Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Viszonylag tiszta olaj jön fel belőle. Persze ahhoz képest hogy 2000km van benne. íg néz ki ez még nem is volt olyan vészes mennyiség az átlaghoz képest
Így van ez lehet itt is ! Megeszi ,felhordja ,fekete lesz . Valószínűleg van más ami nem teljesen jól működő ezen a motoron . Mivel mostanában elég melegek vannak közre játszhat az is . Ugye nem mindegy , hogy 20 fokos a beszívott levegő vagy 50!
Ha az olaj nem bírja a terhelést akkor el fog feketedni(koxolodni) vagy meg fogja enni a motor. Itt most nem ez a helyzet.
Szerintem Ekecselek már rég leírta a problémát.
Én azt tapasztalom , hogy a nagy átlag minden motorba 10-40 et tesz ! De szerintem nem mindegy , hogy 5 ezret forog egy motor v 14 ezret ! Lehet annál aki csak motorozgat és nem határon forgatja semmi probléma nincs de ha nyuzza a gépét az produkálhat olyant mint ami most is fent áll!
Ha szét lenne kopva enné az olajat és füstölne de ilyen nincs
valami csak van mert nem mindegy hogy percenként ezer liter levegő mozog ide-oda azon a csövön vagy 15ezer
aztán hogy olajtól függ-e a kartelgáz mennyiség azt nem tudom

én azt nem értem hogy nem derült még ki hogy az a motor vagy szarrákopott vagy darabokban van a gyűrűi
Még mindig nem értem az összefüggést.
Nagyon nem mindegy , hogy mennyit forog egy motor .
Miért kellene olajat cserélni ? Nem azért megy fel az olaj a légszűrőbe mert ott hűvösebb van...
Én csinálnék egy olaj cserét hátha belenyultál egy hamisba ! Talán még lehetne kicsit jobb mondjuk 7100 50w ami jobban tűri a hőt . Nem garantálja , hogy akármi is változik de a legolcsóbb dolog mielőtt még szétszedik a motort !
Megvétel után kb 200km-el le lett cserélve Motul 10-40-re azóta mentem kb 2000 et de rá kellet töltögetnem egy litert kb és nem volt füstje csak a légszűrő házban volt az olaj. vegyes a használat. Amikor nem mentem vele csak kb 6-7-8 ezres fordulaton akkor nem volt szinte semmi a légszűrő házban. amikor 10-12 ezerig húztam akkor volt jellemzőbb és ott volt olyan is hogy megtorpant úgy a motor hogy nem pörgött tovább 11 ezernél. Ezt egyszer figyeltem meg jobban mert konkrétan próbáltam hogy kiforog e vagy nem. nem tudom hogy ez a két dolog össze függhet e. de kb így használom. Ha valaki adna egy e-mail címet vagy egy facebook elérhetőséget akkor küldök egy videót. a videó előtt kb 150 km-t mentem vegyesen volt 2-3 tiltás is benne és volt hogy gyengébb volt a motor volt olyan amilyennek lennie kell de olaj már ott is volt a légszűrő ház kis kivezető csövében. mégsem füstölt meg semmi rendellenes hang.
Milyen olajat teszel bele 10-30w ? Mennyire hajtasz ,mikor cseréled az olajat ? Ha valamicskét olajos a légszűrő ház ( nem dl ben kell gondolni ) normális !
Csak akkor nyomja fel az olajat , ha leszökik a nyomás a kompresszió gyűrűk mellett...
az olajlehúzóknak ehhez nem sok köze van ...
más oka nem lehet...

illetve egyszer találkoztam olyannal , hogy elromlott a benzincsap és leszökött a benzin álló helyzetben , s lett vagy tíz liter az olaj mennyisége...na akkor is teleszalad a légszűrő...
viszont itt egyértelmű a hiba , mert benzines a motorolaj...és hiányzik a benzin a tankból...
A légszűrőház tele van néha olajjal. volt több volt kevesebb.
Namost elolvastam a kommentem es tenyleg elegge felreertheto, fuggetlenul hogy meg egy smilet is hasznaltam.
