Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nekem x14xe van aztán amikor takarítás után újak voltak a tömítések semmi olajat nem evett, mondjuk most sem, de folyat mindenhol
ez a olajlehúzó bekokszosodás nekem is megvolt, nagyon durván olajsáros volt az olajteknőben kb egy ujjnyi vastag cucc volt
én nem fúrtam meg nagyobbra mert volt benne lyuk csak kézzel végigtekertem a fúrót hogy kiszedje a dugulást
Nekem is Z16- os, viszont az Opel fórumokon az X-esek a hirhedtebbek olajfogyasztás terén.
A miénk Z16XE. Nemsokára egy Meriva-t is meg kell gyógyítanom, az is Z16.
Úgy tudom, h az X-es motoroknál nincs ilyen hiba.
Nem tudom hogy X-es vagy Z-s motor volt, csak azt hogy 1,4-es Astráé, az autószerelő barátomnál láttam és abban a dugattyúban megvoltak a furatok, illetve a gyűrű is be volt szorulva a hornyába, nagyon elhanyagolt volt az olajcseréket illetően, szerencsére az enyémet még nem láttam milyen belülről.
Meg kell fúrni a dugattyút az olajlehúzú gyűrű hornyába, csapszegre merőlegelesen elől és hátul 4-4 furat. Úgy emlékszem 2.5mm-es fúrószárral csináltam. Aztán mehet egy alapméretes gyűrűszett meg új szelepszár szimeringek, és volt-nincs olajfogyasztás.
Az egész jó. Azt nem piszkálnám ha nem muszáj.
Ez részben téves Laci, mivel pont hogy nincsen az olajlehúzó gyűrű mögött furat, csak alatta van csapszeg irányból 3 besüllyesztés. Na ez a probélája.
Neked is Józsi minden földi jót!
Pálinkás szép napot kívánok István!! Gondold el milyen jó lenne, ha fájna, sok ember hogy dobálná magát a földön fekve!??!
Az olajáteresztő gyűrű alatti visszavezető furatok tudnak eltömődni, illetve a dugattyútyűrű beszorulása is előfordul az elhanyagolt gépeknél. A kitolt 30 ezres csereperiódusok ölték meg ezeket a motorokat, azok akik 10 max 15 ezrenként olajat cseréltek és megfelelő teljesítmenyszintű olajat használtak kevesbé találkoztak ilyen problémával. Vannak esetek amikor nagyobb tisztítóhatású olajjal ezen utólag is lehet segíteni, vagy nevesebb gyártó tisztító adalékáról is hallottam már ami segített.
Egy szétszedéses alapos tisztítás viszont csodát tehet, aztán belevaló olajjal és 10 ezres csereciklusokkal az ecotecnek is megszűnik az olajiránti étvágya.
És ehhez mit kell tenni? Vagy csak dicsekszel?
Nekem sem eszik az 1.4 durván.
3000 kmer alatt 1-2 deci kb.
Részletesen leírnád, érdekelne mi is történt modosítás alatt.
Mit?
Érdekel.
Rá kéne vennem magam.Mondjuk kurvasokmunka gyűrűzni.
Tényleg szar az Astra G konstrukciója(a dugattyún kell módosítani), de megoldható. Asszonynak vettünk egyet 1.6 16 szelepest 2 éve, tavaly megcsináltam a motorját, mert 500km alatt lenyelt egy liter olajat. Azóta 15e km-t mentünk vele és nincs olajfogyasztás 5W30-ból...
Nem fáj.
hülye
Isszák.
nem eszik az olajat....
Teljesen mindegy mi van a könyvben, ezek olajzabáló szarok!
Nem kell.... már a gs1200 gyári adata is nulla.... az 1250-nek is.... nem is eszik....
Ismerősöm vett 2008-ban zsír újat. 1 pályanap 1l olaj. Minden pályanapra hozott egy kis flakon olajat.
Amikor még nem ismerte el a Honda, hogy baj van egy itteni embernek leplombálták a blokkját és 1000km után kb. 1,5l hiányzott belőle.
6000 km után az olajcsere meg nem fontos.
Ha nem elfolyt belőle, akkor az a motor annyira környezetszennyező lehetett, mintha kétütemű lett volna...