Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Régen a gyertya dobozon az volt hogy érintően húzni utána talán 1/4 fordulat
A mértékben nem vagyok biztos de ilyen fordulatra ment a buli
Akkoriban elég kevés nyomaték kulcs volt az embereknél
Mondjuk 1/4-es méretben elég ritka a 20nm alatti Nyomaték kulcs
Az Fjr-en konkrétan 13Nm.
Itt valami nem stimmel. 10es menetnel 10%al nagyobb meghuzasi nyomaték könnyűfém esetén ,míg 12esnel pedig 20%al kevesebb.
20%os átmérő változás nem okozhat 30%os nyomaték változást a súrlódási tényező által.
Amennyiben ugyanazt a mechanikai tanultuk (gyanítom,mivel nemigen van más ) akkor alapvetően a minimum 5menetnyi (talán a wohler diagrambol jött) kapcsolatra kellett számolni és "gyengébbik" anyaggal ami jellemzően az anyamenet.
Roviden: szerintem egyszerűen szar az ábra
Eddig egy eset volt amikor utana kellett szamolni egy csavarkotesnek . Egy 7 kameras mühold szerkezetenel az M2.5 -ös helicol meneterositeses aluminium menetekbe hasznalt kisebb feju ( talan bkny vagy torx) csavarok feje alatt nyomatekra huzaskor megfolyt volna az aluminium...azt ott akkor gyorsan at kellett tervezni....A projekt Neve talan Erosita volt...talan mar sikerult felloni es kuldi a jeleket azota... Persze csak mint erdekesseg...bocs az off- ert.
Bíztam benned, köszi druszám!
...de lehet siman csak szar az abra.
Az aluminiumnak gondolom kisebb a surlodasi tenyezoje, nagyobb nyomatek kell az onzarashoz, ami ilyenkor meg talan nincs a szakitoszilardsag kozeleben. Nagyobb menetnel relative kicsi a menetemlekedes, konnyebb elerni az önzarast viszont a szakitoszilardsag alacsonyabb lehet az aluminiumnak ami korlatozza a max meghuzas nyomatekot.

Tevedes joga fenttartva, mivel talan mechanika szigorlaton kellett utoljara meghuzasi nyomatekot szamolni...az még az elozo evezredben volt valamikor....
Fingom sincs bakker.
Szia!
A 8-10mmnel miért lehetséges az alumíniumnal magasabb meghuzasi nyomaték?
Robogón jártam úgy hogy kitekeredett
Szimon még nem egy hengerfejbe kellett menet javító. De az nagyon sűrű hiba lehetett mert aki csinálta annál egy drótra fel volt fűzve vagy 50-60 db javító persely, aztán nagyon olyan helyen volt hogy gyorsan elérje
Igaz, valamivel nagyobb nyomatékkal de így is csak mint a lepkefing én nem tépem meg főleg aluban.
Melyik motorba 10-11 Nm a gyertya meghúzási nyomatéka?
Köszi a kimerítő választ. Tuningolni nem szeretném, lassan veterán. Emlékszem régebben a motorújságok tele voltak a JET reklámjaival, most megint találkoztam a neten vele és láttam lehet még kapni. Talán a legjobb teljesítmény nővelés egy 750 es Kawasakin a mellé vásárolt ZRX 1200 -remélem egyszer összejön
Ez korrekt válasz.
Az koros porlasztos motoroknal mar egy porlasztok felujitas is csodat tesz.
A fuvoka szett bizonyos tartomanyokvan megnoveli a bevitt uzemanyag mennyiseget ez altal elviekben no a motor teljesitmenye, de nem csak a maximalis, hanem reszterheleseken is. Ehhez persze egy joallapotu, nem szetkopott eroforrasra van szukseg. Maga dyno szett nem draga, de igazan akkor er valakit , ha fekpadon van beallitva. Az meg vetekszik a koros motorok ertekevel.
Másik hatranya a cuccnak, hogy megnovelt benzinhez biztositani kell a tobblet levegot is, amit sportszurokkel biztositanak. A sporszuronek kisebb az ellenallasa, csereben nem garantal hosszu motorelettartamot, es kb 2-3 ekm-kent takaritani kell.

