{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5639722] 2020. 09. 15. 14:09
H&B
A "belevaló"-ra ir ásványit,félszintetikusat,és full szintetikusat is.Az userra illetve a pénztárcájára bizza?
Aki eladásra hajaz,az nyilván az olcsóbb megoldást keresi,de hosszútávra....?
[#5639721] 2020. 09. 15. 13:56
F.Levi
A 850-be de a 900-asba sem megy csúcsolaj. A 900-asba 5100 10-50van. De szerintem a következő abba is lm lesz. A 850-be is próbált mindent, a motorfelújítás segített rajta egy kicsit, de az újabbra csere oldotta meg igazán a bajt a 900-as sem eszi az olajat.
Mi úgy vagyunk vele, hogy amit ír a könyve az a belevaló. Nem tudom értelmezni azt, hogy valami jobban jobb, ezért tudok kiégni a 300v-s emberkéken
[#5639720] 2020. 09. 15. 13:45
H&B
Azthiszem a jelenlegi helyzet miatt mindenki kevesebbet megy/ment a szokásosnál.(6ezernél járok az idén)Ha nincs virus,8nap alatt lett volna 3ezer.És az csak 1út a sok közül amit le kellett mondani
[#5639719] 2020. 09. 15. 13:38
H&B
Ha jól emlékszem Apudnak is 850esTDM van(volt?),és gondolom nem ásványit tett bele ő sem.Pedig Yamaha szerelő nekem is ásványit javasolt miután az olajfogyasztásra panaszkodtam.Az én TDM-em a 6ezres cserék közt olyan 2,5 litert bevágott hajtástól függően.Abba kellett 3,9l+2,5l,tehát egy olajcsere kmin.kb.6,5 lit.A "Hoddába"kell 3l és nem kér utántöltést a 6ezerre.Nincs bajom a Motullal csak gondoltam kipróbálok mást is,érezni-e változást.Nem jelentős az árkülönbség a kettő között.Egyébként nehéz megmondani hogy melyik a legideálisabb hiszen az "eredmény"nem azonnal jelentkezik.De pl.Te is szivesebben eszel téliszalámit,mint párizsit,nem? Vagy rossz a hasonlat?Na várok még hozzászólásokat,mert az olajtéma mindig "darázsfészek"
[#5639709] 2020. 09. 15. 12:12
F.Levi
A race is “jobb” mint a 7100. Próbáld ki de szerintem teljesen felesleges és gondolom a gyár sem írja elő konkrétan a fullszintetikust.
[#5639708] 2020. 09. 15. 12:05
ferivagyok
de a street kb ugyanaz a kategória , ajánlani ajánl a gyártó bele a drágábbat olcsóbbat mégolcsóbbat egyikkel sem szabad baja legyen , én is úgy vagyok vele ha keveset megyek akkor azt legalább ne alapjáraton, de a nyélgáz akárhogy igyekszik az ember ritkán jön össze vagy csak rövid ideig... persze lehetne egyesben de annak nem sok értelmét látom
[#5639696] 2020. 09. 15. 9:12
H&B
A "sima" street az félszintetikus akárcsak a motul 5100 nem?Most full szintetikus(motul 7100)van a gépben,ezért gondoltam ismét szintetikusra,legyen összehasonlítási alap.A Race-t főleg sportmotorokhoz ajánlják.Az CBF nem az,csak néha szeretek sportosan vezetni
[#5639693] 2020. 09. 15. 9:03
ferivagyok
street 10w40 et raktam nemrég a banditba, motul 5100 volt előtte most érezhetően könnyebb a váltás
[#5639692] 2020. 09. 15. 8:52
H&B
Sziasztok!Használ valaki Liqui Moly Street Race 10w/40 motorolajat?Tapasztalat?
https://www.arukereso.hu/Jump....
[#5639523] 2020. 09. 14. 10:43
K.István.
Köszönöm neked, és másoknak is a visszajelzéseket. A kép csak példa volt. Itt valóban elég volt a helicoil. A szóban forgó dologról nincs most képem...azt beleszakították, majd félrefúrták- fele benne maradt a csavarnak, majd menetet vágtak, vagy rágtak(?) bele ami persze elmászott a felöntés széle fele. Mikor kiakartam tisztázni a furatot elnyomta a fúrószárat az acél csavar maradvány. Valahogy beleküzdöttem a helicoil menetvágóját, és helicoilt is ...igaz közben kisérletet tettem kis csapos köszörüfejekkel a csavarmaradvány eltávolításra...össz mentségem, hogy egy gyors blokkcserét akartam végrehajtani az öreg 1100-ben. Valamikor délután kezdtem a bontást és a régi blokk kiemelését...a donorra még fel kellett csavarozni az olajpumpa szopokáját, olajteknöt, meg pár apróságot, éjfél magasságában vettem észre, hogy nem olyan szuperek a menetek a leömlönél. Párat egyszereün javítottam, de ez maradt a végére, és nagyon gyenge eredményt éretem el a magam értékelési rendszerében.
