0.1mm a vastagsag (mondjuk ez nem helytallo, amint mar irtam is, valah megvannak az egyetemi mereseim ha gondolod megosztom majd), es van mondjuk 5 szazad hordossag akkor mi marad a nem kopott reszen honolas utan, ha valoban alakhibat probalsz korrigalni?
Mondok megegy elvetemultebbet: a henger eleteben erdemes egy dugattyumerettel menni! Nem novelni szazadonkent.
A henger betűjele csak arra utal, mennyire volt berúgva a hónológép kezelője. Kicsit tovább suholta, lett belőle C, nem baj kap nagyobb dugót... na ez a kibaszás a vásárlóval, egy további hónolást sem bír ki. Én biztosan csak A jelűt vennék, újranicasilozás (profi helyen megkérdezik, mennyi legyen a méret) esetén pedig megnézném, milyen esetleg már futott, hibátlan dugóm van, ahhoz jó lehet a mínusz 0,02es henger is, amilyen gyárilag nincs...
Neked nem kell tudnod a rétegvastagságot. A gyár tudja, úgy kínál puszos dugót.
Nem annyira érdekes az amit írsz.
"Anno Milanoban eleg sok merest vegezhettem, kozvetlen egy nicasilozo uzembol erkezo, SELEJTEZETT hengereken, perselyeken illetve aluminium alkatreszeken"
Lehet, nem véletlenül voltak selejtezve... gyanítom nem eleve selejt hengereket vittek drága pénzen nicasilozni... és ha selejtezik ilyen hulladék nem kerül a kezünkbe...
A nicasil gyűjtószó, eredetileg a MAHLE cég alkalmazta, ma a köznyelv így hív minden alumíniumra kémiai úton felvitt kopásálló réteget hengereknél. Suzukinál SCEM-nek hívják, minőségben hozza az eredeti nicasil tulajdonságait. Yamahánál láttam több R6-ost 20-30 ezer kilométerekkel fossá kopott réteggel, Honda érdekes, mert fúrható több esetben, ez jó, viszont kopásállóságban nem hozza a Riga moped szintjét sem.
Mindegyik hónolható. Újonnan is hónolják a gyárban. Addig hónolható, míg le nem kopik róla a réteg. Nem véletlenül nincs korlátlan dugattyú méretválaszték. Általában ABC jelű dugók vannak, de utángyártók mennek beljebb is az abc-ben. Kb. 0,1 mm a rétegvastagság.
Nem csak hónolható, de hónolandó is. A henger mikor kopik, általában hordós, meg ovális lesz, tehát bizonyos helyeken tágabb, máshol szűkebb. Ha ebbe hónolás nélkül tennél pluszos dugót, valahol laza lenne, és valahol kicsi lenne a hézag. Ki kell javítani ezt az alakhibát úgy, hogy mindenhol azonos legyen a mérete. Nyilván a legszűkebb méretnél fog vinni a hónolófej először, majd szépen "kijön tisztára". Ekkor mérünk, választunk pluszos dugót.
A kopashatarbol es a henger betujelebol nem tudunk erre kovetkeztetni?
A masik dolog. Az osszes rotax 122 hengerem 1 szazaddal szukebb felul. Ezt miert csinaljak?
Mindet szabad.... Kerdes mi ertelme.
Honolassal visszaallitani a tokeletes alakot vagy hogy volt fogalmazva. Igen, persze......
Csak egy kerdesem lenne: milyen vastagsagu az adott hengeren a szilicium karbid reteg? Ezt ki tudja megmondani? Ok, persze specialis spektrografos meressel kozelitheto, de ketlem hogy barki merne ezt.
Megmunkalsz valamit amirol nem tudod ha leszeded ott lesz meg?
Akkor mondok egy erdekesseget. Anno Milanoban eleg sok merest vegezhettem, kozvetlen egy nicasilozo uzembol erkezo, selejtezett hengereken, perselyeken illetve aluminium alkatreszeken( nem csak hengereken hasznaljak!!). Volt olyan gyari henger ahol 0.03mm volt a legkisebb vastagsag, volt amelyiken 0.3mm.
Ja hogy szar a gyartasi folyamat? Szar. De gazdasagos.
Megveszik az emberek. Meg. Van rajta nicasil? Van.
Namost akkor a nikaszil honolhato itt ebben a cikkben.
Perpatvar nelkul, akkor eldontjuk, hogy mi szabad es mit nem? Petya? Lecso?
Ha ebbe dugót akarsz tenni, akkor a hézag figyelembevételével, ami monnyuk 4 század, 53,93-mas méretű dugó kell. Úgy tűnik, ha jól mérték a hengeredet, az erősen mínuszos.
Szia!
Jol ertem hogy az 54es hengert 53.97re mertek?
Ez ketfelekeppen lehetseges:
Ujra nicasilozott henger ( bar ennyit nem szoktak benne hagyni), vagy rosszul mertek
Hát akkor remélem a legjobbakat :) Hasonlóakat találtam én is,elképzelhetőek az általad írt értékek és valószínű ennél is így méretezték,de nem tudom 100%-osan eldönteni,hogy ez most az utolsó méret vagy sem....
csak a rotax 122 hoz talaltam merettablazatot, ott az AB az 54.01-54.015, es a kopashatar 54.065.
Gil2 hoz nem talalom, nincs.
AB-s.Közben voltam megméretni is,53.97.Ha ez AB henger akkor ez szerint ebbe eslő méretes dugó való? Pl a wössnernél ez ez A méret.De láttam már olyat is,hogy ez már D.Jelenleg is ilyen dugó volt benne.Most akkor melyik az igaz?
Szilicium karbid- ontottvas- acel. Ebben a sorrendben romlik.
Molibden acel az elso ketto kozt van, de a terhelhetosege sokkal jobb,mint a nicasilnak. Az anyag zomules ismeretlen fogalom szamara, ezert lenne jo
Hengertalp, csatorna felett, a, b vagy ab
Ne, ezt ne csinald mar, hogy nem koptatod az ujjad. irj le mindent, es igy tud mindenki tanulni belole.