Pont erre a tavszereldere asszocialok, hogy hihetetlen milyen ido es energia mennyiseg megy bele sokak altal, de gondolom ez joleso erzes,ezert tortenik. Segiteni jo, csak azert nem mindegy, hogy egy ilyet egy szerelonek illene felismerni akinel ott van a gep es latja, masom meg talalgatnam,tippelgetnek.
Egyebkent, igen volt ilyenre precedens, ezert irtam. A legszebb az, amikor ki volt szedve mindegyik gyuru, nem volt egyertelmu a hiba. Kmben sem volt sok a gepben ha jol emlekszem. Azert nem mindennapi eset az biztos.
Igen. Elofordult ilyen eset is. A legutobb leirtam (talan 1 honapja) hogy volt itt egy ZZR1200 kupplung hibaval azaz teljesen eltunt elkopott minden lamella. Elegett. Mikor kicsereltem beinditas utan fustolt nagyon a motor de annyira hogy nem lehetett latni a fusttol. Kerdeztuk a tulajt hogy mi lett mert ismerjuk a motort es nem emlekeztunk ilyen hibara. Csak annyit tudott mondani hogy ahogy a kupplung egyre ment el jobban es jobban forgatta hogy tudjon haladni a forgalommal a palyan. Aztan teljesen eltunt a kupplung. A legszuro haz tele volt olajjal, kb fel liter lotyogott az aljan. Ki lett takaritva majd kompresszio es veszteseg meres amik jok lettek. Tudni kell hogy az olaj segit a hezagokat picit tomiteni. Ezutan hasznaltuk a motort par napig mig a fustoles teljesen el nem tunt. Visszaallt a motor normalis uzemre. Azota is jol mukodik.
A komresszio es veszteseg ertekek igaz mutatjak milyen a motor allapota de magasabb fordulatnal nagy terhelesen feljohet az olaj ha nyomas megnovekszik a motorhazban es csak egy dolog miatt novekedhet meg az a leszoko gaznyomas a robbano terbol. Ez pedig csak a gyuruk miatt lehet.
Masik dolog hogy amit emlitettem is a labirint vagy hogy nevezik ami meggatolja hogy az olaj kod ami kavarog a motorterben feljusson a csovon. Ugy van megtervezve hogy lehetoleg csak a gazok jussanak fel. Persze feljut olaj is amiert betettek egy leeresztot minden motornal a legszurohaz aljara. Bizonyos mennyiseg normalis. Pici mennyiseg.
Ilyen kompresszio es veszteseg ertekek ellenere?
Talalkoztal mar ilyen jelenseggel? Komolyan kerdezem, nem kotekedesbol. Tehat ugy van megkopva a gyuru hogy jo ertekeket hoz, de a kartelgaz meg nagy. Es kopott lehuzp gyurunel nem megeszi az olajat, hanem kikopi?
Eleg extrem...
Nezd. Talalgatunk. Nem vagyunk a motor mellet. Az, hogy szamodra rossz olvasni, te ugyanugy forumrol szakertesz epp egy motort ami toled ki tudja hany kmre van. Senki nem allitja, hogy tuti az a hibaja, amit epp o leir. mert ilyet forumrol nem lehet csinalni.
A kritikad ellenere te viszont efy eleg magabiztos a velemennyel soprod felre a tobbi "okost" ugy hogy nem lattad a motort.
Ha volt ilyen tapasztalatod, ahol ennyire felnyomta az olajat, es az az olajlehuzo gyuru miatt volt, akkor megertem, de ilyenrol nem nagyon hallottam.
Á dehogy egyből csinálni kell egy láncolajzót :)
Na majd lassuk a megoldast, aztan nevess.
Nyilvan nem csak a lehuzo kopott, hanem a tobbi is.
De hat vannak itt okosok majd jol megszagertik
Ezt pampogomom mar egy ideje.
Igen... a kopott olajlehúzó miatt nyomja fel a légszűrőbe
Na ne hulyeskedjetek mar, rossz olvasni amit itt kinlodtok..Egy veszteseg es kompresszio meresbol,hogy a fenebe allapitja meg barki hogy jo az olajlehuzo gyuru? Elmondom: sehogy.
Gyurucsere es mehet tovabb.
Ha visszaönti az airboxból szinte semmi !
Az olaj fogy !!!?Van olaj fogyasztás is ?