Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a pc 40 alusil es lecso nemreg megosztott egy linket, amiben egy palyanap alatt lathato kopas lett a hengerfalon, egy kicsit gorgess, es meglesz.
az sc 59 hez nincs plusszos dugo sem, az nikaszil, ennek ellenere elso generacional voltak gondok a hengerbevonattal
Nem igen lesznek konkretumok. Ezeket egyszeru ember nem tudja megmerni, ertekelni, atlatni. Jobb muhelyek tudjak ezeket,de nem fogjak a reszleteket kiadni. Ez a tapasztalatom legalabbis
A kérdéses Alusil Porsche motorok gyárilag "puhábbra" sikerültek, ez ismert probléma, ezt javítják Lokasil perselyekkel, nem nikasilozással mert az más. A pc40 és az sc59 is nikasil bevonatos, mi lenne a különbség alapja?
sajnos semmilyen adattal nem szolgal, van egy horrorsztori hogy 5000 km utan az olaj viszkozitasa miatt tonkrement a bevonat, ami eleve extrem pelda, plane a rossz vizskozitasu olajat elohozni is egy kisebb tanulmannyal kellene, es semmivel alatamasztva nincs. olvastam meg egy porsche hengereket felujito nemet cegrol, ok meg azt irjak 80-120e km nel mar fellep eros kopas a 986 996 os porschekon, amit ok atnikasziloznak. ( https://www.pomotec.de/leistun... ) a pc 40es cbr honda hengerre ranezve nem erzem megerositettnek, hogy annyira jo. az sc59 honda bevonatos, es az is lejon. szoval konkretumokkal dolgozo weboldalak kellenenek, ezek eleg homalyosak.
Egy kis összehasonlító írás nikasil vs alusil témában, szerintem nagyon cél függő melyik alkalmas adott feladatra "jobban", élettartam tekintetébe én egy alusil megoldásban jobban bíznék. https://www.looking4spares.co....
Azert ezt ne egyszerusitsuk le ennyire
Elképzelhetőnek tartom Így lehet sokat keresni ! Marha ember akinek esze nincs!
Allitolag rosszabb,mint a nicasil bevonatnak a magas szilicium tartam miatt.
Itt egyedul az olcsobb technologia es a ken ellenallokpesseg a meghatarozo szerintem
Nem gondolnam. Azert annyira ez mar nem szamit egy bevonatos hengerhez kepest.
A hajtorudszemeket is azert torik, hogy megsporoljanak munkafolyamatokat. Termeszetesen a prospektusokban mar ugy jon le, mint valami ujitas, amivel megbizhatobb, es konyebb lesz egy konstrukcio, de elolvastam egy tanulmanyt, amibol kiderult, hogy ahhoz, hogy el tudjak torni a hajtorudat, mas otvozetet kell hasznalniuk, ami egyebkent gyengebb es konyebb ahhoz kepest, amit nem tornek. Termeszetesen meretezni mindent lehet, tehat nem gondolnam, hogy ez problema, de csupan a megbizhatosagert nem tunik ugy, hogy valtoztatnak a gyarak a munkafolyamatokon.
Az természetes, azon a felismerésen, hogy az alumíniumnak jobb, már évteiedek óta túl vagyunk. Itt most a hengerpalást felületének a kopásállósága, tartóssága a téma.
Esetleg a jobb hőleadás??!
En egy tartóssági összevetés eredményére lennék kíváncsi: öntöttvas persely/bevonatos alumínium/full alumínium.
Viszont ezt akkor nem tudjuk a bevonathoz hasonlitani, mert itt a henger egesz anyaga ilyen...
Szervusz!
Privátban kérhetnék Tőled egy elérhetőséget? E-mail címre gondolok. Köszönöm előre is! Üdv!
Szia! Itt írják, hogy miért fejlesztették ki ezt az eljárást:
https://global.yamaha-motor.co...
Az egyedüli ok, a költségcsökkentés volt. Csak önteni kell a hengert (meg természetesen forgácsolni is a gyártás során), és slussz. De van mellesleg környezetvédelmi hatása is.
Meg kell mondanom errol a technologiarol csak hallottam, de nem foglalkoztam meg vele reszleteiben. A Nicasil a ken tartalmu uzemanyagokat nem szereti, korrodal. Ez egy nagy hatranya. Ezert talaltak ezt ki, ahol lesze egy igazabol furhato alu henger
En ugy tudtam hogy az Si legalabb 17-18%nak kell lennie hogy megfeleloen kopasallo legyen a felulet.
Az alusil ugyanaz lenne, mint a yamaha diasil?
Mert ez nem klasszikus hengerbevonat, legalabbis a yamaha kiadott errol egy anyagot, aminek a lenyege az volt, hogy 12% fole a hagyomanyos alu ontesi eljarasokkal nem lehet vinni a szilicium tartalmat, amit a kopasallosag erdekeben kellene novelni nem bevonatos hengernel. Kifejlesztettek egy eljarast, amivel 20% ra vittek fel (controlled filling), es kihagytak teljesen egy munkafolyamatot, nem kell semmit felvinni a hengerre. Ugy is hivjak, hogy non-plated cylinder, azaz nem bevonatos.
Upsz! Na ilyet meg nem lattam! Ez talan a "vastag bevonatos" alusil vagy mi a fene?
Nem sértettél meg. Dezsavű érzésem van, olyan útra léptünk, amelyen már számos alkalommal jártam. Tanultam belőle, ilyenkor hátralépek, elengedem a dolgot. Engedd el Te is. Semmi nem múlik rajta.
Lecso,
Nem akartalak megserteni! Tenyleg nem volt szandekomban.
En a meresi eredmenyeimbol es jopar helytelen szerelesi es megmunkalasi tapasztalatomra alapoztam amit irtam.
Szivesen vitatkoznek (nem veszekednek) ha vannak tenyszeru szamaid, objektiv tapasztalataid a temaval kapcsolatban.
Magyarorszagon van egy felfogas ezzel kapcsolatban, amit szinte mindenki hasznal. Ez terjedt el. Ennek alapja sokszor a penztelenseg, sokszor a valos atgondolt muszaki megkozelites hianya. Ne erts felre kerlek, ezt nem Neked szantam, hanem ugy altalanossagban a Moi szakmara. Na latod, en is altalanositottam , pedig nagyon utalom
Sc59, pc40 nel ismert
Ja hogy SuperSport, mondjuk az nem éppen az átlagfelhasználó világa, nem is nagyon lehet olvasni róluk a népítéletekben
A henger betujelevel a megjelolt kopashatar is valtozik a konyv szerint...

Illetve egy alig futott hengeren es ugy altalaban a tobbin egy szazaddal szukebbnek mertem a hengert felul, erre valami magyarazat van?
Akkor ez a dugattyu merete...
2000 utániak.
https://avlmotorsport.co.uk/f/...
Ez a cég, meg még egy csomó, abból él, hogy dózerolja a szart a Honda után.
A képek magukért beszélnek.