A projekt majd ha hazajutok /hazaengednek folytatódna, és tetszett a beejtett csavar feltöltésével történt feltötés...meg van olyan hangerfejem amiröl komplett a szemet is letörték. Tennék ott is kisérletet.
"Röviden" ennyi a történet.
Köszi még egyszer az infoka, tapasztalatokat, tanácsokat.
[#5639517] 2020. 09. 14. 8:47
bigoneoszi
István, sztem ide elég a helicoil menetbetét.
Csak egy gépi menetfúrót szerezz hozzá ami zsákfurathoz van.
A TL-ek meg SV-k első henger leömlő csavarjai is rendszeresen beleszakadnak, én is javítottam már párat vele. Bár utána én tőcsavarosra csináltam meg, és anyával van felfogatva a leömlő.
[#5639442] 2020. 09. 13. 19:08
ini
valami ilyesmit gondoltam beszerezni a nagyobb dolgokhoz https://www.zomko.hu/gazkeszul...
[#5639441] 2020. 09. 13. 18:58
KériLaci
Sima vízszerelős, butángázos páka. De hengerfejhez lehet már kevés lenne, oda lehet már egyel nagyobb teljesítmény kéne.
Erre amúgy nem jó a helicoil. vagy annyira szétcseszték?
[#5639436] 2020. 09. 13. 18:38
ini
ja az eszköz, egy 5-6 ezres gáz forrasztó, de az ilyen nagyokat ráteszem a gázrezsóra mert az életben nem melegíti át
kellene venni egy pb palackra szerelhetőt az jobban tolja az energiát
[#5639435] 2020. 09. 13. 18:36
ini
ide szerintem a menetjavító készlet szerintem jobb lenne, ha nincs barom módra oválra szétfurkálva akkor a menetjavító nagyon tuti
épp tegnap csináltam egyet mert mindenki 2117nm-re húzza az aluba a csavarokat
[#5639433] 2020. 09. 13. 18:29
kawa70
Kösz, kipróbálom. Néha jól jönne az aluforrasztás.
[#5639425] 2020. 09. 13. 17:53
K.István.
Köszönöm a vàlaszokat.
Nem vagyok jartas ezen a területen, kicsit felvillanyozott a technologia. A hengerfejbe be szoktak szakitani a leömlö csavarjait. Ez nem is lenne gond , ha utana nem barmolnak szet. A lenyeg hogy itt akarom kiprobalni. A 400 C fok talan elég lenne. Esetleg tennek bele meneterösitöt is... hogy megmentsem a hengerfejet. Nyilvan lenne még egyéb dolog is, de most ez lebeg elöttem.
Te milyen eszközzel melegited pontosan?
[#5639414] 2020. 09. 13. 15:17
KériLaci
forrasztási hőmérséklet, 300-ast könnyebb kezelni, de valahova túl alacsony az olvadási hőmérséklete
Szilárdságban nem tudom van a különbség, soha nem vizzgáltam ilyen szempontból.
[#5639412] 2020. 09. 13. 15:15
KériLaci
Folyasztószeres kényelmesebb.
Nélkülihez kicsit jobban kell tudni forrasztani.
[#5639411] 2020. 09. 13. 15:14
KériLaci
Bármelyik jobb barkácsboltban van.
Szögker és társaira gondolok.
Azt nézem hogy közvetlenül már nem is lehet rendelni, de itt fel vannak sorolva a viszonteladók, meg minden adat a cuccról.
Az első próbálkozásuk elég béna volt, de kellő szopás árán azért működött. Mostani viszont olyan szépen befutja a letisztított alut mintha csak rezet forrasztanák.
http://alu-forr.hu/hu/
[#5639410] 2020. 09. 13. 15:10
KériLaci
A vadi új nyereg még egyszerűbb, csak rohadt drága
Egy menet miatt nem dobnám ki.
[#5639409] 2020. 09. 13. 15:10
KériLaci
Ez lényegében cink ötvözet.
Gondolom raktak bele kis rezet, alut oldott állapotban, meg megfelelő folyasztószert.
Ennek megfelelően olyan szilárdságot várj el tőle, mint egy cinköntvénytől.
A nagynyomású hidraulikák általában acélblokkokból vannak kimunkálva.
Féknél ha eltört a nyereg sem erre bíznám, de a légtelenítő csavar csak egy szimpla menet.
[#5639198] 2020. 09. 13. 10:02
versenycica
[#5639025] 2020. 09. 12. 18:01
ini
olvasd el a honlapjukon
de a 300as inkább ali keverékekhez spiáter meg hasonló
mondjuk a spiáterral szkeptikus vagyok mert az egy ratyi anyag de ha sikerül vele pótolni akkor sok szar karburátort meg lehet javítani vele
pl az úszó tartó tengely amiben van azok a lábak szeretnek eltörni és eddig a lézer hegesztésen kívül nem tudok más tartós módszert a javításra
[#5639013] 2020. 09. 12. 14:58
kawa70
Mihez jo a 300-as és mihez a 400-as?