Gombgrafitos szurkeontvenyre gondoltam, es akkor most ezzel mi a helyzet? Melyiknek jobb az olajmegtarto kepessege?

Illetve nem tudom kik azok a gyongyosiek, valami link van roluk?

Tehat nekem ennel a hengeremnel szerencsem volt siman azt mondod?
Én is úgy tudom,ahogy Petya írta,ezekkel a hengerekkel nincs teendő új dugattyú és mehet is.Megfelelő körülmények mellett nagyon minimális a réteg kopása,hónolással csak koptatnád ezt a réteget.A hengeren hol találom a betűt? Gillardoni 2 henger.
Lehetseges hogy felreertheto voltam. A honolas a megmunkalas utolso fazisa, ami maga is tobb lepesbol all.
A kialakitott hengerfurat meretet osztalyozzak es csoportokba szedik. Az ontottvasnal ilyen nincs. Ennek ket oka is van. De ugyis tudjatok, nemkoptatom az ujjam.
Vagyis KELL a honolas uj hengernel. Honolni ezutan csak akkor szabad amit mar irtam.

Milyen acelrol hallottad ezt? Egy fajtarol tudok, de az meg nincs is Magyarorszagon, a Gyongyosiekkel pont errol beszelgettem hosszassan. (Az egyetlen epkezlab gepmuhely Mon)
Nem a hagyomanyos gombgrafitos szurkeontvenyre gondolsz?
A rotax 5 szazadot ir, mint kopashatar a hengerekre.
Van 4 rotax hengerem, ebbol 3 hasznalt, 1 felujitott.
Mindegyik honolt.
A japan motorok - legyen sornegy vagy barmi - nikaszil hengerein ugyanugy honolas van gyarilag.

Erdekes, pont az acel olajmegtarto kepessegerol olvastam ugyanezt.
Namost el vagyok bizonytalanodva. :)

Egy kep a polini big bore hengererol, szerintem eleg jol kiveheto itt is...

http://catalogue.polini.com/de...
Aha, hát általában hegesztéshez használják, nem is főtengelyre, csak hátha van egyszerűbb megoldás mint a röntgen.
Altalaban a honolas szoge es melysege (feluleti erdesseg) nem megfelelo ami a karbid reteg vastagsaganak csokkeneset eredmenyezi.
Ennek eredmenyekent 2utemu gepeknel a nyilasok felett kezdodik altalaban a levalas.
Termeszetesen ha szerencseje van az illetonek es jo minosegu, valamint eleg vastag a reteg akkor kesobb alakul el ez ki.
4utemnel a terhelt oldal felso holtpont kozeleben valamint a legnagyobb dugattyu sebessegu helyek kozeleben alakul ez ki. Gyakran a suritesi terben.
Roviden: vigyazni kell az eredeti reteg vastagsagra amennyire csak lehet.
Nicasilnak jo az olajmegtarto kepessege honolas nelkul is.