A gyakorlati tapasztalatom az, hogy rendbe kell tenni a porlasztosort, sxivocsonkokat( me falsoljon). Be kell allitani a szelephezagokat, csinalni egy ellenorzo vegnyomas merest, porlaszto szinkron, uj gyari legszuro...aztan lehet menni tekeregni. Ha keves a teljesitmeny, le kell fogyni, vagy venni egy nagyobb biciglit.
Egyet felesleges mindenkeppen csinalni, kopott oreg motort tuningolni.
Koszi!
Ígérgetés, határidőkkel csúszás ( persze folyamatos bocsánatkérés, de a lényegen nem változtat). Mennek a fejük után.
Legyen más a tapasztalatod.
Sziasztok, Dynojet kittel van valakinek tapasztalata? Zephyr 750-ről lenne szó, de gondolom hasonlóak a szettek. Mi is ez tulajdonképpen, érdemes beszerezni?
At egyengetessel onmagaban nincs semmi gond. De ha tamsztasnak prizmat hasznal, a presfejnek miert nem? Akkor nem ugrott volna le oldalra a nyomofej. Meg vonalszerü terheles lett volna a pontszerü helyett. Es akkor monjuk a nyomaspontnal sem lenne lapultsag.
Nagyobb problema hogy at anyag mar tul lett terhelve, maradando alakvaltozast szenvedett, lecsökkent a teherbirasa. Ami marad benne görbület, meg elösegiti a kihajlast...es sorolhatnam, hogy Ezekiel ha ott van 6 m3 szalitasi kapacitas, nem Restmüll különbseget hogy ludtollat vagy Akkumulator olomlemezeket pakolnak fel...
Ez szerintem brilliáns munka
Egy kidobandó dolgot megmentett
Gondolom ott a munkabér sokkal olcsóbb mint nyugaton így nagyságrendekkel olcsóbb mint egy új
A gazdag nyugaton már nem feltétlen lenne olcsóbb az egyengetés mint az új
Ismerősnek Angliában drágább lett volna a generátor csere munka díja mint a generátor
Azon agyalt inkább vesz egy másik lom kocsit Mint javítatja a régit
Ha ezektől a dolgoktól sikítófrászt kaptok milyen lehet egy hidraulika henger egyengetése szemre?

http://youtu.be/ALnkQV4Bf1w
japóknál a technológiai fegyelem ami sokat ér, ott se okosabb se ügyesebb a munkás, de nem tud hibázni mert olyan a rendszer

amúgy több német, osztrák cég dolgozóit láttam már gépeket telepíteni, szerintem az átlag magyar munkás sokkal ügyesebb
a németeknél az eszközpart ami fejlettebb, sok esetben csak ezért tud jobb-gyorsabb munkát végezni, bár azért a hipiszupi lézeres szarjaival is simán elfúr 50 beton dűbelből 2-3darabot 1+ centivel
Nagy vonalakban leirhatnad, mert elvileg aug- szept lesz egy Japan gyartosod Hirosimanak, Japan beszallitoval...es az elso tapasztalatom szerdan megnyugtato volt az egyeztetesek soran " megertettek - elfogadtak" a prezentacioban bemutatott koncepciot, majd csutortokon kaptam egy szinte teljesen mas " megoldast"...

A fanok nem erdekelnek. Azert hivjak azoknak, mert csak a szepet latjak, keptelenek a realitasok talajan elni, az esetleges negativumokat elfogadni...fanatikusak. Attol meg hogy buborekban elnek a valosagrol is lehet beszélni.
A japanoknak szerintem egy jo pontot biztos hogy a javukra lehet irni. Tudjak, hogy semmi es senki nem tokeletes, ezèrt sok hasznos, hasznalhato rendszert, elvet hoztak letre ami sok esetben nem is koltseges. Gondolom itt a Toyota LEAN renszerere, 5S es tarsai...poke yoke....
Nem tudom megnyugtat vagy sem, de teljesen ugyanezek a tapasztalataim.
Brutális amikor már azt gondolod megértette, helyeselte vagy ötször, elmegy haza, és amit csinál ( mert valamit próbál csinálni) köszönő viszonyban sincs azzal amit elvileg megértett.
Tény és való hogy még mindig a lopasbol élnek. És azon metodika alapján amit említetettel az imént. Ez a szerencsénk európaiaknak. Képzeld el ha nem így lenne?
Apropó, hasonló dolgok mennek ám Japánban is, de ok beismerik nagy nehezen ha nem jó valami és utána annak javítása lesz a default.
Velük is brutal nehez, es nem csak a kulturális különbségek miatt. Voltam pár helyen ott, és ha leirnam mik voltak a gyárakban, a japcsi fanok agyonvernenek